Oratòria: Expressar-Se en Públic
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
|
Responsable
Dr. Ricardo María JIMÉNEZ - rmjimenez@uic.es
Horari d'atenció
El professor atendrà als alumnes que ho sol·licitin, després de concertar una cita a través del correu electrònic: rmjimenez@uic.es
Per exercir com a jurista és imprescindible conèixer i aplicar les principals tècniques d'expressió oral.
La Junta de centre ha establert dos criteris per poder matricular-se en aquesta asignatura.
Aprendre a dominar la por a parlar en públic.
Practicar i assimilar diverses tècniques d'expressió oral (respirar amb el diafragma, millorar la vocalització, expressar-se amb seguretat, etc.).
Saber exposar un discurs breu persuasiu.
Saber exposar un tema breu de Dret davant d'altres persones.
1. Adquisició habilitats en la comunicació oral.
2. Aplicació de tècniques d'expressió oral.
1. Persuasió.
2. Expressió oral.
3. Llenguatge del cos.
4. Discurs persuasiu.
Al principi de cada classe, el professor exposarà els conceptes i tècniques que s'han d'assimilar i posar en pràctica per l'alumne; al temps restant, l'alumne realitzarà activitats a l'aula d'expressió oral, supervisades pel professor.
Algunes activitats es resgistraran i es visionaran a l'aula. A les valoracions dels exercicis es demanarà l'opinió dels alumnes (dinàmica de grup i posada en comú). El treball serà individual i en grup.
Dia 1
Parlar en públic (introducció)
Llegir un poema
Dia 2
Practicar silencis i pauses
Dia 3
Lectura d'un discurs en veu alta
Dia 4
Pronunciar un discurs (grup 1)
Dia 5
Pronunciar un discurs (grup 2)
Dia 6
Comentar una notícia jurídica (grup 1)
Dia 7
Comentar una notícia jurídica (grup 2)
Dia 8
Lectura d'un documental (grup 1)
Dia 9
Lectura d'un documental (grup 2)
Dia 10
Visió de discursos
Dia 11
Exposició d'idees (grup 1)
Dia 12
Exposició d'idees (grup 2)
Dia 13
Assaig de discurs final breu (grup 1)
Dia 14
Assaig de discurs final breu (grup 2)
Dia 15
Pronunciar discurs final breu
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
Presentació a l'aula dels conceptes i l'aplicació pràctica que tenen | 03 |
Activitats a l'aula per al seguiment dels alumnes (individuals i en grup) | 03 05 11 12 |
S'avaluarà a partir dels exercicis realitzats per l'alumne a l'aula (45 %), pels alguns dels quals serà necessària una preparació prèvia.
L'exercici final tindrà major valor (55 %).
L'alumne ha d'assistir a totes les classes. Una absència es penalitzarà amb -30 punts, sobre 100, en la qualificació final. Dos retards en l'assistència a classe es consideraran com una absència, per tant es penalitzarà la qualificació final amb -30 punts, sobre 100. Les absències inevitables es justifiquen el mateix dia i s'aporta la documentació necessària.
No s'usaran telèfons ni ordinadors portàtils a l'aula, tret que el professor ho autoritzi.
Si l'alumne suspèn la 1a. convocatòria, la nota màxima que podrà aconseguir en les següents serà de 50 punts.
Per recuperar l'assignatura en la 2a. i següents convocatòries, l'alumne haurà de preparar tres discursos persuasius el tema dels quals serà indicat pel professor. Es valorarà l'expressió oral d'un d'ells que es triarà a l'atzar.
SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|
Assistència i participació a classe Proves orals |
Assistència i participació a classe Proves orals |
Orden Jiménez, Rafael (2008): Técnicas de oratoria para opositores: cómo afrontar las pruebas orales de una oposición, Madrid: Colex.
Vallejo-Nájera, J.A. (2010): Aprender a hablar en público hoy: cómo cautivar y convencer por medio de la palabra, Barcelona: Planeta.