Empresa Informativa
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
MsU Javier SANCHEZ - jsanchezc@uic.es
Horari d'atenció
L'horari d'atenció serà els dilluns de 10:00 a 11:00 h. i els divendres de 14:00 a 15:00 h. prèvia sol·licitud via correu electrònic: jsanchezc@uic.es En el cas que l'estudiant no pogués adaptar-se a aquesta franja horària es quedarà en un altre moment.
1. Introducció i context:
En primer curs de grau és important donar una visió àmplia i general de l'entorn on el graduat va a treballar, bé sigui en una empresa o com a propi empresari independent.
És important tenir en compte, en l'àmbit de la Comunicació corporativa i les Relacions Públiques, en què consisteix l'empresa, quins són els elements que la conformen, i quin paper juga la persona en el context econòmic de l'empresa i aquesta en el context global de l'economia.
És una assignatura de formació bàsica. Es tracta d'una assignatura eminentment descriptiva i general, en la què es pretén donar una visió global de l'empresa, de la seva problemàtica i la seva relació amb l'entorn, quin és el seu funcionament i interaccions amb agents interns o externs.
Té un caràcter bàsic i introductori. En aquest context, els primers temes estan dedicats a precisar alguns conceptes generals sobre l'empresa, el seu entorn i la seva dimensió, revisant els enfocaments teòrics que, sobre l'empresa, s'han realitzat des de l'àmbit del pensament econòmic i administratiu. D'aquesta manera, l'alumne s'enfronta per primera vegada al concepte d'empresa i l'entorn en el qual s'ubica.
Una vegada que l'alumne situa l’empresa com a agent econòmic, es realitza una introducció a les diferents àrees funcionals de l'organització. En cadascuna de les àrees es plantegen els problemes de l'administració i direcció dels recursos que li corresponen, com ara els recursos reals i tècnics, els recursos financers o els recursos humans i diferents àrees com comercial, màrqueting o operacions. Es pretén que l'alumne conegui les decisions més importants que s'han de prendre en cadascuna de les àrees analitzades, que aprengui a identificar les variables que resulten més rellevants en cada cas i, que apliqui algunes tècniques senzilles per a la resolució de diferents problemes.
Finalment, es pretén que l'alumne conegui les funcions essencials de la direcció de l'empresa, entenent l'empresa de serveis i l'empresa de béns de consum.
En aquest àmbit es fa ressaltar la importància de les relacions humanes i d'una adequada gestió de direcció de persones per assolir la màxima eficiència organitzativa.
Tots els continguts de l'assignatura es desenvolupen amb una orientació marcadament pràctica, promovent la participació de l'alumne i el debat a l'aula.
S'hi pretén donar una visió global de l'empresa, de la seva problemàtica, i la seva relació amb l'entorn sense entrar al detall d'aspectes concrets, que seran objecte de tractament en assignatures més especialitzades. Els coneixements i competències adquirits pels alumnes en aquesta assignatura són claus per qualsevol activitat professional que desenvolupin vinculada a l'empresa de Comunicació, Comunicació Corporativa o Agència de Relacions Públiques.
1. Tipus d’assignatura: Obligatòria.
2. ECTS: 6
3. Horari: Dilluns de 8:00 a 10:00 i Divendres de 8:00 a 11:00
4. Període: Setembre – Gener
L'assignatura d'Empresa és una assignatura obligatòria de formació bàsica englobada en el Primer Curs del Grau de Comunicació i Relacions Públiques. A través d'aquesta assignatura i al llarg del seu recorregut, s'impartiran els coneixements bàsics perquè el futur professional de la comunicació entengui el món de l'empresa des del punt de vista intern com des de la seva adaptació a l'entorn. La impartiran tres professors associats amb àmplia experiència en el sector del món de l'empresa.
S'aprofundirà en la composició, la presa de decisions, missió, visió, agents que intervenen; de forma pràctica i teòrica aplicant exemples i casos reals per plasmar i fixar els coneixements teòrics.
No s’exigeix tenir coneixements previs per fer aquesta matèria.
Els alumnes es familiaritzaran amb els principis de la direcció. Els alumnes desenvoluparan una sensibilitat per a l'enfocament de sistemes i de contingència en les organitzacions actuals. Els alumnes reflexionaran sobre la responsabilitat social corporativa i l'ètica de la gerència. Els alumnes entendran les diferents fases que hi ha al procés de la presa de decisions. Els alumnes coneixeran els principis de l'Empresa Informativa.
ACTIVITAT FORMATIVA |
---|
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. |
En primera convocatòria:
• Assistència a Classe: 10%
• Participació: 10%
• Reseñas/Preguntas: 10%
• Examen Parcial: 20%
• Examen Final: 50%
Total: 100%
En segona convocatòria: • Examen: 100%
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 50 |
Examen parcial | 20 |
Focused Praxis | 10 |
“Principios y Fundamentos de Gestión de Empresas”, Francisco Gonzalez Dominguez, Juan Domíngo Ganaza, Pirámide 2010