Assignatura

Disseny Gràfic

  • codi 12059
  • curs 2
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Noemí DE TRASTAMARA - FERNANDEZ - ndtrastamara@uic.es

Horari d'atenció

Per parlar personalment amb el professor es prega concertar amb ell una data i hora de reunió.

Presentació

 Disseny Digital és una assignatura de 3 crèdits ECTS que s'imparteix durant el primer semestre del segon grau de Publicitat i Relacions Públiques.

El disseny és el llenguatge visual en què s'expressa la publicitat, tenir coneixements sobre els seus principis i sintaxis es fa imprescindible en enfocar una carrera en l'àmbit publicitari.
 Aquesta assignatura pretén afermar aquests coneixements mitjançant l'ús del programa Photoshop com a eina compositiva en el disseny i el desenvolupament digital del missatge publicitari.

Requisits previs

No son necesarios requisitos previos.

Objectius

Adquirir coneixements bàsics sobre els fonaments del disseny.

Aprendre les eines del programa Photoshop per poder crear, editar i compondre imatges professionals.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 48 - Capacitat per entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies
  • 53 - Capacitat de concepció i crítica d'un producte audiovisual o mediàtic
  • 58 - Coneixement i domini de la imatge estàtica i les seves capacitats comunicatives
  • 67 - Coneixement i domini de la cultura digital
  • 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
  • 84 - Capacitat i habilitat per a la creació i desenvolupament d'elements gràfics
  • 85 - Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió d'estratègica de la imatge corporativa
  • 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Després de cursar l'assignatura els alumnes seran capaços de:

- Tenir un criteri bàsic de l'ús dels principis estètics del disseny gràfic.

- Desenvolupar un projecte gràfic en Photoshop.

Continguts

1. Introducció al disseny:
- Breu història del disseny gràfic
- Sintaxi de la imatge
- Formats optimitzats i resolucions
- Avantatges en inconvenients

2. Tipografia
- Conceptes bàsics
- Treballar amb text
- Característiques
- Composicions
- Som-hi

3. Fonaments del disseny:
- Elements formals de la imatge
- Principis de la composició
- Tipus de composicions
- Color
- Anàlisi d'imatges publicitàries

4. Principis estètics del disseny:
- Equilibri
- Unitat
- Èmfasi

5. Treballar amb seccions:
- Sobre la selecció i de les eines de selecció
- Seleccionar amb l'eina Vareta màgica
- Treballar amb seleccions geomètriques
- Selecciones amb l'eina Llaç
- Retallar una imatge i esborrar dins d'una selecció

6. Correccions bàsiques de fotografia:
- Estratègies per retocar fotografies
- Resolució i grandària de la imatge
- Redreçar i retocar una imatge
- Usar ajustos automàtics
- Ajustar el rang tonal
- Eliminar el tint de color
- Reemplaçar colors en una imatge
- Comparar els resultats manuals amb automàtics

7. Retocar i reparar:
- Reparar àrees amb l'eina Tampó de clonar
- Usar l'eina Pinzell corrector i Pegat
- Eliminar imperfeccions
- Sobre les instantànies i el panell Historia
- Usar l'eina Pegat

8. Màscares i canals:
- Treballar amb màscares i canals
- Editar una màscara
- Carregar una màscara com a selecció i aplicar ajust
- Crear una màscara de degradat

9. Màscares, traçats i formes vectorials:
- Sobre les capes de forma - Dibuixar traçats
- Aplicar un traçat en ús a una capa com a màscara vectorial
- Treballar amb formes personalitzades definides
- Afegir estils de capa a una forma personalitzada

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
1,2
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
0,6
Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa.
0,8
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
0,4

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Es tracta d'una avaluació continuada, en la qual es farà ús de la multievaluación. Es valorarà el treball dels alumnes segons la seva implicació en l'assignatura, participació en classe, resolució dels objectius, compliment dels terminis de lliurament i creativitat en el disseny. S'aplicarà la normativa acadèmica ortogràfica de la Facultat.

Exercicis pràctics amb una ponderació del 40% de la nota final de l'assignatura. Total: 40%

Projecte final amb una ponderació del 50% de la nota final de l'assignatura. Total: 50%

Competències genèriques una ponderació del 10% de la nota final de l'assignatura. Total: 10%

Bibliografia i recursos

Ajuda Photoshop http://helpx.adobe.com/es/photoshop/topics.html

Visuelle Online. 

Una selecció de treballs de disseny 
http://visuelle.co.uk/

GraphicExchange
Portal dedicado a proyectos de diseño e inspiración 
http://www.graphic-exchange.com/

Domestika
Portal dedicat al disseny online 
http://www.domestika.org/

The Cool Hunter
Magazine online de tendències
http://www.thecoolhunter.net/

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00