Assignatura

Seminari de Textos Científics

  • codi 12260
  • curs 3
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 1

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà,

Professorat

Responsable

Presentació

En aquest seminari s’ensenyarà als alumnes com escriure articles científics, com revisar la literatura i els diferents tipus d’estudi.

Requisits previs

Licenciatura en Odontología

Objectius

El principal objectiu d’aquest seminari es ensenyar als estudiants com escriure i estructurar articles científics en anglès i en espanyol.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Per ser capaç de sintetitzar tota la informació més rellevant en un resum.

Per obtenir coneixements de les diferents parts que formen un article científic i la informació que s’ha d’incloure a cada part.

Per estar familiaritzat amb els sistemes de referència Harvard i Vancouver.

Per guanyar fluïdesa en l’escriptura científica en anglès i castellà.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els alumnes seran capaços d’escriure un article científic de manera apropiada, cosa que facilitarà la posterior publicació del mateix.

Continguts

1. Els diferents tipus d’articles científics: revisions bibliogràfiques, revisions sistemàtiques, meta-anàlisis, estudis observacionals i estudis d’intervenció.
2. Com escriure un títol i un resum.
3. Introducció, Materials i Mètodes, Resultats, Discussió i Conclusions. Quina informació s’ha d’incloure a cadascuna d’aquestes parts depenent del tipus d’estudi?
4. Redacció científica en anglès.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Els estudiants seran capaços d’aplicar tots els coneixements adquirits a través de:

-   Criticar la redacció dels articles

-   Escriure un manuscrit

-   Seleccionar un títol i un resum per al manuscrit

-   Referenciar els articles utilitzats amb els dos principals estils de referència.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

S’avaluarà el manuscrit presentat per l’estudiant.

Bibliografia i recursos

Jay Katz M. From research to manuscript. A guide of scientific writing. Jay Katz M.

Needleman IG. A guide to systematic reviews. J Clin Periodontol 2002; 29: 6-9.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00