Assignatura

Investigació en Endodòncia II

  • codi 12278
  • curs 2
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 10

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dr. Juan Gonzalo OLIVIERI - jgolivieri@uic.es

Horari d'atenció

Els dijous de 8:30 a 10:00. Es recomana demanar cita prèvia via mail.

Dr. Juan Gonzalo Olivieri: jgolivieri@uic.es 

Presentació

En aquesta assignatura s'integra pràcticament la major part de les habilitats necessàries per iniciar-se en el camp de la investigació i van avaluar de forma integrada les habilitats necessàries per unir-se més endavant un programa de doctorat.

Requisits previs

Anglès nivell mitjà.

Informàtica nivell bàsic.

Objectius

Aprendre a iniciar un protocol d'investigació in vitro, clínic i experimental aprovat pels comitès rellevants d'acord amb les característiques de cada protocol.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • Adquirir habilitats d'aprenentatge que permetin continuar estudiant d'una manera autodirigdo i autònom.
  • Adquirir el coneixement i la comprensió de proporcionar una base o possibilitat per ser originals en el desenvolupament i l'aplicació dels coneixements adquirits i desenvolupar la seva capacitat de resoldre problemes en entorns nous dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d' estudi.
  • Integrar els coneixements i es refereix a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'informació que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons per presentar als especialistes i no especialistes d'en una forma clara i inequívoca.
  • Desenvolupar la capacitat d'aplicar el mètode científic, el disseny experimental i els mètodes estadístics per a resoldre un problema o corroborar hipòtesis.
  • Conèixer com aplicar l'exercici epistemològic, l'exercici ètic, legal i humanitari en la investigació i la difusió dels resultats.
  • Desenvolupar la capacitat d'aplicar eines de bioinformàtica utilitzats en la investigació bàsica.
  • Aprendre a gestionar els recursos financers i humans d'un projecte de recerca i complir amb les bases estratègiques per a la transferència de nous coneixements a l'empresa o indústria.
  • Desenvolupar la capacitat d'integrar nous coneixements mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
  • Desenvolupar la capacitat d'auto aprenentatge en el desenvolupament de noves tècniques, en el coneixement de nous conceptes científics i en la recerca de nova informació científica.
  •  Desenvolupar la capacitat d'argumentar i defensar les pròpies idees científiques i escoltar, analitzar, avaluar i respondre a les idees d'una altra persona.
  • Desenvolupar la capacitat de treballar en grups multidisciplinaris i multiculturals

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Definir els principals conceptes de recerca en ciències de la salut.

Descriure les diferents fases del procés d'investigació.

Distingir entre els models d'investigació quantitativa i qualitativa, identicando els principals avantatges i limitacions d'ambdós models.

Estructurar una adequada estratègia de cerca bibliogràfica a les principals bases de dades relacionades amb les ciències de la salut.

Accedir a les fonts documentals identificades en la recerca bibliogràfica, descarregant els documents complets per a la seva avaluació.

Avaluar críticament la literatura científica trobada.

Descriure els conceptes bàsics relacionats amb el mesurament de variables i l'obtenció de dades quantitatives.

Descriure els diferents procediments d'obtenció de dades quantitatives i identificar-los en estudis publicats.

Dissenyar un protocol bàsic d'investigació basat en el mètode científic.

Justificar la realització d'una investigació sobre la base de la recerca bibliogràfica realitzada, construint el marc conceptual de la mateixa.

Presentar els objectius, preguntes i hipòtesis d'una investigació relacionats al tema a tractar.

Identificar els diferents tipus d'articles científics, la seva estructura i característiques i les normes de publicació dels mateixos.

Continguts

Continuació del projecte de recerca.

S'espera que tots els estudiants presentin a la reunió anual de l'associació nacional d'endodòncia (AEDE) o al congrés europeu bianual d'endodòncia (ESE) els resultats preliminars de les investigacions realitzades, en forma de comunicació oral o de pòster, segons el consideri adequat el director del programa.

Els resultats i l'esborrany final d'aquest projecte d'investigació han de comparèixer el 15 de juny (les dades exactes es determinen cada any segons el calendari). La qualitat de la investigació final ha de ser prou bona com per enviar a publicacions en revistes dentals respectades, com el IEJ, JOE o revistes nacionals.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'estudiant serà assignat un tutor i un director d'estudis de recerca.

Periòdicament, s'organitzaran reunions amb les dues per debatre sobre el rendiment de l'estudi per a l'avaluació contínua de l'estudi i el progrés dels estudiants en l'estudi, assegurant que adquireixi totes les competències per assolir les competències i els resultats d'aprenentatge necessaris.
 

Activitats no presencials

- Grup de treball (GT)

- Treball autònom (TA)

Activitats de seguiment:

- Tutorials (TU)

- Avaluació (AV)

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació del projecte d'investigació endodòntica es realitza de manera contínua.

-       TG 10%

-       TA 60%

-       TU 30%

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00