Assignatura
Tècniques de Debat
- codi 12302
- curs 3
- període Semestre 2
- tipus OB
- credits 3
Llengua d'impartició principal: castellà
Professorat
Presentació
En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
Parlar en públic s'ha convertit en una eina indispensable en l'àmbit professional. L'assignatura pretén que l'alumne adquireixi habilitats comunicatives suficients per a transmetre coneixements amb claredat, argumentar de forma lògica i contra argumentar. L'alumne aprendrà a formular i expressar els seus coneixements i idees amb serenitat i confiança. I millorarà la seva habilitat per escoltar i avaluar opinions diverses.
Requisits previs
Ser conscient de la necessitat de saber argumentar i estar motivat per posar-se a prova a cada classe per aconseguir superar tant la part teòrica com la part pràctica.
Objectius
Conèixer les habilitats pròpies d'oratòria que es posseeixen i les que necessiten alguna atenció
Elaborar discursos organitzats: Si es selecciona un esquema apropiat, utilitzant transicions
adequades en passar d'una idea a una altra i creant una sòlida introducció i conclusió
Determinar el propòsit del discurs: informar, persuadir, entretenir o inspirar.
Projectar sinceritat i convicció
Fer un ús adequat de les paraules i de la seva organització
Utilitza un llenguatge corporal que realç el missatge i de major credibilitat
Utilitza el volum, to, velocitat i qualitat de la veu per reflectir significat i interès al missatge. Utilitza pauses que ho realcin i utilitzar diversitat vocal directa i naturalment
Seleccionar ajudes visuals que siguin apropiades i usar-les correctament amb facilitat i confiança
Adquirir l'habilitat de persuadir les persones, fent-les entendre i acceptar les teves idees
Fer avaluacions a altres oradors, reforçant habilitats de pensament crític, retroalimentació i motivació
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- E10 - Capacitat per definir temes de recerca que puguin contribuir al coneixement i debat cultural
- E29 - Habilitats de mediació en conflictes amb intervenció del factor intercultural
- E36 - Incentivar/generar la dimensió cultural com a recurs en institucions, mercats, indústries, empreses
- E38 - Coneixement dels problemes de les fonts d'informació en temes internacionals
- G01 - Capacitat per comprendre i expressar idees i arguments amb ordre i coherència de manera oral i escrita
- G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
- G08 - Capacitat d'investigació
- G07 - Compromís ètic i social, respecte envers altres cultures i sensibilitat per l'ambient
- G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
- G10 - Destresa en l'ús de les TIC, organització i gestió de la informació
- E01 - Coneixement i habilitat per donar una visió cultural/humanística a d'altres ciències o als seus mètodes
- E05 - Capacitat per avaluar determinats aspectes socials vinculats a la diversitat cultural
- E09 - Conèixer els límits i les vies de la comunicació intercultural
- E11 - Ser capaçt d'interpretar dades derivades de les observacions en relacionaó amb la seva significació i relacionar-les amb les teories apropiades
- E27 - Capacitat per treballar en contextos multiculturals
- E28 - Habilitat per organitzar informació cultural complexa de manera coherent des d'enfocaments puntuals
- E30 - Capacitat per definir temes de recerca cultural que puguin contribuir a la innovació i la millora de la societat
- E31 - Transferència de coneixement i bones pràctiques en altres sectors.
- E33 - Capacitat per relacionar conceptes relatius al patrimoni, el territori i la identitat cultural
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
2. Selecciona i sintetitza documentació específica
3. Practica estratègies de treball en grup
5. Aprèn a diagnosticar problemes i a resoldre'ls en un context laboral
8. Estableix enfocaments válids per a realitzar sistematització de dades i/o informació dispersa, o molt puntual
10. Utilitza tècniques de protocol en simulació de casos
Continguts
Tema 1 Desinhibició
1.1 Anàlisi punts forts
1.2 Procés de coaching comunicatiu
Tema 2 Anàlisi de forma
2.1 Llenguatge no verbal
2.2 Moviment i ritme
2.3 Persuasió i inconsciència
Tema 3 Punts importants a una argumentació
3.1 Criteri en selecció d'arguments
3.2 Estructuració de la informació
Tema 4 Contextualització favorable
Tema 4 Anàlisi de discursos i oradors
4.1 Discursos d'actualitat
4.2 Discursos històrics
Tema 5 Anàlisi de debat
Tema 6 Fal·làcies formals
Tema 7 Manipulació d'estadístiques
Tema 8 Protocol
8.1 Línia vermella
8.2 Adequació
Metodologia i activitats formatives
Sistemes i criteris d'avaluació
Bibliografia i recursos
- Ericson, M. John; The debaters guide; 3rd Edition 2003 by Southern Illinois University Press
- Crowley, Sharon; Ancient rethoric for contemporany students; 2004; Pearson educationc Inc.
- Hogan, kevin; The psycology of persuation; 2004; Pelican publishing company, Grenta
- Weston, Anthony; Las claves de la argumentación; 2001; Ariel S.A.
- Schopenhauer, Arthur; El Arte de tener Razón
- Blackburn, S; tink, a compelling introduction to philosophy; 1999 Oxford University Press
Material didàctic