Comunicació de Moda i Tendències
Llengua d'impartició principal: castellà
L'assignatura tracta d'apropar els alumnes al treball de diferents professionals especialitzats en comunicació i màrqueting de moda, per tal d'adquirir els coneixements bàsics requerits i despertar el desig d'una major especialització en els que vegin en aquest camp el seu futur professional.
D'altra banda, i ja que la indústria de la moda va més enllà del "vendre roba", s'ha de prendre consciència sobre el fenomen total i la seva realitat canviant, així com sobre els estils de vida que proposa i la seva repercussió en la construcció del nostre entorn i de la pròpia personalitat.
1. Contextualitzar la situació actual de la moda en la seva evolució històrica, així com les particularitats del seu funcionament, context econòmic i de mercat, etc., per adquirir una visió global i integradora del sector.
2. Adquisició de coneixements sobre com sorgeixen les tendències i la seva influència en la configuració de les persones i els estils de vida.
3. Aprenentatge de les estratègies, públics i eines comunicatives i de màrqueting (off i on line) utilitzades per les marques de moda.
4. Conscienciar sobre el consum sostenible i responsable de la moda, així com sobre la seva influència en el nostre entorn i en les persones.
1. Aproximació al panorama actual de la moda. Importància de la comunicació i adaptació al canvi. conceptes clau
2. La moda com a fenomen total. Moda i persona. Tendències i estils de vida.
3. Breu recorregut per la història i cultura de la moda.
4.Tipologia de disseny de moda i sistemes productius.
5. Indústria de la moda. Situació a Espanya
6. L'orientació als públics.
7. Comunicacions integrades de màrqueting (1 i 2).
8. El Pla de comunicació
9. Mitjans de comunicació de moda i publicity
10. Formats publicitaris i altres eines de comunicació
11. Vestuari i estilisme en el cinema i TV
12. Moda sostenible
- Es comptarà amb diversos convidats que tractaran aspectes relacionats amb la comunicació i màrqueting de les marques de moda. També es realitzarà alguna visita (fora de la Universitat) a alguna marca o entorn relacionat amb la moda.
- Els alumnes realitzaran un treball final entorn de l'anàlisi de la comunicació desenvolupada per una marca o la presentació d'un pla o campanya de comunicació d'una marca / producte del sector de la moda, desenvolupant alguna de les eines treballades al llarg de la assignatura.
- Exercicis / Tallers a l'aula: 60%
- Treball final: 40%
(*) En Biblioteca UIC
ARTICLES DÍNTERÉS
1. La comunicación, elemento clave en las empresas de moda2. Las macrotendencias 2019 según WGSN, Inspiramais y Getty
3. Cómo presentar tu marca de forma cautivadora para que el mundo empiece a enamorarse de ella
4. Cómo crear una marca reconocida en el mercado de la ropa vaquera
5. 10 principales tendencias de comsumo globales en el 2018
6. La moda independiente desafía a INDITEX
7. Dentro de las tripas de INDITEX: así funciona el cerebro de ZARA