Assignatura

Comunicació de Moda i Tendències

  • codi 12389
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Elisa REGADERA - eregadera-alumni@uic.es

Horari d'atenció

Despatx D-B603

Presentació

L'assignatura tracta d'apropar els alumnes al treball de diferents professionals especialitzats en comunicació i màrqueting de moda, per tal d'adquirir els coneixements bàsics requerits i despertar el desig d'una major especialització en els que vegin en aquest camp el seu futur professional.

D'altra banda, i ja que la indústria de la moda va més enllà del "vendre roba", s'ha de prendre consciència sobre el fenomen total i la seva realitat canviant, així com sobre els estils de vida que proposa i la seva repercussió en la construcció del nostre entorn i de la pròpia personalitat.

Objectius

1. Contextualitzar la situació actual de la moda en la seva evolució històrica, així com les particularitats del seu funcionament, context econòmic i de mercat, etc., per adquirir una visió global i integradora del sector.

2. Adquisició de coneixements sobre com sorgeixen les tendències i la seva influència en la configuració de les persones i els estils de vida.

3. Aprenentatge de les estratègies, públics i eines comunicatives i de màrqueting (off i on line) utilitzades per les marques de moda.

4. Conscienciar sobre el consum sostenible i responsable de la moda, així com sobre la seva influència en el nostre entorn i en les persones.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 05 - Capacitat per aprendre autònomament
  • 07 - Capacitat per treballar en equip
  • 11 - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
  • 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
  • 29 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de la indústria audiovisual
  • 30 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament la realitat actual
  • 48 - Capacitat per entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies
  • 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
  • 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives

Continguts

1. Aproximació al panorama actual de la moda. Importància de la comunicació i adaptació al canvi. conceptes clau

2. La moda com a fenomen total. Moda i persona. Tendències i estils de vida.

3. Breu recorregut per la història i cultura de la moda.

4.Tipologia de disseny de moda i sistemes productius.

5. Indústria de la moda. Situació a Espanya 

6. L'orientació als públics.

7. Comunicacions integrades de màrqueting (1 i 2).

8. El Pla de comunicació

9. Mitjans de comunicació de moda i publicity

10. Formats publicitaris i altres eines de comunicació

11. Vestuari i estilisme en el cinema i TV

12. Moda sostenible

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Es combinaran les classes magistrals amb exercicis pràctics o tallers, així com comentaris d'articles d'interès prèviament estudiats per part dels alumnes, etc.

 - Es comptarà amb diversos convidats que tractaran aspectes relacionats amb la comunicació i màrqueting de les marques de moda. També es realitzarà alguna visita (fora de la Universitat) a alguna marca o entorn relacionat amb la moda.

- Els alumnes realitzaran un treball final entorn de l'anàlisi de la comunicació desenvolupada per una marca o la presentació d'un pla o campanya de comunicació d'una marca / producte del sector de la moda, desenvolupant alguna de les eines treballades al llarg de la assignatura.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula


- Exercicis / Tallers a l'aula: 60% 

- Treball final: 40%

Bibliografia i recursos

  • Díaz S., Paloma (2014). Comunicación y gestión de marcas de moda. Madrid: Gustavo Gili.
  • Lipovetsky, Gilles (2011). El imperio de lo efímero. ANAGRAMA (*)
  • Olmo Arriaga, José Luis (2005). Marketing de la moda. Pamplona: EIUNSA.
  • Posner, H. (2011). Marketing de moda. Barcelona: Gustavo Gili. (*)
  • Salcedo, Elena (2014). Moda: ética para un futuro sostenible. Madrid: Gustavo Gili. (*)

(*) En Biblioteca UIC

 

ARTICLES DÍNTERÉS

  1. La comunicación, elemento clave en las empresas de moda

2. Las macrotendencias 2019 según WGSN, Inspiramais y Getty

3. Cómo presentar tu marca de forma cautivadora para que el mundo empiece a enamorarse de ella

4. Cómo crear una marca reconocida en el mercado de la ropa vaquera

5. 10 principales tendencias de comsumo globales en el 2018

6. La moda independiente desafía a INDITEX

7. Dentro de las tripas de INDITEX: así funciona el cerebro de ZARA

8. Las 13 bloggeras más influyentes del año

9. Los 10 mejores Fashion Films de la temporada

Material didàctic

      Webs d'interès
             https://www.modaes.es/ 
             http://www.itfashion.com/ 
             https://smoda.elpais.com/ 
             http://www.puromarketing.com/ 
             http://www.theluxonomist.es/ 
              
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00