Assignatura
Factors Estratègics en l'aprenentatge de Llengües
- codi 12599
- curs 1
- període Anual
- tipus OB
- credits 4
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Presentació
Les estratègies d'aprenentatge han esdevingut una àrea d'interès acadèmic en els estudis d'Educació en general i en l'àmbit de l'ensenyament de llengües estrangeres en particular. Comprendre la singularitat de la manera en què els parlants multillingües, tant joves com adults, fan ús de diferents estratègies comunicatives i d'aprenentatge i com les apliquen és de suma importància tant pels parlants com pels mestres i professors de llengües. L'objectiu d'aquest curs és explorar el factor estratègic en l'aprenentatge, l'ensenyament i l'ús de les llengües.
Requisits previs
Haver assolit com a mínim el nivell B1+ del MCERL en totes les habilitats comunicatives (comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita).
Objectius
- Comprendre el marc conceptual de les estratègies d'ensenyament i d'aprenentage en l'àmbit de l'adquisició d'una tercera llengua
- Reflexionar sobre les possibilitats pedagògiques que ofereixen les estratègies d'ensenyament i d'aprenentatge de llengües
- Identificar les pròpies estratègies i estil d'aprenentatge
- Examinar les estratègies comunicatives i d'aprenentatge més comunes que empren els parlants multilingües
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- Integrar recursos pedagògics per millorar les competències docents dels estudiants en l'àmbit de l'anglès com a llengua estrangera
- Desenvolupar la capacitat crítica i de reflexió dels estudiants
- Desenvolupar l'autonomia de l'aprenentatge dels estudiants
- Tenir la capacitat de treballar cooperativament en equip
- Adonar-se de la importància de les habilitats interpersonals en els entorns educatius mutilingües
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Pot indentificar diverses estratègies d'ensenyament i aprenentatge per a parlants d'una L3.
- És capaç d'expressar informació rellevant en base a les seves reflexions.
- Integra amb coherència diverses perspectives, fonts i dimensions teòriques per analitzar la realitat.
- Dissenya i desenvolupa projectes en què aplica els continguts de l’assignatura en base als objectius del curs.
- Participa constructivament en els debats, contribuint a la construcció d’una reflexió rica i compartida, reconsiderant propostes i decisions i valorant les seves implicacions.
- Mostra un procés d’identificació i superació de les seves pròpies concepcions prèvies a partir de la reflexió.
Continguts
Setmana 1: Conceptes bàsics (treball individual)
Setmana 2: Estudis de cas (treball de grup)
Setmana 3: Proposta i simulació d'una pràctica docent
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Aquesta assignatura s'organitzarà en forma de tallers que requeriran treball de grup, treball individual, lectures bàsiques i presentacions.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Participació 20%
Tasques individuals 20%
Treball de grup 30%
Comunicació 30%