Assignatura

Pronunciació i Concienciació dels Diferents Accents Anglesos

  • codi 12601
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 3.5

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Cristina ALIAGA - caliaga@uic.es

Horari d'atenció

Angélica Carlet

acarlet@uic.es

 

Presentació

En aquest curs s'introduiran els conceptes bàsics i principals en l'estudi de la fonètica i la fonologia i, més concretament, es familiaritzarà l'alumnat amb els sons de la parla de la llengua anglesa i els principals aspectes suprasegmentals. Tanmateix, es donaran eines per poder millorar la pronúncia de l'alumnat a l'aula de llengües en el seu rol com a (furutrs) mestres.

Objectius

Com s'ha esmentat en la presentació, l'objectiu d'aquest curs és proporcionar una base teòrica per a l'ensenyament de la pronuncia del'anglès com a llengua estrangera 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-52 - Ser capaç de fomentar una primera aproximació a una llengua estrangera.
  • CEM-62 - Relacionar teoria i pràctica amb la realitat de l'aula i del centre.
  • CEM-63 - Participar en l'activitat docent i aprendre a saber fer, actuar i reflexionar des de la pràctica.
  • CET-1 - Responsabilitat interpersonal: ser conscient de l'actuació professional i de la influència en l'alumnat. Tenir habilitats i coneixements per gestionar els processos de grup i la comunicació per tal d'aconseguir una bona col·laboració amb i entre l'alumnat.
  • CG-11 - Conèixer els elements que conformen la competència de l'orientació a la qualitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Familiaritzar-se amb els conceptes bàsics dels estudis de fonètica i fonologia.
  • Reconèixer i produir els sons de la parla anglesa.
  • Millorar la pronúncia en llengua anglesa.
  • Identificar elements de contrast entre els sons de la llengua anglesa i la llengua d'ús habitual (en, ca)
  • Identificar i aplicar els patrons d'entonació de la llengua anglesa.
  • Iniciar-se en l'ensenyament de la pronúncia.
  • Aplicar els coneixements adquirits a l'aula.

Continguts

Unitat 1: Introducció a l'estudi de la pronúncia
Unitat 2: Els sons de la parla de l'anglès i diferents accents
Unitat 3: Característiques suprasegmentals de l'anglès
Unit 4: Pronúncia en l'aula d’anglès com a llengua estrangera per a nens i nenes

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Classes teòriques i pràctiques en un curs que està organitzat amb classes presencials i tasques online. L'alumnat haurà de realitzar tasques obligatòries i opcionals com a part del seu procés d'aprenentatge autònom fora de l'aula. La metodologia d'aquest curs integra: 

Sessions teòriques i pràctiques

  • "Flipped classroom" (preparació autònoma a casa abans de la sessió)
  • Resolució de problemes
  • Exposicions orals
  • Treball individual, en parelles i grups
  • Discussions i debats

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Test curt  (unitats 1-2)                                                                       20%
  • Actividad oral                                                                                     30%
  • Projecte individual: explicar un conte infantil  (unitat 3)                         20%
  • Projecte final de creació de materials didàctics (unitat 4)                        20%
  • Test Diagnostic                                                                                   10%


 

Bibliografia i recursos

Cleghorn, T. L. & Rugg, N. M. Comprehensive Articulatory Phonetics. A Tool for Mastering   the World’s Languages. (2nd ed.). Opensource. Retrieved from   <http://ia600608.us.archive.org/19/items/ComprehensiveArticulatoryPhonetics/Comprehen  veArticulatoryPhonetics.pdf>

Collins, B. & Mees, I.M. (2003). Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge.

Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.   

Ladefoged, P. & Johnson, K. (2011). A Course in Phonetics. (6th ed.). Boston: Wadsworth

O’Connor, J.D. (1999). Better Enlish Pronunciation. (new ed.).  Cambridge: CUP.

English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.

 

 

Website - Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol: http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm

Website- Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/

Website - The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html

Website: Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/

Website - Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#

Webiste- Video tutorial: English pronunciation and IPA

–Part 1: Voicing and Place

http://www.youtube.com/watch?v=-e66ByetpDY

–Part 2: Manner

http://www.youtube.com/watch?v=jJR1VPzayu0&feature=fvwrel

  Website-English consonants in 2D:

http://www.ic.arizona.edu/~lsp/Phonetics/ConsonantsI/Phonetics2d.html#

Website- VOT and Aspiration:

http://home.cc.umanitoba.ca/~krussll/phonetics/narrower/aspiration.html

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00