Bases Antropològiques de l'assessorament Psicopedagògic
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Bases antropològiques de l'Assessorament Psicopedagògic és una materia de fundamentació, que planteja alguns dels temes centrals de la pràctica psicopedagògica des de la Teoria de l'Educacio i l'Antropologia cultural. Permet a l'alumne emmarcar la Psicopedagogía com disciplina i com pràctica professional al seu context institucional, així com tenir en compte les condicions antropològiques per la seva realització: la relació educativa, l'aprenentatge al llarg de la vida, l'ètica i la deontologia professional.
Competències bàsiques i generals
CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
CB8 - Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
CB10 - Posseir les habilitats d'aprenentatge que permetin continuar estudiant d'una manera, en gran mesura, acte-dirigit o autònom.
CG1 - Ser capaç de formular judicis reflexius i crítics en contextos educatius, considerant la responsabilitat social i ètica de l'psicopedagog.
CG5 - Ser capaç de comunicar de manera argumentada la presa de decisions en el camp psicopedagògic.
Competències transversals
CT3 - Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos i estratègies adequats per a la millora professional.
CT4 - Ser capaç d'exposar les idees elaborades de forma oral i escrita adaptant-se a l'estil i els models de l'activitat professional o investigadora.
CT6 - Comportar-se amb ètica i responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Competències específiques
CE1 - Identificar les condicions antropològiques, socials i comunitàries que caracteritzen la intervenció psicopedagògica en els diferents àmbits formals i no-formals o en els contextos d'investigació.
CE2 - Definir i reconèixer els principis ètics i deontològics de la pràctica psicopedagògica o de la investigació psicopedagògica.
CE8 - Assessorar i orientar els professionals de l'educació, considerant la rellevància de les mesures d'atenció a la diversitat.
1 - Definir els conceptes de persona, educació i relació educativa vinculats a l'acció psicopedagògica.
2 - Identificar el paper de l'psicopedagog en els diferents contextos antropològics en els qe intervé. família, escola i organitzacions.
3 - Rleacionar el paper de la Psicopedagogia amb el procés de antropogènesi i progrés humà.
4 - Explicar en quina mesura la psicopedagogia contribueix a millorar el procés d'aprenentatge al llarg de la vida.
5 - Identificar els principis ètics i deontològics associats a la pràctica professional de la intervenció psicopedagògica.
- Estudi de mòduls teòrics
- Mètode del cas
- Resolució d'exercicis i problemes
- Aprenentatge orientat a projectes
L'Avaluación continua o formativa representa un 65%:
- Acitivitat 1: 10%
- Activitat 2: 20%
- Activitat 3: 25%
- Participació a l'aula virtual i seguiment: 10%
L'Avaluació final representa un 35%