Assignatura

Soft Skills

  • codi 12980
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès,

Professorat

Presentació

Aquesta assignatura pretén, d'una banda, donar a l'alumne eines per a poder afrontar el futur professional amb una sèrie d'estratègies, habilitats i competències denominades "toves"que no acostumen a trobar-se en els programes acadèmics habituals amb competències tècniques o cognitives, denominades "dures". Els soft skills són una combinació d'habilitats socials, de comunicació, actituds, comportaments, hàbits i quocients d'intel·ligència emocional que ajuden a relacionar-se amb els clients, companys i a afrontar amb èxit els reptes professionals i personals, per la qual cosa alguns consideren que haurien de dir-se millor life skills.

Requisits previs

És imprescindible l'assistència a classe.

L'examen final tant en primera com en segona convocatòria només serà per als alumnes d'avaluació contínua.

Objectius

L'objectiu de l'assignatura és que els alumnes coneguin i desenvolupin  les seves habilitats innates, o simplement, es coneguin a ells mateixos. Els alumnes després de cursar l'assignatura han de conèixer quines són les seves fortaleses i les seves febleses per a exercir com la reflexió crítica, automotivació, cortesia, integritat, actitud positiva, empatia, adaptabilitat, organització, gestió del temps, habilitats de comunicació, treball en equip, l'ús d'arguments, la utilització dels mètodes analític i sintètic com a forma d'exposar, professionalitat i responsabilitat. També, es donarà importància  als aspectes formals com la presentació, la indumentària i la comunicació no verbal.

Continguts

Tema 1 Soft Skills

1.1 Concepte

1.2 Diferències amb les Hard Skills

1.3 Característiques

1.4 Tipus

Tema 2 La intel·ligència emocional

2.1 Concepte d'emoció

2.2 Aspectes físic i psicològic de l'emoció

2.3 Tipus d'emocions

2.4 Gestió de les emocions

Tema 3. El coneixement personal

3.1 La personalitat

3.2 L'actitud

3.3 La voluntat

Tema 4 La intel·ligència emocional aplicada al Dret

4.1 La gestió de la contrarietat

4.2 El tracte amb el client

4.3 Resultats de l'aprenentatge

4.4 La implicació emocional

Tema 5 El coneixement del problema

5.1 La fenomenologia

5.2 L'acció de l'espill

Tema 6. El art del diàleg

6.1 La maièutica

6.2 L'art de preguntar

6.3  El Coaching

Tema 7 El discurs y el debat jurídic

7.1 Elements del discurs

7.2 Regles del discurs

7.3. Elements del debat

7.3. Regles del debat

Tema 8 Ordre, organització i gestió del temps

8.1 Aspectes personals

8.2 Aspectes professionals

 Tema 9 L'assertivitat

9L'argumentació jurídica

9.2 L'assertivitat


Tema 10 Les Soft Skills aplicades al Jurat: Dotze homes sense pietat

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Avaluació contínua:

Consisteix en activitats formatives diàries que, prèvia la seva correcció en classe, seran avaluades en els parcials.

Primer parcial (40% de la nota final): 19 de març

Segon parcial (40% de la nota final): 30 d' abril

Actividad complementària (20% nota final: 14 de maig

 

Primera convocatòria: 

Examen final:

Els qui suspenguin l'avaluació contínua poden optar per presentar-se a l'examen final, en aquest cas aquest tindrà un valor de 90% de la nota i consistirà en casos, preguntes o activitats similars a les d'avaluació contínua.

El haver seguit l'avaluació contínua regularment donarà lloc al 10% de la nota de l'examen final.

 

Segona convocatòria:

Examen final: 100%.

L'avaluació contínua no serà tenida en compte. 

Bibliografia i recursos

A més a més dels subministrats als alumnes en classe, es recomana la lectura de:

 - Daniel Goleman, La inteligencia emocional, Kairos, 1996.

- Víctor Kuppers, El efecto actitud, Viena, 2006.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00