Soft Skills
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès,
Responsable
Aquesta assignatura pretén, d'una banda, donar a l'alumne eines per a poder afrontar el futur professional amb una sèrie d'estratègies, habilitats i competències denominades "toves"que no acostumen a trobar-se en els programes acadèmics habituals amb competències tècniques o cognitives, denominades "dures". Els soft skills són una combinació d'habilitats socials, de comunicació, actituds, comportaments, hàbits i quocients d'intel·ligència emocional que ajuden a relacionar-se amb els clients, companys i a afrontar amb èxit els reptes professionals i personals, per la qual cosa alguns consideren que haurien de dir-se millor life skills.
És imprescindible l'assistència a classe.
L'examen final tant en primera com en segona convocatòria només serà per als alumnes d'avaluació contínua.
L'objectiu de l'assignatura és que els alumnes coneguin i desenvolupin les seves habilitats innates, o simplement, es coneguin a ells mateixos. Els alumnes després de cursar l'assignatura han de conèixer quines són les seves fortaleses i les seves febleses per a exercir com la reflexió crítica, automotivació, cortesia, integritat, actitud positiva, empatia, adaptabilitat, organització, gestió del temps, habilitats de comunicació, treball en equip, l'ús d'arguments, la utilització dels mètodes analític i sintètic com a forma d'exposar, professionalitat i responsabilitat. També, es donarà importància als aspectes formals com la presentació, la indumentària i la comunicació no verbal.
Tema 1 Soft Skills
1.1 Concepte
1.2 Diferències amb les Hard Skills
1.3 Característiques
1.4 Tipus
Tema 2 La intel·ligència emocional
2.1 Concepte d'emoció
2.2 Aspectes físic i psicològic de l'emoció
2.3 Tipus d'emocions
2.4 Gestió de les emocions
Tema 3. El coneixement personal
3.1 La personalitat
3.2 L'actitud
3.3 La voluntat
Tema 4 La intel·ligència emocional aplicada al Dret
4.1 La gestió de la contrarietat
4.2 El tracte amb el client
4.3 Resultats de l'aprenentatge
4.4 La implicació emocional
Tema 5 El coneixement del problema
5.1 La fenomenologia
5.2 L'acció de l'espill
Tema 6. El art del diàleg
6.1 La maièutica
6.2 L'art de preguntar
6.3 El Coaching
Tema 7 El discurs y el debat jurídic
7.1 Elements del discurs
7.2 Regles del discurs
7.3. Elements del debat
7.3. Regles del debat
Tema 8 Ordre, organització i gestió del temps
8.1 Aspectes personals
8.2 Aspectes professionals
Tema 9 L'assertivitat9L'argumentació jurídica
9.2 L'assertivitat
Tema 10 Les Soft Skills aplicades al Jurat: Dotze homes sense pietat
Avaluació contínua:
Consisteix en activitats formatives diàries que, prèvia la seva correcció en classe, seran avaluades en els parcials.
Primer parcial (40% de la nota final): 19 de març
Segon parcial (40% de la nota final): 30 d' abril
Actividad complementària (20% nota final: 14 de maig
Primera convocatòria:
Examen final:
Els qui suspenguin l'avaluació contínua poden optar per presentar-se a l'examen final, en aquest cas aquest tindrà un valor de 90% de la nota i consistirà en casos, preguntes o activitats similars a les d'avaluació contínua.
El haver seguit l'avaluació contínua regularment donarà lloc al 10% de la nota de l'examen final.
Segona convocatòria:
Examen final: 100%.
L'avaluació contínua no serà tenida en compte.
A més a més dels subministrats als alumnes en classe, es recomana la lectura de:
- Daniel Goleman, La inteligencia emocional, Kairos, 1996.
- Víctor Kuppers, El efecto actitud, Viena, 2006.