Soft Skills
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès,
Sem.2 | DT | 16:30 18:30 | a501 |
Responsable
Dra. Carmen María LÁZARO - cmlazaro@uic.es
Horari d'atenció
Sempre que l'alumne ho necessite i prèvia concertació per e-mail (cmlazaro@uic.es)
Aquesta assignatura pretén, d'una banda, donar a l'alumne eines per a poder afrontar el futur professional amb una sèrie d'estratègies, habilitats i competències denominades "toves"que no acostumen a trobar-se en els programes acadèmics habituals amb competències tècniques o cognitives, denominades "dures". Els soft skills són una combinació d'habilitats socials, de comunicació, actituds, comportaments, hàbits i quocients d'intel·ligència emocional que ajuden a relacionar-se amb els clients, companys i a afrontar amb èxit els reptes professionals i personals, per la qual cosa alguns consideren que haurien de dir-se millor life skills.
És imprescindible l'assistència a classe i no es permet l'ús del mòbil.
L'examen final tant en primera com en segona convocatòria només serà per als alumnes d'avaluació contínua.
L'objectiu de l'assignatura és que els alumnes coneguin i desenvolupin les seves habilitats innates, o simplement, es coneguin a ells mateixos. Els alumnes després de cursar l'assignatura han de conèixer quines són les seves fortaleses i les seves febleses per a exercir com la reflexió crítica, automotivació, cortesia, integritat, actitud positiva, empatia, adaptabilitat, organització, gestió del temps, habilitats de comunicació, treball en equip, l'ús d'arguments, la utilització dels mètodes analític i sintètic com a forma d'exposar, professionalitat i responsabilitat. També, es donarà importància als aspectes formals com la presentació, la indumentària i la comunicació no verbal.
1. Haurà adquirit habilitats per al treball en equip
2. Serà capaç de buscar informació, interpretar-la i utilitzar-la per a la resolució de casos pràctics o la realització de treballs relatius a aquesta matèria
3. Serà capaç d'identificar amb precisió l'estat normatiu, doctrinal i jurisprudencial d'un problema jurídic relatiu a l'àmbit d'aquesta matèria
4. Haurà desenvolupat destreses per a detectar els problemes jurídics que subjeuen en un supòsit concret
5. Haurà desenvolupat habilitats en la resolució de conflictes jurídics relacionats amb els continguts del mòdul
6. Haurà adquirit habilitats per a manejar-se amb els elements comuns de les accions processals relatives a aquesta matèria
7. Haurà adquirit destresa en l'ús de les TIC’s en relació a l'obtenció d'informació jurídica (bases de dades de legislació, jurisprudència, etc)
Tema 1 Soft Skills
1.1 Concepte
1.2 Diferències amb les Hard Skills
1.3 Característiques
1.4 Tipus
Tema 2 La intel·ligència emocional
2.1 Concepte d'emoció
2.2 Aspectes físic i psicològic de l'emoció
2.3 Tipus d'emocions
2.4 Gestió de les emocions
Tema 3. El coneixement personal
3.1 La personalitat
3.2 L'actitud
3.3 La voluntat
Tema 4 La intel·ligència emocional aplicada al Dret
4.1 La gestió de la contrarietat
4.2 El tracte amb el client
4.3 Resultats de l'aprenentatge
4.4 La implicació emocional
Tema 5 El coneixement del problema
5.1 La fenomenologia. L'observació.
5.2 L'acció de l'espill. Aclariment i contradiccions.
Tema 6. L' art del diàleg
6.1 La maièutica, anar fins al fons.
6.2 Classes de preguntes
Tema 7 Ordre, organització i gestió del temps
7.1 Aspectes personals
7.2 Aspectes professionals
Tema 8. El debat jurídic
8.1. Elements del debat
8.2. Regles del debat
8.3. Aspectes emocionals
Tema 9. El discurs jurídic
9.1. Elements
9.2. Introducció
9.3. Desenvolupament
9.4. Cloenda
Tema 10. Parlar en public
10.1. Premises
10.2. Exposició
10.3. Temps
Tema 11. L'assertivitat
11.1. Conductes diferenciades
11.2 L'assertivitat
Tema 12 Les Soft Skills aplicades al Jurat: Dotze homes sense pietat
Primera convocatòria:
Presència i participació (20%)
Examen (80% de la nota final)
Segona convocatòria:
Examen final: (100% nota final)
No es tindrà en compte la presència ni participació durant el curs.
A més a més dels subministrats als alumnes en classe, es recomana la lectura de:
- Daniel Goleman, La inteligencia emocional, Kairos, 1996.
- Víctor Kuppers, El efecto actitud, Viena, 2006.