Assignatura

Soft Skills

  • codi 12980
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès,

Horari
 Sem.2  DT 16:30 18:30 a501

Professorat

Responsable

Dra. Carmen María LÁZARO - cmlazaro@uic.es

Horari d'atenció

Sempre que l'alumne ho necessite i prèvia concertació per e-mail (cmlazaro@uic.es)

Presentació

Aquesta assignatura pretén, d'una banda, donar a l'alumne eines per a poder afrontar el futur professional amb una sèrie d'estratègies, habilitats i competències denominades "toves"que no acostumen a trobar-se en els programes acadèmics habituals amb competències tècniques o cognitives, denominades "dures". Els soft skills són una combinació d'habilitats socials, de comunicació, actituds, comportaments, hàbits i quocients d'intel·ligència emocional que ajuden a relacionar-se amb els clients, companys i a afrontar amb èxit els reptes professionals i personals, per la qual cosa alguns consideren que haurien de dir-se millor life skills.

Requisits previs

És imprescindible l'assistència a classe i no es permet l'ús del mòbil.

L'examen final tant en primera com en segona convocatòria només serà per als alumnes d'avaluació contínua.

Objectius

L'objectiu de l'assignatura és que els alumnes coneguin i desenvolupin  les seves habilitats innates, o simplement, es coneguin a ells mateixos. Els alumnes després de cursar l'assignatura han de conèixer quines són les seves fortaleses i les seves febleses per a exercir com la reflexió crítica, automotivació, cortesia, integritat, actitud positiva, empatia, adaptabilitat, organització, gestió del temps, habilitats de comunicació, treball en equip, l'ús d'arguments, la utilització dels mètodes analític i sintètic com a forma d'exposar, professionalitat i responsabilitat. També, es donarà importància  als aspectes formals com la presentació, la indumentària i la comunicació no verbal.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 - Adquirir la capacitat d'entendre les idees principals i participar en conferències o lliçons magistrals en un context acadèmic
  • 02 - Adquirir la capacitat de comprensió, anàlisi i síntesi
  • 03 - Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita (tècniques d'expressió oral i escrita)
  • 05 - Ser capaç de desenvolupar habilitats per treballar en equip
  • 06 - Adquirir habilitats en la presa de decisions
  • 24 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions utilitzant la informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema dins del conjunt de l'ordenament jurídic

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Haurà adquirit habilitats per al treball en equip

2. Serà capaç de buscar informació, interpretar-la i utilitzar-la per a la resolució de casos pràctics o la realització de treballs relatius a aquesta matèria

3. Serà capaç d'identificar amb precisió l'estat normatiu, doctrinal i jurisprudencial d'un problema jurídic relatiu a l'àmbit d'aquesta matèria

4. Haurà desenvolupat destreses per a detectar els problemes jurídics que subjeuen en un supòsit concret

5. Haurà desenvolupat habilitats en la resolució de conflictes jurídics relacionats amb els continguts del mòdul

6. Haurà adquirit habilitats per a manejar-se amb els elements comuns de les accions processals relatives a aquesta matèria

7. Haurà adquirit destresa en l'ús de les TIC’s en relació a l'obtenció d'informació jurídica (bases de dades de legislació, jurisprudència, etc)

Continguts

Tema 1 Soft Skills

1.1 Concepte

1.2 Diferències amb les Hard Skills

1.3 Característiques

1.4 Tipus

 

Tema 2 La intel·ligència emocional

2.1 Concepte d'emoció

2.2 Aspectes físic i psicològic de l'emoció

2.3 Tipus d'emocions

2.4 Gestió de les emocions

 

Tema 3. El coneixement personal

3.1 La personalitat

3.2 L'actitud

3.3 La voluntat

 

Tema 4 La intel·ligència emocional aplicada al Dret

4.1 La gestió de la contrarietat

4.2 El tracte amb el client

4.3 Resultats de l'aprenentatge

4.4 La implicació emocional

 

Tema 5 El coneixement del problema

5.1 La fenomenologia. L'observació.

5.2 L'acció de l'espill. Aclariment i contradiccions.

 

Tema 6. L' art del diàleg

6.1 La maièutica, anar fins al fons.

6.2  Classes de preguntes

 

Tema 7 Ordre, organització i gestió del temps

7.1 Aspectes personals

7.2 Aspectes professionals

 

Tema 8. El debat jurídic

8.1. Elements del debat

8.2. Regles del debat

8.3. Aspectes emocionals

 

Tema 9. El discurs jurídic

9.1. Elements

9.2. Introducció

9.3. Desenvolupament

9.4. Cloenda

 

Tema 10. Parlar en public

10.1. Premises

10.2. Exposició

10.3. Temps

 

 Tema 11. L'assertivitat

11.1. Conductes diferenciades

11.2 L'assertivitat


Tema 12 Les Soft Skills aplicades al Jurat: Dotze homes sense pietat

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Primera convocatòria:

Presència i participació (20%)

Examen (80% de la nota final)

 

Segona convocatòria:

Examen final: (100% nota final)

No es tindrà en compte la presència ni participació durant el curs.

 

Bibliografia i recursos

A més a més dels subministrats als alumnes en classe, es recomana la lectura de:

 - Daniel Goleman, La inteligencia emocional, Kairos, 1996.

- Víctor Kuppers, El efecto actitud, Viena, 2006.

Material didàctic

      Materials
            Addenda avaluació final adendaevaluacionfinalsoftskills.docx.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00