Oratòria per a Juristes
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Sem.2 | DC | 15:00 16:30 | ||
Sem.2 | DC | 15:00 16:30 |
Responsable
Dr. Ricardo María JIMÉNEZ - rmjimenez@uic.es
Horari d'atenció
El professor atendrà als alumnes que ho sol·licitin, després de concertar una cita a través del correu electrònic: rmjimenez@uic.es
Per exercir com a jurista és imprescindible conèixer i aplicar les principals tècniques d'expressió oral.
Cap.
Aprendre a dominar la por a parlar en públic.
Practicar i assimilar diverses tècniques d'expressió oral (respirar amb el diafragma, millorar la vocalització, expressar-se amb seguretat, etc.).
Saber exposar un discurs breu persuasiu.
Saber exposar un tema breu de Dret davant d'altres persones.
1. Adquisició habilitats en la comunicació oral.
2. Aplicació de tècniques d'expressió oral.
1. Persuasió.
2. Expressió oral.
3. Llenguatge del cos.
4. Discurs persuasiu.
Al principi de cada classe, el professor exposarà els conceptes i tècniques que s'han d'assimilar i posar en pràctica per l'alumne; al temps restant, l'alumne realitzarà activitats a l'aula d'expressió oral, supervisades pel professor.
A les valoracions dels exercicis es demanarà l'opinió dels alumnes (dinàmica de grup i posada en comú). El treball serà individual i en grup.
Dia 1
Parlar en públic (introducció)
Dia 2
Practicar silencis i pauses
Dia 3
Lectura d'un discurs en veu alta
Dia 4
Preparar "alegato"
Dia 5
Exposió "alegato"
Dia 6
Comentar una notícia jurídica
Dia 7
Preparar debat
Dia 8
Debat
Dia 9
Exercici
Dia 10
Preparar els discursos
Dia 11
Exposició del discurs
Dia 12
Preparar les conclusions
Dia 13
Exposició de les conclusions
Dia 14
Veure i comentar "alegatos"
Dia 15
Preparar demanda
Dia 16
Exposició de demanda
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
Presentació a l'aula dels conceptes i l'aplicació pràctica que tenen | 03 |
Activitats a l'aula per al seguiment dels alumnes (individuals i en grup) | 03 05 11 12 |
S'avaluarà a partir dels exercicis realitzats per l'alumne a l'aula (45 %), pels alguns dels quals serà necessària una preparació prèvia. La puntuació d'aquests serà de 0-5-7,5-10.
L'exercici final (ex. final) tindrà major valor (55 %).
L'alumne ha d'assistir a totes les classes. Una absència es penalitzarà amb -2 punts, sobre 10, en la qualificació final. Dos retards en l'assistència a classe es consideraran com una absència, per tant es penalitzarà la qualificació final amb -3 punts, sobre 10, en la qualificació final. Les absències inevitables es justifiquen el mateix dia i s'aporta la documentació necessària.
No s'usaran telèfons ni ordinadors portàtils a l'aula, tret que el professor ho autoritzi.
Si l'alumne suspèn la 1a. convocatòria, la nota màxima que podrà aconseguir en les següents serà de 5 punts.
Per recuperar l'assignatura en la 2a. i següents convocatòries, l'alumne haurà de preparar tres discursos persuasius el tema dels quals serà indicat pel professor. Es valorarà l'expressió oral d'un d'ells que es triarà a l'atzar.
SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|
Assistència i participació a classe Proves orals |
Assistència i participació a classe Proves orals |
Orden Jiménez, Rafael (2008): Técnicas de oratoria para opositores: cómo afrontar las pruebas orales de una oposición, Madrid: Colex.
Vallejo-Nájera, J.A. (2010): Aprender a hablar en público hoy: cómo cautivar y convencer por medio de la palabra, Barcelona: Planeta.