Gestión de Comunidades Online
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Dra. Cristina MARTORELL - cmartorell@uic.es
Horari d'atenció
Les consultes al professor hauran de fer-se a:Cristina Martorell: cmartorell@uic.es
La generalització de la web –i, especialment, de l’anomenada “web 2.0”- ha transformat profundament el màrqueting, l’economia i la comunicació humana. En aquesta assignatura analitzarem les implicacions d’aquests canvis des de la perspectiva del màrqueting i la publicitat, aprofundint en les estratègies, les eines i les tècniques que ens ofereix el màrqueting digital per connectar amb el consumidor actual.
No s'estableix cap requisit previ pel seguiment d'aquesta assignatura.
a) Comprendre com la irrupció d’Internet ha transformat el màrqueting, la comunicació, els negocis i la cultura.
b) Identificar i dominar les principals eines que utilitza el màrqueting per operar en aquest nou context digital.
a) Comprendre les característiques del web 2.0 i les seves implicacions en el màrqueting i la comunicació.
b) Distingir els principals formats i eines publicitàries digitals.
c) Dissenyar un pla de mitjans socials.
d) Elaborar un pla de màrqueting digital i conèixer les principals mètriques i indicadors per avaluar el grau d’acompliment dels objectius plantejats.
Bloc 1: Context i introducció al màrqueting digital
Bloc 2: Canals del màrqueting digital I - Comunitats digitals i xarxes socials
Bloc 3: Canals del màrqueting digital II
Bloc 4: Pla de màrqueting digital
30% Exercicis a classe
30% Pràctiques i test
40% Treball final
Es valorarà l'assistència i la participació a classe. En cas de 2a i 3a convocatòries s'haurà de realitzar un examen teòric-pràctic (100% de la nota final).
Tant els treballs com els exàmens a lliurar hauran de seguir les següents pautes:
Anderson, Chris (2009). La economía Long Tail: de los mercados de masas al triunfo de lo minoritario. Argentina; España, [etc.]: Empresa Activa.
Elósegui, Tristán (2015). Marketing analytics: cómo definir y medir una estrategia online. Madrid: Anaya.
Guallar, Javier; Leiva-Aguilera, Javier (2013). El content curator: guía básica para el nuevo profesional de Internet. Barcelona: UOC.
Levine, Rick [et al.] (2008). El Manifiesto Cluetrain. Barcelona: Deusto.
Maciá, Fernando (2013). Marketing online 2.0: Cómo atraer y fidelizar clientes en Internet. Madrid: Anaya.
Martí, José (2011). Marketing y publicidad en Internet básico. Madrid: Starbook.
Sigliano, Kevin; González, Pedro J.; Calzada, Beatriz; Márquez, Manuel (2014). Guía Profesional de Publicidad en Redes Sociales [en línea]. Bogotá: Territorio Creativo. Disponible en: https://www.territoriocreativo.es/wp-content/uploads/2014/03/Guia_Profesional_Publicidad_Redes_Sociales_Territorio_creativo.pdf (Consulta: 29/05/2016).
Somalo, Ignacio (2011). Todo lo que hay que saber de Marketing online y Comunicación digital. Madrid: Wolters Kluwer.