Assignatura

Anglès per a Fisioteràpia 2

  • codi 13429
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Mòdul: Idiomes

Matèria: Anglès per a fisioteràpia 2

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Horari
 Sem.1  DL 10:00 12:00 
 Sem.1  DC 10:00 12:00 

Professorat

Responsable

Dra. Monica CLUA - mclua@uic.es

Horari d'atenció

Mónica Clua mclua@uic.es

Presentació

L'objectiu del programa és dotar els estudiants del llenguatge acadèmic necessari per comprendre i presentar treballs de recerca en Fisioteràpia en anglès. Per aquest motiu, es donarà especial atenció al desenvolupament de les habilitats de lectura crítica i de comprensió oral. Així mateix, es reforçaran les habilitats d'expressió oral i escrita per tal de consolidar els coneixements adquirits i estimular la comunicació en un context acadèmic.

 

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom.

 

Les classes magistrals se centren en la realització d'activitats de lectura i de comprensió oral relatives a l'àmbit de la recerca científica i la Fisioteràpia. Les classes estan dissenyades amb l'objectiu de desenvolupar la comprensió en un context acadèmic. Les activitats d'expressió oral i escrita serveixen per millorar la comunicació en l'àmbit universitari i en conferències, així com per proporcionar una sòlida base lingüística a l’estudiant, amb l'objectiu de consolidar els coneixements introduïts durant el curs.

 

Les tutories estan enfocades al desenvolupament de l'estudiant i de les seves habilitats interpersonals i inclouen la realització d'un treball en grup a avaluar.

 

I finalment, l'aprenentatge autònom, o 'a distància' se centra en el desenvolupament de les habilitats d'expressió escrita i de comprensió oral i lectora; en la consolidació de la gramàtica i vocabulari específic; i finalment, dota l'estudiant d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

 

Les tres parts s'han dissenyat específicament per dotar l'estudiant de les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se amb seguretat i eficaçment en anglès.

Requisits previs

Els alumnes hauria de tenir un nivell de llengua anglesa global mínim de B2 abans del començament del curs.

Objectius

Classe magistral:

Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics i gramaticals necessaris per comprendre, sintetitzar i presentar de manera eficaç projectes d'investigació en Fisioteràpia en anglès.

 

Reforçar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, usant diversos estímuls, tot potenciant el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

Tutories:

Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per interactuar tant en la lengua nativa com en llengua estrangera.

 

Aprenentatge autònom:

Desenvolupar la comprensió lectora a través de la realització de tasques que requereixin una anàlisi detallada del llenguatge a nivell lèxic i estructural de les idees principals i secundàries, així com dels models d'organització propis de la literatura en Fisioteràpia en anglès; reforçar les habilitats de comprensió oral; repassar el vocabulari específic i les estructures gramaticals més comunes de la investigació en Fisioteràpia.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En base a les competències de la titulació, els estudiants adquiriran les següents competències:

 

Competències lingüístiques en anglès

 

 

1. Tenir la capacitat d'anàlisi i de síntesi (1)

2. Ser capaç de llegir i entendre bibliografia i literatura sobre fisioteràpia (62)

3. Utilitzar amb habilitat la terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la fisioteràpia (63)

4. Ser capaç d'entendre les idees principals i de participar en conferències o en lliçons magistrals en llengua anglesa (64)

5. Ser capaç de realitzar exposicions de forma oral i escrita en llengua anglesa. (65)

 

Competències no lingüístiques

 

6. Tenir les capacitats necessàries per treballar en equip (30.1)

7. Tenir capacitats per organitzar i planificar (2)

8. Desenvolupar les habilitats per realitzar un aprenentatge autònom (10)

9. Tenir habilitats en les relacions interpersonals (28.2)

Continguts

Temes

Introducció a la investigació experimental, el disseny d'un assaig clínic controlat aleatoritzat i la terminologia relativa a les diverses modalitats terapèutiques.

 

Coneixement lingüístic

Els estudiants revisaran i consolidaran els seus coneixements sobre l'ús de les oracions adjectivals, expressions de quantitat en terminologia clínica i vocabulari d'ús freqüent de l'àmbit de la investigació en ciències de la salut, anàlisi d'oracions i organització de contingut en un article científic.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Els estudiants prendran part activa en les activitats de lectura i reallitzaran tasques d'anàlisi i de síntesi de texts de diversos gèneres acadèmics de la Fisioteràpia, com per exemple extractes de llibres de text i articles de revistes especialitzades. A més, en activitats interactives es discutiran temes treballats durant el curs, es realitzaran presentacions i s'elaboraran treballs escrits. Finalment, en les activitats de comprensió oral, els alumnes hauran de retenir tant informació específica com general de presentacions realitazades per altres estudiants, professors i conferenciants online.

 

Els recursos virtuals d'internet també serviran com a eina lingüística que l'estudiant aplicarà al llarg del seu procés d'aprenentatge. Aquests recursos són part integral de l’estudi individual ja que proporcionaran a l’estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès en la seva àrea d'especialització, al llarg de la vida professional.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Sistemes d'Avaluació i Criteris

Data

Activitat

% nota final 

Resultat de aprenentatge

setmanalment

Treball a l'aula i controls

15%

Llegir i entendre les idees principals dels textos i la literatura relacionats amb la fisioteràpia (comp. 62)

Treballar amb la terminològia i estructures lingüístiques relacionades amb la fisioteràpia (comp. 63)

Entendre les idees principals de les presentacions formals o conferències en anglès (comp. 64)

 Demostrar la capacitat d'aprendre de forma autònoma

 

Proyecte en grup:

Presentació d'un artícle de RCCT

40 %

Analitzar i sintetitzar informació de forma escrit i oralment (1)

Comunicar-se oralment i per escrit (comp. 65)

Ser capaç de treballar en equip (comp. 30.1)

Ser capaç de planificar i  organitzar el treball (comp. 2)

Ser capaç de desenvolupar habilitats interpersonals (comp. 28.2)

 

 

Examen parcial

15%

Llegir i entendre les idees principals dels textos i la literatura Relacionats amb la fisioteràpia (comp. 62)

Entendre les idees principals de les presentacions formals o conferències en anglès (comp. 64)

 

 

Examen Final

30%

Llegir i entendre les idees principals dels textos i la literatura relacionat amb la fisioteràpia (comp. 62)

Entendre les idees principals de les presentacions formals o conferències en anglès (comp. 64)

 

 

 

Informació Important Sobre l'Evaluació

 

• Requisit de nivell mínim del idioma: Els estudiants deberien tenir un nivell  B2.1 d'anglès per poder superar el curs. Per tant, es molt recomanable tenir un nivell de l'idioma Anglès minim de B2.1 abans de l'inici del curs.

 

• Assistència i Participació: La participació i l'assistència a classe són fonamentals per aprovar el curs. D'altra banda, el treball en grup fora de classe també serà una part important de la avaluació. Algunes tasques es publicaran en Moodle.

 

 

 

• Nota per aprovar: Per aprovar cal obtenir una puntuació de 50%. En altres paraules, 50% = 5.

• No ès possible aprovar l'asignatura amb només l'examen final.

Convocatòria secundària: Segons el cas, es pot demanar a l'estudiant uns exercisis escrits Comp i / o una presentació oral a més a més de l'examen. .

 

Els Estudiants que falten a l'examen parcial, i que tenen una justificació vàlida (certificat mèdic) Tindran que presentar al  seu professor la justificació l'endemà de la classe. Al final del semestre, si l'estudiant ha assistit a l'menys al 80% de les classes, ell o ella podrà recuperar l'examen parcial el mateix dia de l'examen final.

 

Múltiples d'activitats avaluatives es realitzaran durant el curs. No es realitzaran recuperacions, amb que els estudiants que falten una activitat avaluativa rebran un "0" en aquesta activitat.

Bibliografia i recursos

Materials de classe:

 

Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom:

Student English File Resources (csc) (fòrum intranet)

Distance Learning Programme (intranet forum)    

 

Bibliografia:

 

Pagliarulo M: Introduction to Physical Therapy. St. Louis, Mosby Elsevier, 2007

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 06/11/2019 10:00h A02
  • E2 01/07/2020 12:00h
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00