Biomedicina Integrada I
Matèria: BIOMEDICINA INTEGRADA
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Dra. Andrea Natalia RICCO - anricco@uic.es
Altres professors
Dr. Adam RANSON - aranson@uic.es
MsU Ana SARRIAS - asarrias@uic.es
Dr. Pedro MATEOS APARICIO - pmateosaparicio@uic.es
L'assignatura Biomedicina Integrada I forma part d'un bloc d'assignatures situades en el segon semestre dels tres primers cursos. Aquestes assignatures pretenen, com el seu nom indica, integrar els conceptes que s'han treballat en cada curs corresponent, resolent un problema bàsic, clínic o tècnic mitjançant la posada en comú dels conceptes que s'han rebut fins al moment. Cadascuna de les Biomedicines Integrades del pla d'estudis té una metodologia i unes activitats docents específiques.
Coneixements de bioquímica, biologia molecular i cel·lular, estructura i funció del sistema nerviós i endocrí, genètica, microbiologia i bases de la patologia.
L'assignatura Biomedicina Integrada I té dos objectius troncals:
1) Treballar de manera autònoma, problemes de l'àmbit de la Biomedicina en grups reduïts, integrant els conceptes explicats en les assignatures del primer curs. La resolució es presentarà oralment.
2) Treballar al llarg del curs un article de recerca i acabar presentant els resultats en format poster.
Els resultats d'aprenentatge que es requeriran als estudiants es vincularan amb les competències seleccionades en cada cas. Entre altres, el/la alumne/a:
Pòsters: la temàtica triada aquest any són articles relacionats amb neurobiologia.
Sessions de casos clínics: abastaran coneixements de totes les assignatures impartides fins al moment.
Casos clínics o mètodes del cas (MC): Plantejament d'una situació real o imaginària. Els alumnes treballen les preguntes formulades en grups reduïts o en interacció activa amb el professor i es discuteixen les respostes. El professor intervé activament i si fa falta aporta nous coneixements.
Tutoria acadèmica grupal: activitat tutorial realitzada en grups petits per a promoure la reflexió i l'orientació a la millora i desenvolupament de la comunicació mitjançant pòster.
El total de la nota es calcularà sobre la base de les següents ponderacions:
Alumnes en primera convocatòria:
Alumnes en segona convocatòria: realitzaran una prova escrita sobre l'article treballat en el qual hauran d'obtenir un 5 per a poder aprovar i fer mitjana amb la resta de notes.
Punts generals a tenir en compte sobre el sistema d'avaluació:
1) L'assistència les sessions de posters és obligatòria. Es contemplaran faltes d'assistència justificades.
2) L'assistència a MC no és obligatòria, però per a tenir la nota d'aquesta part de l'assignatura és necessari assistir a un mínim de 9 sessions.s.
3) Per a aprovar l'assignatura és obligatori realitzar cadascuna de les avaluacions plantejades.
4) Per a poder aprovar l'assignatura i fer mitjana amb les notes de totes les avaluacions, s'haurà d'obtenir un 5 de nota mínima en la presentació del pòster.
5) L'ús indegut d'aparells electrònics com a mòbils, tablets o ordinadors portàtils pot comportar l'expulsió de classe. Com a ús indegut s'entén l'enregistrament i difusió tant dels alumnes o professors durant les diferents sessions.
6) Per participació en classe s'entén l'aportació d'idees interessants o el plantejament de qüestions pertinents que ajudin a millorar la qualitat de la sessió.
7) L'examen serà de tipus test amb 4 opcions de resposta, comptant +1 els encerts i -0.2 els error
La bibliografia serà específica per a cada cas treballat i s'indicarà en cada sessió.
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: