En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
L'assignatura Biomedicina Integrada I forma part d'un bloc d'assignatures situades en el segon semestre dels tres primers cursos. Aquestes assignatures pretenen, com el seu nom indica, integrar els conceptes que s'han treballat en cada curs corresponent, resolent un problema bàsic, clínic o tècnic mitjançant la posada en comú dels conceptes que s'han rebut fins al moment. Cadascuna de les Biomedicines Integrades del pla d'estudis té una metodologia i unes activitats docents específiques.
Requisits previs
Coneixements de bioquímica, biologia molecular i cel·lular, estructura i funció del sistema nerviós i endocrí, genètica, microbiologia i bases de la patologia.
Objectius
L'assignatura Biomedicina Integrada I té dos objectius troncals:
1) Treballar de manera autònoma, problemes de l'àmbit de la Biomedicina en grups reduïts, integrant els conceptes explicats en les assignatures del primer curs. La resolució es presentarà oralment.
2) Treballar al llarg del curs un article de recerca i acabar presentant els resultats en format poster.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
Reconèixer els conceptes biològics bàsics i el llenguatge propi de les ciències biomèdiques en l'estat de salut.
Tenir una visió integral de l'estructura i funció de la cèl·lula, així com la comunicació intra i extracel·lular i la seva regulació a través de les principals rutes de senyalització cel·lular, en l'individu adult i en desenvolupament.
Reconèixer els fonaments moleculars que expliquen els fenòmens transcripcionales i postranscripcionales en eucariotes en fase adulta i en el seu desenvolupament, així com els principis genètics bàsics que defineixen les bases de l'herència genètica.
Aplicar els principis de la química orgànica i la bioquímica en l'estudi de l'estructura i funció de biomolècules i el seu metabolisme.
Integrar els conceptes bàsics relacionats amb el camp de la biomedicina tant a nivell teòric com experimental.
Tenir una visió general de la diversitat dels microorganismes i la seva incidència en la vida humana.
Desenvolupar la capacitat per a la resolució de problemes.
Desenvolupar la capacitat d'organització i planificació adequada al moment.
Saber comunicar, fer presentacions i redactar treballs científics.
Ser capaç de treballar en equip.
Ser capaç de dur a terme un aprenentatge autònom
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Els resultats d'aprenentatge que es requeriran als estudiants es vincularan amb les competències seleccionades en cada cas. Entre altres, el/la alumne/a:
Integra els coneixements bàsics i clínics en un mateix context.
Desenvolupa les competències genèriques bàsiques.
Utilitza els conceptes apresos en el curs per a interpretar un article i presentar-lo a públic especialitzat, en format pòster.
Integra els conceptes biomèdics per a resoldre qüestions i problemes teòrics i pràctics relacionats amb les ciències de la salut.
Comprèn i avalua amb esperit crític, articles científics originals i de revisió en el camp de la biomedicina, i és capaç de defensar els resultats enfront d'un públic especialitzat
Continguts
Pòsters: la temàtica triada aquest any són articles relacionats amb neurobiologia.
Sessions de casos clínics: abastaran coneixements de totes les assignatures impartides fins al moment.
Metodologia i activitats formatives
Sistemes i criteris d'avaluació
Bibliografia i recursos
La bibliografia serà específica per a cada cas treballat i s'indicarà en cada sessió.
Període d'avaluació
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: