Assignatura

Comunicació i Informació Cultural

  • codi 04006
  • curs 1
  • període Trimestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Presentació

Tots els sectors culturals han de tenir un bon recolzament en comunicació per assegurar-se l’èxit. I ja entrat al segle XXI, el camp de la comunicació s’està renovant. Han sorgit nous mitjans on cal ser presents, s’han diversificat molt els canals a través dels quals el públic s’informa de l’oferta cultural, el públic és molt més selectiu i més coneixedor del que vol i el que li agrada, i hi ha un gran camp per recórrer en la incentivació d’hàbits nous de consum cultural.

 

En aquest curs es planteja posar al descobert els reptes actuals de la comunicació cultural a través de casos que exemplifiquen com els diferents sectors culturals s’hi enfronten cada dia, en el present.

 

Objectius

v      Entendre i conèixer la comunicació cultural en tots els seus aspectes

v      Dotar als alumnes de coneixements amplis i de recursos que els permetin afrontar-se a la realitat de la comunicació cultural

v      Conèixer les bases, la metodologia i l’aplicació de les tècniques de comunicació en els diferents sectors culturals

v      Analitzar i debatre els casos pràctics de cadascun dels sectors

 

Continguts


Calendari del curs en document pdf annexe

 

  

 

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura combina teoria i pràctica. Compta amb una part d'estudi bibliogràfic que va acompanyat del coneixement empíric dels mitjans de comunicació i de les experiències dels professionals convidats.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Es valora globalment l'interés en les matèries del temari i la participació en els debats.

Bibliografia i recursos

WEBS generales

IFACCA - International Federation of Arts Councils and Culture Agencies - www.ifacca.org

CIRCLE - Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe – www.circle-network.org 

Culture Action - The european Forum for the arts and heritage - www.cultureactioneurope.org  

Associació de Gestors Culturals de Catalunya – APGCC – www.gestorcultural.org  

Xabide Gestión Cultural - www.xabide.es

Ministerio de Cultura – Bases de datos culturales: www.mcu.es/culturabase

FUNDACC. El Barómetro de la Comunicación y la Cultura, Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura - www.fundacc.org


Webs de márqueting cultural


Fundazione Fizzcarraldo – Marketing culturale e dintorni - www.fizz.it
Arts Marketing Association - www.a-m-a.org.uk  
Arts Marketing on-line - www.artsmarketing.org
Revista Marketing Cultural Online - www.marketingcultural.com.br  
Dosdoce – Nuevas tecnologías - www.dosdoce.com  
Visitor Studies Association – www.visitorstudies.org

Material didàctic

      Materials
            Comunicació Cultural - Calendari curs comunicacioncultural-calendario2013-2014.pdf 
            Comunicació Cultural - Introducció a la comunicació uic-introcomunicacion.pdf 
            Comunicació Cultural - Presentació assignatura uic-sessiointro.pdf 
            Comunicació Cultural - sessió blogs Pilar DM blogsyrrss_pilardm_uic_2801.pdf 
            Comunicació Cultural - sessió RRPP rrpp-uic.pdf 
      Webs d'interès
            Exemple revista cultural digital http://www.barcelonareview.com/ 
            Política Cultural a BCN http://www.bcn.es/comunitatcultura/ 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00