Pràctiques
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Lc. Fernando BRAVO - fbravogarcia@uic.es
Horari d'atenció
Horari de tutoria: Dimarts de 15.00 a 16:45 al despatx 8 del Edifici B, 3ª planta
Adicionalment, podeu concertar cita prèvia amb el professor per correu electrònic.
Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis conduents al títol de Màster en Gestió Cultural, ja que permeten que l’estudiant entri en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector cultural, que es vinculi a la posada en marxa o al desenvolupament d’un projecte o bé al treball que es realitza des d’un departament d’una empresa o una institució cultural. Així mateix, les pràctiques faciliten que els alumnes apliquin els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, en conseqüència, complementin i enriqueixin la formació integral en gestió cultural.
A part de les competències específiques relacionades amb cada sector o agent cultural, les competències bàsiques que s’han d’adquirir amb la pràctica professionals són:
A més, s’inclou una competencia acadèmica, tanmateix vàlida per a l’àmbit profesional:
Capacitat d’expressar l’experiència adquirida a través de la redacció d’una memoria (anàlisi i síntesi)
El resultat de les pràctiques consisteix en què l’alumnat ha d’haver aplicat els coneixements teòrics i els continguts acadèmics en el treball desenvolupat. També, el període de pràctiques ha d’haver incorporat l’estudiant en la realitat empresarial, fent que desenvolupi una sèrie de capacitats i competències que han d’ajudar-lo en la seva inserció futura en el món laboral.
En tractar-se d’una assignatura de tipus pràctic, no hi ha continguts específics, sinó més aviat és l’aplicació pràctica de tot allò que els alumnes van aprenent al llarg del curs.
La realització de pràctiques es pot dur a terme durant el període lectiu (en horari de matí) como després d’aquest i fins al mes de desembre de l'any en què acabi el Màster.
El desenvolupament de les pràctiques comporta vàries fases:
1.- Sessió de tutoria amb el responsable de pràctiques per tal de conèixer el perfil i les expectatives de l’alumne, així com per a assessorar en la preparació del CV.
2.- Cerca d’empreses i institucions de pràctiques i difusió de les ofertes per part del responsable de pràctiques. A més, hi ha altres vies per a la consecució de pràctiques, que en tot cas seran establertes pel responsable de pràctiques juntament amb l’alumne.
3.- Sol·licitud de pràctiques, indicant l’ oferta en la què l’ alumne vols inscriure’s.
4.- Entrevista personal a l’ empresa- institució i selecció de candidat.
5.- Desenvolupament d eles pràctiques. Com a norma general, l’estada en pràctiques serà de 250 hores. En qualsevol cas, el total d’hores de pràctiques no podrà excedir les 450 hores. La empresa o institució assigna a un tutor que supervisa el treball de l’alumne.
6.- Redacció de la memòria per part de l’ alumne.
Durant tot el curs, el responsable de pràctiques realitzarà tutories de seguiment, així com tutories d’ orientació als alumnes que ho sol·licitin.
Les pràctiques es qualificaran a partir de l’informe del tutor de practiques i de la memòria presentada per l’estudiant.
Es tindran en compte, d’una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte i, de l’altra, la memòria presentada, on han de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball.