Assignatura

Finançament Cultural

  • codi 06724
  • curs 1
  • període Trimestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Requisits previs

Els del màster.

Objectius

La nostra assignatura introduirà l'alumnat en el coneixement de les legislacions privada i pública de tota societat mercantil. Incidirem de manera particular en aquelles lleis que afecten la gestió de les administracions públiques i la gestió del món cultural. Així, l'alumne es trobarà en una situació adequada per treballar en els òrgans de gestió i direcció de les diferents empreses i administracions públiques que gestionen la cultura en el nostre país. També hauran adquirit suficients coneixements i referències per decidir-se a aprofundir en l'estudi de la matèria a través de cursos, màsters o carreres universitàries específics.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competència bàsica

-Saber aplicar els coneixements assolits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi.

Competència general

-Buscar i/o administrar els recursos econòmics en el marc d’una institució, una empresa o bé un programa, projecte o servei cultural.

Competència transversal

-Dissenyar, dirigir, produir i avaluar projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

Competència específica

-Diagnosticar i saber corregir desequilibris econòmics i financers en una institució financera o cultural, crear i planificar plans de finançament de projectes culturals i programes de patrocini. 

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’estudiant

- Aplica els coneixements assolits i resolt de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi.

- Busca i/o administra els recursos econòmics en el marc d’una institució, una empresa o bé un programa, projecte o servei cultural.

- Dissenya, dirigeix, produeix avalua projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

- Diagnostica i corregeix desequilibris econòmics i financers en una institució financera o cultural, crea i planifica plans de finançament de projectes culturals i programes de patrocini. 

Continguts

 

Finances Operacionals

L'Objectiu d'aquestes sessions és descriure un model simple d'anàlisi econòmic/financer i de diagnòstic.

La Finançament públic d'Art i Cultura

L'Objectiu d'aquestes sessions és introduir l'alumne en els Pressupostos Públics i els seus principis: la rendició de comptes, transparència, etc; i proporcionar la base per el finançament públic de l'Arts i la Cultura, mentre que s'estudien les tendències recents en les dades, principalment d'Espanya i la UE en general.

El Finançament privat de l'Arts i la Cultura

L'Objectiu d'aquestes sessions és introduir l'alumne en qüestions com el patrocini i la seva història, els grans donants, amics, patrocini creuat , i el crowdfunding.ncia, etc; i proporcionar la base per el finan

<span


Tema  MATERIAL GRUPO ESPAÑOL
      Materials
            Ejemplo Cash Flow ejemploflujocajavantir.xls 
            Ejercicios Balance ejerciciosbalance.xlsx 
            Grupo Español Presupuesto tesorería presupuestotesoreriaproducing.xlsx 
            Guia per a l'elaboració del pla de finançament d'un projecte guiontrabajofinalfinanciacion.doc 
            PRODUCING producing.notacultura.xls 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Es conjugaran les exposicions per part del professor dels continguts conceptuals i la realització de casos. En concloure, es realitzarà la resolució de casos que integrin els coneixements adquirits. Caldrà la formació de grups (d'entre 3 a 5 membres) per a la resolució de casos que caldrà presentar i defensar a classe. 

En referència a la part del temari relativa a la gestió econòmica del sector públic, la metodologia consistirà en una part teòrica d'exposició i una teòrica de pràctica mitjançant exercicis i la resolució conjunta d'un cas real.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació es basarà en:

- La assistència i la participació en les discusions a l'aula.

- Un examen parcial

- L'elaboració i presentació d'un treball sobre l'anàlisi de viabilitat i finançament d'un projecte.


Guía para la elaboración del plan de financiación de un proyecto guiontrabajofinalfinanciacion.doc

Bibliografia i recursos

Material didàctic

      Materials
             casestudy12a13-session7.pdf 
            01. Classified Balance Sheet 01.classifiedbalancesheet.ppt 
            02.Classified Income Statement 02.classifiedincomestatement.ppt 
            03.Ratio Analysis 03.ratioanalysisi.ppt 
            04.Uses and Limitations of Ratio Analysis 04.ratioanalysisii.ppt 
            05.Break-Even and Time-Value of Money 05.break-evenatimevalueofmoney.ppt 
            06.First Block Review 06.firstblockreview.ppt 
            07.Equity Financing 7.equityfinancing.ppt 
            08.Debt Financing 8.debtfinancing.ppt 
            09. Financing Systems - Comparative Analysis financingsystemcomparativeanalysislecture-sherif.ppt 
            11.Sponsorship 11.sposnsorship.ppt 
            12.Crowdfunding 12.crowdfunding.ppt 
            13. Public Finance 13.publicfinance.ppt 
            14.Business Angels 14.businessangels.ppt 
            15.Impact of Funding Decisions 15.impactoffinancialstatements.ppt 
            16. Funding Tools in Practice 16.fundingtoolsinpractice.ppt 
            17.Fundraising Plan fundraisingplan-sherif.ppt 
            18.Budgeting 18.budgeting.ppt 
            Casa Study 07 - Financing of Chinese Cultural Enterprises casestudychineseenterprises.pdf 
            Case Study 01 - Louvre's Terms of Use casestudy1-louvremuseumstermsofuse.pdf 
            Case Study 02 - The Louvre in Abu Dhabi casestudy2-thelouvreinabudhabi.pdf 
            Case Study 05 - Value of Global Art Market casestudy5-valueofglobalartmarket.pdf 
            Case Study 06 - China's Cultural Programme casestudy6-chinasculturalprogramme.pdf 
            Case Study 08 - Risk Mitigation for Cultural Loans in Spain casestudy-riskmitigationforculturalloans.pdf 
            Case Study 09 - Facebook on the Brink of Power Shift casestudyfacebookonthebrinkofpowershift.pdf 
            Case Study 11 - Partnering with UNESCO casestudy11-partneringwithunesco.pdf 
            Case Study 13 - Financing Cultural Initiatives financingculturalinitiatives.pdf 
            Case Study 14 - Pros and Cons of Angel Investors casestudy14-prosandconsofbusinessangels.pdf 
            Case Study 16 - Louvre Budget Blues casestudy16-louvrebudgetblues.pdf 
            CAST- financamentdelsmuseuspublics_casmacba_v2.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00