Història del Pensament
Mòdul: Global Trends
Matèria: Història
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Dr. Jorge Francisco PUIGDOMÈNECH - jpuigdomenech@uic.es
Horari d'atenció
Amb cita prèvia per mitjà del correu electrònic.
No es demanen requeriments previs per a cursar l'assignatura.
Al final de quatrimestre, els estudiants de l'assignatura "Història del pensament" seran capaços de demostrar els següents coneixement adquirits:
• Capacitat d'aplicar els coneixements adquirits en les matèries de filosofia de la imatge, antropologia i anàlisi de continguts (4 hs).
• Capacitat per dissenyar i realitzar models d'interpretació i crítica, així com per analitzar i interpretar dades (4 hs).
• Capacitat de dissenyar continguts per a una creació publicitaria i satisfer les necessitats amb limitacions reals, tals com econòmiques, ambientals, socials, polítiques, ètiques, de salut i seguretat, de promoció i de sostenibilitat (4 hs).
• Capacitat d'interactuar en equips multidisciplinaris (2 hs).
• Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'interpretació de continguts de productes publicitaris (4 hs).
• Comprensió de la responsabilitat ètica i professional (4 hs).
• Capacitat de comunicar-se de manera efectiva (4 hs).
• Educació general necessària per comprendre l'impacte dels continguts publicitaris en un context mundial, econòmic, humà i social (4 hs).
• Reconeixement de la necessitat i la capacitat de participar en un aprenentatge continu permanent (2 hs).
• Coneixement dels problemes contemporanis (4 hs).
• Capacitat per utilitzar les tècniques, habilitats i eines modernes de producció i anàlisi de continguts publicitaris (4 hs).
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
E-learning: Es facilitarà l'aprenentatge no presencial fonamentat en les TIC.
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.
Tot seguint el model d’avaluació continuada, l’alumne respondrà un qüestionari sobre cadascuna de les sessions pràctiques (40%). Al final del curs es realitzarà una prova escrita tipus test sobre alguns dels temes proposats al programa (60%). Per a la segona convocatòria, l'alumne que no hagi aprovat l'examen haurà de superar una prova escrita anàloga a la de la primera convocatòria.
SISTEMA D'AVALUACIÓ/PERCENTATGE
Examen Final | 60 |
Pràctiques | 40 |
MARÍAS, Julián: Historia de la filosofía. Madrid: Alianza, 2016.
HESSEN, Johannes: Teoría del conocimiento. Madrid: Espasa, 1981.