Assignatura

Redacció i Comunicació Escrita

  • codi 07819
  • curs 1
  • període Semestre 1
  • tipus FB
  • credits 6

Mòdul: Comunicació persuasiva

Matèria: Comunicació escrita

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Isadora GARCÍA - igaravis@uic.es

Horari d'atenció

Les consultes als professors hauran de fer-se a l'adreça de correu electrònic:

Presentació

Assignatura de 6 crèdits ECTS de 1er Grau de Publicitat, impartida durant el primer semestre.

Saber comunicar amb claredat, criteri i precisió és una competència fonamental per a qualsevol publicitari. Mitjançant la pràctica continuada, l'assignatura Redacció i Informació Escrita ofereix les eines clau perquè l'alumne/a desenvolupi la seva creativitat a través de la comunicació escrita.

Requisits previs

No s'estableixen requisits previs.

Objectius

  • Estimular la lectura i l'escriptura per millorar l'expressió oral i escrita.
  • Desenvolupar les capacitats comunicatives i la plasmació d'idees a través de l'escriptura.
  • Oferir una base teòrica que permeti a l'alumne/a reconèixer i escriure diferents tipus de textos.
  • Incorporar l'autocorrecció com a part del procés d'elaboració del text escrit.
  • Fomentar l'actitud crítica i la capacitat reflexiva de l'alumne/a com a consumidor/a i creador/a de textos.
  • Iniciar a l'alumne en la pràctica de la redacció.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
  • 13 - Capacitat de lectura

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Habilitats formatives bàsiques per escriure de forma correcta i fluida.
  • Tècniques d'anàlisis de textos. 
  • Capacitat de síntesi i de concreció.
  • Tècniques d'aprenentatge de treball autònom i en equip.
  • Posar en pràctica la creativitat.
  • Gestió de projectes.

Continguts

MÒDUL 0. Introducció a l'escriptura

MÒDUL 1. Redacció publicitària

MÒDUL 2. Narrativa i storytelling

MÒDUL 3. Informació i citació de fonts

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
2,0
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
1,0
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
0,5
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
1,2
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.
0,3
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
1,0

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

A primera convocatòria (gener), l'avaluació és contínua. La nota final serà el resultat de:

  • Mòdul 1: 30% de la nota final (entrega d'un portfoli).
  • Mòdul 2: 30% de la nota final (treball final pràctic -75%- i examen d'una lectura -25%-).
  • Mòdul 3: 40% de la nota final (2 pràctiques -30%- i un examen teòric-pràctic -70%-).

- Cal aprovar tots els mòduls per superar l'assignatura. En cas de suspendre algun mòdul, es guarden les notes dels mòduls aprovats per la 2a convocatòria.

Segona convocatòria (juny): L'avaluació consistirà en un examen teòric-pràctic del mòdul, o mòduls, suspesos.

Tercera convocatòria i successives: Els alumnes poden optar a fer l'avaluació continuada (igual que la primera convocatòria), o poden presentar-se a un examen final (100% de la nota). Enguany, excepcionalment, el temari d'aquest examen serà idèntic al del curs 2017-18. 

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Focused Praxis
60%
Projecte
30%
Examen parcial
10%

Bibliografia i recursos

  • ARANDA, Carlos (2011), Manual de redacción para profesionales e internautas. Madrid: Berenice.
  • CASTELLBLANQUE, Mariano (2009), Manual del redactor publicitario: ¿reglas, normas, técnicas? ¡Rómpelas! Madrid: Esic.
  • FUENTES RODRÍGUEZ, Catalina (2011), Guía práctica de escritura y redacción, Madrid: Instituto Cervantes.
  • GARCÍA MÁRQUEZ, Gabriel (1995), Cómo se cuenta un cuento, Madrid: Ollero y Ramos
  • QUENEAU, Raymond (1989), Ejercicios de estilo, Madrid: Cátedra.
  • SPANG, Kurt, Persuasión, (2005), Fundamentos de retórica, Barcelona: Eunsa.
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00