LLenguatge Publicitari
Mòdul: Comunicació persuasiva
Matèria: Curs cero: ortografia
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
MsU Carles Ermanno GALLUCCI - cgallucci@uic.es
Horari d'atenció
Carlo Gallucci: cgallucci@uic.es
Aquest curs zero d'ortografia per a Publicitat té com a objectiu aconseguir la redacció adequada i correcta de l'alumne. El publicista ha de ser capaç de captar, entendre i comprendre la realitat que l'envolta per poder transmetre amb eficiència. El bon fer d'aquest procés rau en la correcta escriptura no només en els seus continguts, sinó també a nivell ortogràfic i sintàctic. La redacció reflecteix l'educació i el coneixement del que escriu i es converteix, sens dubte, en un signe d'identitat de la pròpia persona. L'exigència que comporta escriure correctament és una responsabilitat envers un mateix, envers la professió i, per descomptat, envers el públic.
Per tant, la finalitat d'aquesta assignatura no és només que l'alumne escrigui correctament, sinó que sigui capaç d'adoptar una actitud que li permeti fer-se valer a si mateix com a redactor de continguts, i que li proporcioni el respecte dels seus lectors.
No cal cap requisit previ per cursar aquesta assignatura.
- Conèixer els continguts de la normativa ortogràfica.
- Assolir una redacció adequada.
- Corregir ortogràfica i sintàctica els propis errors i els de qualsevol text.
- Dominar les diferents eines per aconseguir una redacció adequada i la correcció dels errors.
- Escriure correctament
- Tindran més domini del llenguatge, capacitat creativa i el podran utilitzar de manera eficaç segons els objectius i propòsits de cada situació comunicativa.
1. L'accentuació
- Regles d'accentuació de les paraules agudes, planes, esdrúixoles i sobresdrúixoles.
- Diftong, triftong, hiat.
- La dièresi.
- Paraules monosil·làbiques i accent diacrític.
2. Normes i signes de puntuació
- La coma.
- El punt i coma.
- Els dos punts.
- El punt.
- Els punts suspensius.
- Els signes d'interrogació i exclamació.
- El parèntesi.
- Els claudàtors.
- La dièresi.
- Les cometes.
- La ratlla.
3. Ús de majúscules:
- Inici d'un text, noms propis, tractaments especials, marques...
4. Ús de diverses lletres en particular
- "B" i "v"
- "G" i "j"
- "J" - "i"
- "H"
- "M" i "n"
- "H"
5. Les interferències amb el català
6. Recursos i fonts de referència (s'anirà reforçant al llarg de tota l'assignatura)
7. Vocabulari (s'anirà reforçant al llarg de tota l'assignatura)
Tema Power Points de l'assignatura i exercicis
.1 Teoria per la setmana del 17 de setembre
Materials
Acentuación t1_laacentuacion.pptx
Mayúsculas t3_au_mayusculas.pptx
.2 Ejercicio de acentuación y mayúsculas
Materials
Mis anotaciones de soluciones soluciones2-textotildesymayusculas.docx
Texto del ejercicio 2-textotildesymaysuculasparaimprimir.docx
.3 Teoría semana 1 de octubre
Materials
Grafías complicadas grafiascomplicadas[autoguardado].pptx
Signos de puntuación t2_puntuacion.pptx
Usos incorrectos usosincorrectos_completo_2017-2018.pptx
.4 Ejercicio de grafías complicadas, puntuación y usos incorrectos
Materials
Ejercicio de grafías complicadas, puntuación y usos incorrectos besugosperimprimir.docx
Soluciones del ejercicio solucionesbesugos.docx
.5 Resultados de exámenes
Materials
Notas examen 1 notesexamen1.pdf
notas examen 2 examen2notas.pdf
.6 Exámenes y soluciones
Materials
Examen 1 A examen1aimprimir.pdf
Examen 1 B examen1bimprimir.pdf
Examen 2 examen2aimprimir.pdf
Soluciones del examen 1 A solucionesexamen1a.docx
Soluciones del examen 1B solucionesexamen1b.docx
Soluciones del examen 2 solucionesexamen2a.docx
.7 Guía con consejos
Materials
Documento de consejos lenguajepublicitarioguiaexamen.pdf
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 0,5 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0,5 |
Diccionario de la Real Academia de la Lengua
Escribir sin faltas. José A. Martínez.
La cocina de la escritura, Daniel Cassany
Manual práctico de escritura académica, Estrella Montolío.
El dardo en la palabra, Fernando Lázaro Carreter