Assignatura

Anglès 1

  • codi 07992
  • curs 2
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 5

Mòdul: Mòdul Propi ESARQ

Matèria: Anglès 1

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Ana COCHO - acocho@uic.es

Horari d'atenció

Hores convingudes:

Dr. Ana Cocho, (Project Design); Ignacio Arizu, (Urban Design);  Emilio Hormias,  (Construction); Dr. Kathrin Golda-Pongratz (Composition).


Presentació

Aquesta assignatura proporciona als estudiants el primer contacte amb conceptes arquitectònics de tots els diversos
àmbits de coneixement que trobaran durant els seus cinc anys de carrera. Aprendre a dissenyar és difícil. Cal que els
estudiants aprenguin una forma totalment nova de pensar i veure el món. També requereix un vocabulari completament
nou.
Així mateix, la disciplina arquitectònica pot abastar moltes àrees de vida i escala diferents: estructures, edificis,
disseny de la ciutat, flux d’informació, organització espacial, etc.
Cadascuna d’aquestes àrees té una forma de representació diversa, però també un vocabulari i conceptes clau molt diversos.

Aquest curs introdueix als estudiants d’arquitectura als conceptes necessaris que els ajudaran a desenvolupar més els seus
coneixements en les àrees de: Disseny de Projectes, Disseny Urbà, Temes constructius / tècnics i Composició.

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.

Objectius

L’objectiu d’aquest curs és introduir als estudiants un bagatge general de conceptes clau i termes arquitectònics, per tal
que puguin tractar conceptes des de la teoria fins a la pràctica que s’introduiran més endavant en els seus cursos següents
com ara: Design Studio, Urban Design, Construcció d’edificis, pensament crític i composició.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 70 - Aptitud per comprendre les idees principals de textos complexos en llengua anglesa sobre temes tan concrets com abstractes, incloent-hi discussions tècniques en el camp de l'especialització professional de l'arquitectura.
  • 71 - Aptitud per expressar-se amb un grau de fluïdesa i espontaneïtat en llengua anglesa que fa possible la interacció habitual amb parlants nadius sense que comporti tensió per a cap dels interlocutors.
  • 72 - Aptitud per produir textos clars i detallats en llengua anglesa en una àmplia gamma de temes, especialment sobre arquitectura, i expressar un punt de vista en llengua anglesa sobre una qüestió, exposant els avantatges i els inconvenients de diverses opcions.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Competències lingüístiques en anglès

1.    (70) Comprensió de les idees principals de textos complexos en llengua anglesa.

2.    (70) Discussions tècniques d'arquitectura en llengua anglesa.

3.    (71) Expressió en llengua anglesa.

4.  (72) Producció de textos en llengua anglesa, de temes diversos i d'arquitectura.

5.   (72) Expressió en llengua anglesa de punts de vista sobre qüestions diverses.

Continguts

    MONDAY   (17-20h)       WEDNESDAY (16-19h)
         
             
12-oct       14-oct   30 min intro to the course
            INTRODUCTION TO URBANISM
    NO CLASS        
            Prof. Ignacio Arizu
             
19-oct       21-oct    
    INTRODUCTION TO URBANISM       INTRODUCTION TO URBANISM
             
    Prof. Ignacio Arizu       Prof. Ignacio Arizu
             
26-oct   Special lecture   28-oct    
    TEDx Coach trainning       INTRODUCTION TO CONSTRUCTION
             
    Prof. Catalina Maldonado       Prof. Emilio Hormias
             
2-nov       4-nov    
    INTRODUCTION TO CONSTRUCTION   h   INTRODUCTION TO CONSTRUCTION
             
    Prof. Emilio Hormias       Prof. Emilio Hormias
             
9-nov       11-nov    
    INTRODUCTION TO COMPOSITION       INTRODUCTION TO COMPOSITION
             
    Prof. Kathrin Golda-Pongratz       Prof. Kathrin Golda-Pongratz
             
    MONDAY (19-21h)       FRIDAY (16-18h)
         
16-nov       20-nov    
    INTRODUCTION TO COMPOSITION       INTRODUCTION TO COMPOSITION
    Prof. Kathrin Golda-Pongratz       Prof. Kathrin Golda-Pongratz
             
23-nov       27-nov    
    INTRODUCTION TO PROJECT DESIGN       INTRODUCTION TO PROJECT DESIGN
    Prof. Ana Cocho       Prof. Ana Cocho
             
30-nov       4-dic    
    INTRODUCTION TO PROJECT DESIGN       INTRODUCTION TO PROJECT DESIGN
    Prof. Ana Cocho       Prof. Ana Cocho
             
7-dic       11-dic    
    NO CLASS       INTRODUCTION TO PROJECT DESIGN
            Prof. Ana Cocho
             
14-dic       18-dic    
    INTRODUCTION TO PROJECT DESIGN       FINAL DELIVERY vía MOODLE (before midnight)
    Prof. Ana Cocho       Prof. Ana Cocho

 

Metodologia i activitats formatives


ACTIVITAT FORMATIVACOMPETÈNCIESCRÈDITS ECTS
Classe expositiva
70 71 72 0,79
Classe participativa
70 71 72 0,53
Classe pràctica
70 71 72 0,53
Tutories
70 71 72 0,53
Estudi individuals o en grup
70 71 72 2,63

Modalitat totalment online

L’assignatura es desenvolupa com a sessions pràctiques i teòriques contínues.

Mitjançant diversos mètodes d’ensenyament que poden incloure: conferències, treballs de lectura, vídeos, activitats de mapes, activitats pràctiques i visites al lloc, els estudiants estaran exposats als conceptes i terminologia necessaris per ampliar encara més els seus coneixements arquitectònics en els seus cursos diversos.

El curs serà impartit per professors de diverses àrees de coneixement en arquitectura, utilitzant cadascuna de metodologies i eines específiques per transmetre els conceptes clau del seu camp i millorar en conjunt les habilitats arquitectòniques dels estudiants.

1. DISSENY DEL PROJECTE_________________________________________________________

La classe estarà enfocada a la millora de les habilitats orals i escrites.

Com a arquitectes estem obligats a descriure els nostres discursos i projectes amb un llenguatge adequat i un vocabulari adequat.

Al llarg del grau s’han de desenvolupar habilitats generals per poder descriure els propis dissenys i pensaments dels estudiants.

Aquesta assignatura s’entén com el primer pas en el desenvolupament del llenguatge arquitectònic propi de l’estudiant al llarg dels estudis universitaris.

Les classes es concentraran principalment en dues parts:

- Habilitats orals

- Habilitats escrites

L’assistència a TOTES les classes és obligatòria, ja que alguns dels exercicis classificats es realitzaran durant la classe. Alguns exercicis es basaran en equip, però es classificarà individualment la nota final escrita.

* S'ha de presentar l'exercici final escrit

* S'avaluarà l'exercici oral final


2. DISSENY URBÀ________________________________________________________________

 

L’objectiu d’aquesta activitat és visitar, analitzar i explicar finalment un espai urbà representatiu de la ciutat de Barcelona. Es posaran en pràctica lliçons instrumentals i conceptuals. En particular, els estudiants treballaran habilitats alternatives de comunicació i representació com a eines per presentar un projecte urbà.

A més, elaboraran un glossari amb conceptes específics utilitzats en disciplines d'urbanisme i disseny.


3. CONSTRUCCIÓ________________________________________________________________

 

La secció de construcció abordarà el vocabulari a través d’una selecció de 10 edificis clau de la història del disseny de l’arquitectura de Frank Lloyd Wright, Le Corbusier, Alvaar Aalto, Mies van de Rohe i d’altres arquitectes actualment reconeguts com Norman Foster, Zaha Hadid o Shigeru Ban . Els seus projectes introduiran l’alumne en aquells materials emprats en arquitectura com la pedra, el formigó, l’acer o la ceràmica.

Al mateix temps, es dissecaran els diferents sistemes constructius aplicats als seus edificis per aprofundir en el coneixement del disseny constructiu. El tema entrarà en el detall constructiu de façanes, terres, cobertes o fonaments. Els estudiants aplicaran el mètode i els coneixements exposats a l'assignatura per realitzar un breu exercici a classe.


4. COMPOSICIÓ__________________________________________________________________________

La secció de Composició oferirà una mena de "curs de crac" en història i teoria arquitectònica i urbana.
Els estudiants estaran familiaritzats amb els conceptes, formes i termes més importants del camp, així com alguns
edificis claus i alguns moviments arquitectònics i artístics impactants. Ens centrarem específicament en els projectes
arquitectònics capaços de combinar i revestir diferents períodes històrics, per als quals la ciutat de Barcelona és un
camp d’observació perfecte. La primera sessió és una sessió de teoria a classe que introdueix conceptes arquitectònics
europeus; per a la segona sessió, es demanarà als estudiants que facin una lectura preparatòria; aquesta segona sessió
 és una visita de camp per observar, documentar i experimentar projectes arquitectònics seleccionats en el seu context
urbà i social; a la tercera sessió es recullen les observacions dels estudiants i s’elabora un vocabulari col·lectiu,
acompanyat d’un tipus d’atles de referències arquitectòniques visuals.


Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat totalment online

Els estudiants seran avaluats de forma contínua; per tant, l'assistència a classe és obligatòria.

L'avaluació de progrés de l'alumne en aquest curs tindrà en compte totes les presentacions finals de cada camp de
coneixement (4) més una presentació final d'un GLOSSARI CONJUNT compost per 80 paraules que cada alumne
seleccionarà en relació amb les quatre àrees. de coneixement (projectes, disseny urbà, construcció i composició).
Això vol dir 20 paraules per persona per part de el tema. Les paraules incloses en el glossari han de complir amb els requisits
explicats a classe pels mestres i de cap manera s'han de descriure en les definicions de diccionari.

 El zapbook de el curs és obligatori i ha de completar abans del lliurament final al desembre.
 
Les qualificacions no poden promediarse si l'estudiant no ha aprovat les quatre tasques (5.0) i va lliurar el glossari final de paraules i va completar Zapbook.

Les recuperacions per als estudiants que no puguin aprovar l'avaluació de el curs consistiran en completar qualsevol de
els enviaments presentats durant el curs.

INTRODUCCIÓ A PROJECTES --- 20%
INTRODUCCIÓ A EL DISSENY URBÀ --- 20%
INTRODUCCIÓ A LA CONSTRUCCIÓ --- 20%
INTRODUCCIÓ A LA COMPOSICIÓ --- 20%
GLOSSARI + ZAPBOOK --- 20%

Bibliografia i recursos

 

COMPOSITION

Barcelona


Bohigas, Oriol, “Architecture in the Emerging Metropolis”. In: Michael Raeburn, ed. Homage to Barcelona: The City and Its Art, 1888-1936. London: Thames & Hudson, 1985, pp. 101-109.

Busquets, Joan, “Barcelona, a European city. Another change of scale?”. In: Barcelona. The urban evolution of a compact city. Rovereto: Nicolodi, 2005, pp. 413-444.

De Solà-Morales, Manuel, Ten lessons on Barcelona. Barcelona: COAC, 2008.

Rowe, Peter G., “Collective possessions”. In: Peter G. Rowe. Building Barcelona. A Second Renaixença: Barcelona: ACTAR, 2006, pp.48-69.


Arquitectura europea

 

Avermate, Tom, “Urban modernization and vanishing architectural dimensions”. In Another modern. The post-war architecture and urbanism of Candilis-Josic-Woods. Rotterdam: Nai Publishers, 2005, pp. 198-202.

Constant, “The Principle of Disorientation”. In Libero Andreotti & Xavier Costa, eds. Situationists: Art, Politics, Urbanism. Barcelona: MACBA-ACTAR, 1996, pp. 86-87.

Hertzberger, Herman, Lessons for students in Architecture. Rotterdam: 010 Publishers, 1991.

La Biennale di Venezia, Settore Architettura, La presenza del passato. Prima Mostra Internazionale di Architettura. Venice, 1980.

Sert, Josep Lluis, Fernand Léger and Sigfried Giedion, “Nine Points on Monumentality”. In: Xavier Costa, ed. Sert: Architect in New York. Barcelona: MACBA-ACTAR, 1997, pp. 14-16.

Smithson, Alison & Peter, “Contributions to a fragmentary Utopia”. In: Chuihua Judy Chung ed., The charged Void: Urbanism. Alison and Peter Smithson. New York: Monacelli Press, 2005, p. 100.

 

Atlas_Handbooks

 

CHORA, Urban Flotsam. Rotterdam: 010 Publishers, 2001.

Crysler, Greig, Stephen Cairns and Hilde Heynen, The SAGE Handbook of Architectural Theory. London: SAGE, 2012.

Didi-Huberman, Georges, Atlas ¿Cómo llevar el mundo a cuestas? Madrid: Museo Nacional de Arte Reina Sofía, 2011

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00