Assignatura

Instal·lacions 1

  • codi 07999
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 5

Mòdul: Mòdul Tècnic

Matèria: Instal·lacions 1

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: anglès

Professorat

Responsable

Gda. Virginia ARBONA - virginia@uic.es

Horari d'atenció

Prèvia sol · licitud d'entrevista.

La comunicació serà realitzada a base del espai dedicat a intranet.

La documentació de l'assignatura es lliura en dos sentits a través de la xarxa.

L'atenció personal fora dels horaris de classe es realitza a base de cita prèvia per correu electrònic.

Presentació

Les instal·lacions com la ventilació, fontaneria, sanejament, electricitat i dades formen part dels requeriments
bàsics dels edificis. 

Donada la creixent importància i la complexitat que han adquirit les instal·lacions dels edificis en
els últims temps, l'arquitecte es veu, cada vegada més, obligat a col·laborar amb diferents especialistes per desenvolupar
els projectes de forma més efectiva i transversal entre arquitectes i enginyers

Per tant, l'arquitecte, com a projectista i director d'obra, ha de tenir els coneixements bàsics sobre les instal·lacions i les normatives que les regularitzen per poder complir amb la seva funció de coordinador de tot el procés d'edificació.

Requisits previs

No s'exigeix cap requisit previ però si es recomana assistir a classe amb els apunts llegits i el material necessari per treballar.

Objectius

Facilitar la integració en el procés projectual de l'alumne de la complexitat i riquesa que suposa el condicionament ambiental.

Ajudar l'alumne a entendre els conceptes físics fonamentals que determinen el confort ambiental, així com la interrelació de les diferents instal · lacions necessàries per aconseguir dins de l'edificació.

Dotar l'alumne de la capacitat per dimensionar les instal · lacions en fase de projecte per tal de controlar i preveure els espais necessaris per a equips i traçat de les instal · lacions.

Desenvolupar la capacitat per elaborar la documentació projectual, gràfica i escrita, necessària per dur a terme un projecte d'edificació.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 16-T - Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar instal · lacions de subministrament, tractament i evacuació d'aigües, de calefacció i de climatització.
  • 17 - Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives.
  • 22 - Capacitat per projectar instal · lacions edificatòries i urbanes de transformació i subministrament elèctrics, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il · luminació artificial.
  • 23 - Capacitat per conservar instal · lacions.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En finalitzar aquesta matèria l'estudiant ha de ser capaç de:

-Concebre el projecte tenint en compte les instal · lacions i les normatives que les regeixen.

-Predimensionar les instal · lacions corresponents segons l'ús de l'edifici.

-Integrar i gestionar els diferents projectes tècnics al projecte arquitectònic.

Continguts

Comfort tèrmic

Gestió d'aigües pluvials i residuals

Ventilació

Instal·lacions hidràuliques

Instalació de baixa tensió

Instalacions de telecomunicacions

Metodologia i activitats formatives


ACTIVITAT FORMATIVACOMPETÈNCIESCRÈDITS ECTS
Classe expositiva
16-T 17 22 23 1,15
Classe participativa
16-T 17 22 23 0,1
Classe pràctica
16-T 17 22 23 0,5
Tutories
16-T 17 22 23 0,75
Estudi individuals o en grup
16-T 17 22 23 2,5

Modalitat semipresencial (blended)

La modalitat semipresencial preveu una assignatura adaptada a la situació actual en què les classes en línia
correspondran a la part teòrica de l'assignatura i les classes presencials contemplen la part pràctica de la mateixa,
aquí baix especificades:
 

  • Teoria en línia: l'objectiu d'aquesta primera part és el d'introduir als alumnes totes i cadascuna de les instal·lacions que es calcularan amb l'ajuda donin un exemple pràctic en la segona part de el curs. Es tracta d'una introducció bàsica dels conceptes clau de cada instal·lació, abans d'aprofundir-hi, per posar en antecedent els alumnes i així poder arribar a explicacions tècniques més complexes. La classe serà en línia amb l'ajuda d'un power point per temes, fent sempre esment a exemples pràctics.

  • Pràctica presencial: cada instal·lació consta d'una pràctica que implica l'aplicació de la teoria de la primera partde l'assignatura pel que fa a conceptes i explicació de la mateixa així com el càlcul i dimensionat de la instal·lació.Aquesta part serà presencial (sempre que la situació ho permeti) per poder corregir per grups, tant la part gràfica de la pràctica com els cáculos que requereixen certa explicació segons les propostes dels alumnes. En el cas de no poder ser presencial, les correccions es realitzaran via Collaborate compartint els pdf de treball amb els professors i companys.

Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat semipresencial (blended)

Els criteris d'avaluació es basen en els següents punts:

  • Classe teòrica: es valorarà la presència en línia de cadascuna de les classes, la participació en ella i la proactivitat dels alumnes.
  • Exercicis pràctics: Es valorarà la implicació de cada alumne en els grups de treball, la qualitat de l'explicació teòrica de cada exercici, la qualitat de la representació gràfica i finalment i més importat la bona execució dels càlculs d'una proposta realista per part dels alumnes.
  • Examen teòric final en línia mitjançant el programa Collaborate.La nota final s'obté de fer la mitjana ponderada entre el 70% de la mitjana de la part pràctica i el 30% de la nota de l'exàmen teòric.
 

Bibliografia i recursos

Normativa corresponent com CTE i altres

Catàlegs de fabricants

Programes informàtics específics

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00