Anglès General
Mòdul: Anglés
Matèria: English for academic purposes
Llengua d'impartició principal: anglès
L'objectiu principal del programa és dotar els estudiants dels coneixements i les habilitats necessàries per a què puguin realitzar tasques lingüístiques relacionades amb el contingut del programa del grau en anglès. Es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats lingüístiques d'expressió oral i escrita i s'utilitzaran texts curts per reforçar el coneixement i la comprensió de les estructures de la llengua i l'ús de nou vocabulari.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, treball en grup i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en l'expressió oral i escrita, tot treballant en la realització de tasques relacionades amb diversos aspectes del programa del grau. Les treball en grup s'enfoquen al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització de dos treballs de grup a avaluar. L'última part és l'aprenentatge autònom, el qual se centra bàsicament en la consolidació dels continguts estudiats a classe, la consolidació de la gramàtica i l'adquisició d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
Les tres parts s'han dissenyat específicament perquè l'estudiant tingui les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se en anglès amb seguretat i de manera eficaç.
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per a comunicar-se d'una manera eficaç en anglès, tant en situacions quotidianes com en un context acadèmic o professional.
Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, utilitzant diversos estímuls, així com facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.
Treball en grup:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar amb els companys i companyes, tant en la llengua nativa com en l’estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar les habilitats receptives i productives, a més de consolidar l'ús de la gramàtica. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.
Els estudiants hauran d'adquirir una de les competències abans esmentades, en un nivell B1.
Els / les estudiants:
1. Llegiran i entendran bibliografia i literatura de l'àmbit de la Comunicació
en llengua anglesa.
2. Coneixeran i faran servir la terminologia i les estructures lingüístiques de la
llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la comunicació.
4. Realitzaran exposicions de forma oral i / o escrita en llengua anglesa.
5. Analitzaran i sintetitzaran informació de forma oral i / o escrita.
6. Demostraran capacitats per treballar en equip.
7. Demostraran capacitats per a l'aprenentatge autònom d'una llengua.
8. Demostraran com planificar i organitzar el treball.
9. Demostraran habilitats en les relacions interpersonals.
Com a base per a aquest curs s'utilitza el llibre de text 'Cambridge English for the Media'. Aquest llibre consta de 8 unitats i cadascuna durarà aproximadament 2 setmanes. Es dóna èmfasi a les situacions de la vida real, llenguatge i contextos davant els quals els estudiants es podrien trobar en el seu camp d'estudi o futures carreres. Totes les unitats contenen exercicis i pràctiques amb gramàtica i vocabulari, així com comprensió oral i comprensió lectora.
Temes i contingut de les unitats:
Unitat 1 'Diaris' - Formació de preguntes, vocabulari general sobre diaris, titulars, entrevistes.
Unitat 2 'Ràdio' - Vocabulari relacionat amb la ràdio i la seva organització, presentació i procés, 'phrasal verbs' (verbs proposicionals), preguntes directes i indirectes.
Unitat 3 - 'Revistes' - Temps verbals en general i 'reporting verbs', vocabulari i llenguatge relacionat amb l'organització, la planificació i l'escriptura de revistes.
Unitat 4 'Televisió' - Vocabulari relacionat amb la televisió i la producció de documentals, enregistraments, edició i verbs modals
Unitat 5 'Cinema' - Vocabulari relacionat amb les pel·lícules, producció i distribució, també llenguatge de crítiques de cinema.
Unitat 6 'Nous Mitjans' - Vocabulari relacionat amb els llocs web, blogs i podcasts.
Unitat 7 'Publicitat' - Vocabulari relacionat amb la indústria de la publicitat, el llenguatge d'eslògans i anuncis, l'ús d'infinitiu i / o gerundi.
Unitat 8 'Màrqueting' - Vocabulari relacionat amb la comercialització. Les tendències del mercat i el llançament d'un producte. Temps verbals: pretèrit perfecte simple i el passat.
Coaching (CO) 4 hores - breus reunions ocasionals amb els estudiants de manera individual per comentar i treballar en les àrees problemàtiques de cada un amb l'idioma. Per exemple, comentar sobre la pronunciació, el vocabulari, l'ús d'habilitats de llenguatge i escriptura.
Seminaris (SM) 14 hores - Treball en petits grups a l'aula donant-li èmfasi a l'expressió oral a través de jocs de rol, debats i discussions en petits grups.
Tallers (TA) 8 hores de treball - Treball guiat pel professor de petits grups ampliant els materials bàsics que es troben en el llibre amb èmfasi en l'escriptura, l'expressió oral i la interacció.
Workshops (WO) 4 hores - Presentacions on els estudiants mostren la seva comprensió i desenvolupament dels diferents temes i assumptes relacionats amb el material que es troba en el llibre. Els estudiants també han de demostrar la seva capacitat per expressar-se en anglès, així com un ús correcte del llenguatge i la pronunciació.
Classes Magistrals (CM) 30 hores - Introducció dels temes i el llenguatge a través de l'ús del llibre 'Mitjans de comunicació'. Tota la classe és guiada a les explicacions gramaticals, centrant-se en els sectors més pertinents del llibre de manera que es pugui utilitzar en la forma més beneficiosa per als estudiants.
ACTIVITAT FORMATIVA |
---|
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). Workshops: tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. |
Avaluació de l'assignatura
Qquizzes - 5%
Competències 4,5,6,12,53,54
Consisteix en breus qüestionaris sobre el vocabulari i la gramàtica de les unitats 1 a 3 i 4 a 6, respectivament, i serveix com práctica per a l'examen final.
Examen final - 20%
Competències 6,10,53,54
Consisteix en un examen del llibre sencer que posa a prova la gramàtica i el vocabulari del llibre i inclou la lectura i comprensió oral sobre temes relacionats amb els del llibre.
4 projectes en grup - 40%
Competències 2,4,5,6,10,12,13,24,53
Consisteix en 4 presentacions en grups petits. Els temes de les presentacions es basen en les unitats del llibre. Els grups han de treballar de forma independent i després donar una curta (10 a 15 minuts) presentació a classe. Seran avaluats l'ús de l'anglès, l'organització i el treball en grup.
4 activitats d'expressió oral en línia - 10%
Competències 2,5,6,12,13,24,53
Consisteix en 4 exercicis curts d'expressió oral temàticament relacionats amb el llibre. Els estudiants han de pujar els gravacions a la plataforma Moodle dins de les dates establertes.
3 assaigs escrits a classe - 15%
Competències 2,5,6,12,13,24,53
Consisteix en tres assaigs escrits a classe, temàticament relacionats amb el llibre.
Participació a classe - 10%
Competències 10,12,53
Consisteix en la participació activa i la col·laboració en les activitats i discussions a classe.
Criteris de segon convocatòria
Els estudiants que obtinguin una nota final entre 4 i 5 en la primera convocatòria, en la segona convocatòria només tindran dret a recuperar el material que hagin suspès o no hagin lliurat.
Els estudiants que obtinguin una nota inferior a 4 en la primera convocatòria hauran de recuperar el 100% de l'assignatura en la segona convocatòria. Per tal de recuperar l'assignatura hauran de fer el següent:
En les dues convocatòries els estudiants hauran de demostrar un nivell B1.1 en anglès per superar l'assignatura.
Material de clase:
Ceramella, Nick, Elisabeth Lee and Jeremy Day. Cambridge English for the Media. Cambridge University Press
Material adicional
Material virtual d’intranet i internet per a l’aprenentage autònom