Anglès per a Fisioteràpia 1
Mòdul: Idiomes
Matèria: Anglès per a fisioteràpia 1
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Sem.1 | DL | 08:00 10:00 | ||
Sem.1 | DC | 08:00 10:00 |
Els estudiants necesitaràn un nivell d’ anglès B1 per superar l’assignatura. Per tant, els alumnes hauria de tenir un nivell de llengua anglesa global mínim de B1 abans del començament del curs.
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics i gramaticals necessaris per comprendre, sintetitzar i presentar de manera eficaç projectes d'investigació en Fisioteràpia en anglès.
Reforçar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, usant diversos estímuls i potenciar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.
Tutories:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per treballar amb els companys i companyes, tant en la seva llengua nativa com en llengua estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar la comprensió lectora de l'estudiant a través de la realització de tasques que requereixin una anàlisi detallada del llenguatge a nivell lèxic i estructural de les idees principals i secundàries, així com dels models d'organització propis de la literatura en Fisioteràpia en anglès; reforçar les habilitats de comprensió oral; repassar el vocabulari específic i les estructures gramaticals més comunes de la investigació en Fisioteràpia.
Competències lingüístiques en anglès
En base a les competències de la titulació, els estudiants adquiriran les següents competències:
1. Tenir la capacitat d'anàlisi i de síntesi (1)
2. Ser capaç de llegir i entendre bibliografia i literatura sobre fisioteràpia ( 62)
3. Utilitzar amb habilitat la terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la fisioteràpia (63)
4. Ser capaç d'entendre les idees principals i de participar en conferències o en lliçons magistrals en llengua anglesa (64)
5. Ser capaç de realitzar exposicions de forma oral i escrita en llengua inglesa (65)
Competències no lingüístiques
6. Tenir les capacitats necessàries per treballar en equip (30.1)
7. Tenir capacitats per organitzar i planificar (2)
8. Desenvolupar les habilitats per realitzar un aprenentatge autònom (10)
9. Tenir habilitats en les relacions interpersonals (28.2)
Temes:
Introducció a conceptes de la recerca, tipus d'investigació, literatura acadèmica i científica, teoria científica, història de la Fisioteràpia i terminologia relativa a l'anatomia i a les patologies, en especial la que fa referència a les condicions cardiovasculars i óseomusculars.
Coneixement lingüístic:
Els estudiants revisaran i consolidaran els coneixements sobre l'ús del gerundi, el participi i l’infinitiu; els temps verbals simples de present i passat; els verbs modals: la veu passiva; les frases nominals; frases interrogatives; frases adjectivals comparatives i superlatives; les estructures de connexió; les oracions adjectivals; el vocabulari d'ús freqüent de l'àmbit de la investigació en ciències de la salut; anàlisi d'oracions i organització de paràgrafs.
Els estudiants prendran part activa en les activitats de lectura i realitzaran tasques d'anàlisi i de síntesi de texts de diversos gèneres acadèmics de la Fisioteràpia, com per exemple extractes de llibres de text i articles de revistes especialitzades. Es discutiran temes treballats durant el curs en activitats interactives, es realitzaran presentacions i s'elaboraran treballs escrits. I finalment es realitzaran activitats de comprensió oral, a on els alumnes hauran de retenir informació específica i general de presentacions realitzades per altres estudiants, professors i conferenciants online.
Els recursos virtuals d'internet també serviran com a eina lingüística que l'estudiant aplicarà al llarg del seu procés d'aprenentatge. Aquests recursos són part integral del seu estudi individual ja que li proporcionaran les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès en la seva àrea d'especialització, al llarg de la seva vida professional.
ACTIVITAT FORMATIVA | METODOLOGIA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|---|
classes teòriques | mètode expositiu / lliçó magistral resolució d'exercicis i problemas | 01 13 30.1 62 63 64 65 | 2.4 |
activitats d'autoaprenentatge | contracte d'aprenentatge resolució d'exercicis i problemas | 02 10 | 2.4 |
tutories | aprenentatge basat en problemas contracte d'aprenentatge | 28.2 | 1.2 |
Activitat |
% Nota final |
resultat d'Aprenentatge |
Presentació oral sobre una condició |
10% |
Analitzar i sintetitzar la informació, tant oralment com per escrit (comp. 1) Comunicar-se oralment i per escrit (comp. 65) Treballar en equip (comp. 30.1) Planificar i organitzar el seu treball (comp. 2) Demostrar la capacitat d'aprendre de forma autònoma (comp.10) |
Examen parcial:
|
15% |
Llegir i entendre les idees principals dels textos i la literatura relacionats amb la fisioteràpia (comp. 62) Entendre les idees principals de les presentacions formals o conferències en anglès (comp. 64) |
Examen final: |
25 % |
20% Llegir i entendre les idees principals dels textos i la literatura relacionats amb la fisioteràpia (comp. 62) Entendre les idees principals de les presentacions formals o conferències en anglès (comp. 64) |
Projecte: Estudi No experimental |
40% |
Analitzar i sintetitzar informació de forma oral i per escrit (comp. 1) Comunicar-se oralment i per escrit (comp. 65) Treballar en equip (comp. 30.1) Planificar i organitzar el seu treball (comp. 2) Demostrar l'ús de les habilitats interpersonals (comp. 28.2) |
Treball d’aula i treballs escrits
|
10% |
Analitzar i sintetitzar la informació tant de forma oral i per escrit (comp. 1) Treballar amb les estructures terminològiques i lingüístiques relacionades amb la Fisioteràpia (comp. 63) Comunicar-se oralment i per escrit (comp. 65) Llegir i entendre les idees principals dels textos i la literatura relacionats amb la fisioteràpia (comp. 62) Entendre les idees principals de les presentacions formals o conferències en anglès (comp.64) |
|
Informació important sobre l'avaluació
• Nivell mínim lingüístic: els alumnes hauran de tenir un nivell d'anglès B1 per superar aquesta assignatura. Per tant, és molt recomanable tenir un nivell mínim de llengua anglesa de B1 abans del començament del curs.
• Assistència i participació: participació i assistència a classe són essencials per a superar el curs. D'altra banda, el grup fora del treball de classe també serà una part important de l'avaluació. Es publicaran les assignacions de tasca i algunes activitats avaluatives en Moodle.
• Mínim Nota: per obtenir una nota d'aprovat (per exemple 5) examen parcial i l'examen final, els estudiants han d'aconseguir una puntuació del 50%. En altres paraules, 50% = 5. Segona convocatòria: segons els casos, es podrà requerir un estudiant per fer una obra escrita i / o una presentació oral a més de la prova. Els alumnes que hagin suspès l’assignatura I que volen presentar a l'examen de segona convocatoria hauran de contactar amb el coordinador d'assignatura abans de juny 15, 2019 per determinar el contingut de la segona avaluació. Segons els casos, la segona convocatoria pot incloure un component d'escriptura i / o una presentació oral a més de l'examen. Altres proves: Per estudiants que no asisten a un examen parcial i que tenen una justificació vàlida (és a dir, certificat mèdic) cal presentar-lo a la mestra a la classe següent. Al final del curs, si l'estudiant ha assistit a un 80% de les classes, es pot recuperar l'examen parcial del dia de la prova final.
|
Materials de classe:
Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom:
Student English File Resources (csc) (fòrum intranet)
Distance Learning Programme (intranet forum)
Bibliografia:
Pagliarulo M: Introduction to Physical Therapy. St. Louis, Mosby Elsevier, 2007
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: