Assignatura
Mètodes Específics d'intervenció a Fisioteràpia Reumatològica
- codi 08250
- curs 2
- període Semestre 1
- tipus OB
- credits 3
Mòdul: Mètodes específics d'intervenció a fisioteràpia
Matèria: Mètodes específics d'intervenció en fisioteràpia reumatològica
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès,
HorariProfessorat
Responsable
Dp. Gary Siuming LAU - glau@uic.es
Horari d'atenció
Per qualsevol dubte durant el curs es pot escriure correu electronic al professor( glau@uic.es) o parlar personalment abans o al finalitzar la classe.
Presentació
En l'actualitat la Fisioterapia en reumatologia incremento de presentación de la ONU en la Demanda d'atenció, ates l'incremento de la població GERIATRICA una causa de l'aumentar de l'Expectativa de Vida i el Descens de la taxa de natalitat, i per la Millora del nivell de Vida. Finalment, l'interes de la persona vers la Salut de les il'ampliació cobertures d'Assistència públiques importante privades com. Importante por, és imprescindibles Una formació de Tècniques de Fisioterapia por al tractament del dolor, la inflamació, la deformitat, la capacitat funcional i per la possibilitat d'incapacitat funcional i / o de crónica procès, en EL calidad El fisioterapeuta ha d'assolir El rol més adient Davant la repercussió en persona la, la família i en la Societat d'una búsqueda tipus de malalties.
Requisits previs
Objectius
L'alumnat ha de ser capaç de:
- Entendre el rol de la fisioteràpia vers els pacients que pateixen processos crònics
- Assolir la capacitat d’establir un diagnòstic simptomàtic i funcional del pacient reumàtic.
- Planificant el tractament de fisioteràpia vers el dolor i la inflamació.
- Restablir, conservar i/o millorar la capacitat funcional.
- Prevenir les deformacions i reeducar les activitats de la vida diària.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 01 - Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi.
- 02 - Tenir capacitat per organitzar i planificar.
- 05 - Tenir capacitat de gestió de la informació.
- 17 - Treballar amb responsabilitat, la qual cosa suposa ésser capaç de fer front a les activitats del lloc de treball sense necessitat d'una estricta supervisió.
- 28.1 - Ésser capaç de comunicar-se de forma oral i escrita en la llengua nativa.
- 28.3 - Manifestar respecte, valoració i sensibilitat pel treball aliè.
- 30.1 - Tenir les capacitats necessàries per a treballar en equip.
- 43 - Conèixer els procediments fisioterapèutics basats en mètodes i tècniques específics d'actuacions fisioterapèutiques a aplicar a les diferents patologies de tots els aparells i sistemes, i a totes les especialitats de medicina i cirurgia, així com a la promoció i conservació de la salut, i a la prevenció de la malaltia.
- 48 - Ésser capaç de determinar el diagnòstic en fisioteràpia d'acord amb les normes reconegudes internacionalment i amb els instruments de validació internacionals.
- 48.2 - Ésser capaç de jerarquitzar les necessitats del pacient/usuari per tal d'atendre amb prioritat les que comprometin més el procés de recuperació.
- 49 - Ésser capaç de dissenyar el pla d'intervenció en fisioteràpia.
- 50 - Saber executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció en fisioteràpia, atenent el principi de la individualitat de l'usuari i utilitzant les eines terapèutiques pròpies de la fisioteràpia.
- 50.1 - Saber establir i aplicar els mitjans físics terapèutics en els tractaments que es facin als usuaris de totes les especialitats de medicina i cirurgia en què l'aplicació d'aquests mitjans sigui necessària.
- 53 - Tenir capacitat per intervenir als àmbits de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
- 55 - Tenir capacitat per incorporar la recerca científica i la pràctica basada en l'evidència com a cultura professional.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Atenent els objectius i competències treballades, l’estudiant finalitzades les clases:
- Sap demostrar coneixement i comprensió de les principals afeccions reumàtiques
- Sap valorar l’estat funcional del pacient reumàtic, així com disenyar un pla d’intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d’adequació, validesa i eficiencia
- Coneix i sap descriure el tractament de fisioteràpia de les principals afeccions reumàtiques
- Es capaç de participar en l’elaboració de protocols assistencials de fisioteràpia per tal de restablir, conservar i/o millorar la capacitat funcional dels pacients
Continguts
0. Presentació
1. Generalitats
2. Valoració i raonament clínic
3. Mètodes de tractament
4. Artrosis: tipus, causes, valoració, clinica i tractament fisioterapèutic.
4.1 Pròtesis genoll
4.2 Pròtesis maluc
4.3 Taller vendatje compressiu i Kinesiotapping.
5. Artritis reumatoide: tipus, causes, valoració, clinica i tractament fisioterapèutic.
6. Osteoporosis: causes, clinica i tractament fisioterapèutic.
7. Fibromialgia: causes, clinica i tractament fisioterapèutic.
8. Espondilitis anquilosant: tipus, causes, valoració, clinica i tractament fisioterapèutic.
9. Sindrome regional complexe(Sudeck): causes, clínica i tractament fisioterapèutic.
10.Gota: causes, clínica i tractament fisioterapèutic.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Classes expositives amb suport informàtic. Classes participatives: anàlisis de casos, articles i presentació de treballs.
ACTIVITAT FORMATIVA | METODOLOGIA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|
classes teòriques
| aprenentatge cooperatiu mètode expositiu / lliçó magistral mètode del cas
| 01 02 05 28.1 28.3 30.1 43 48 48.2 50 50.1 | 1,2 |
activitats d'autoaprenentatge
| contracte d'aprenentatge
| 17 49 53 55 | 0,6 |
estudi independent de l'alumne
| | 43 49 55 | 1,2 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Exàmen escrit 80%. Exàmen valorat sobre 8 punts. Preguntes de desenvolupament. NO tipu test.
- Trevall 10%.
- Casos clinics de classe 10%.
L'examen consistirà en 8 preguntes escrites, aquests exàmen es valorarà sobre 8 punts, s'ha d'obtenir un 4 sobre 8 per a que es pugui fer mitja amb el trevall i els casos clinics de classe.
El trevall consistirà en presentar un travall expossat per el professor durant el curs, aquest trevall es valorarà sobre 1 punto que s'afegirà a la nota de l'exàmen.
Durant l'assignatura s'aniran realitzant casos clinics a l'aula, aquests es presentaran al professor al finalitzar la classe, d'aquets trevalls s'obtindrà l'altre punt que falta per completar els 10 que val l'assignatura.
Per exemple:
Nota exàmen: 4,5 sobre 8
Nota trevall: 0,8 sobre 1.
Casos clinicos classe: 0,7 sobre 1.
Nota final de l'assignatura: 4,5+0,8+0,7= 6 sobre 10.
Bibliografia i recursos
- Manual SER de las enfermedades reumáticas. Sociedad Española de Reumatología.5ª Edición Madrid. Ed. Panamericana 2008
- Buckup, Klaus. Pruebas clínicas para patología ósea, articular y muscular. Masson, 1997
- Enrique R. Mora Amérigo. Rehabilitación y Enfoque Fisioterápico en afecciones reumáticas. 2ª Edición Ed. Aula Médica 2008
- Quesnot, Chanussot. Rehabilitación del Miembro superior. Ed. Panamericana 2010
- C. Ayán Pérez. Fibromialgia. Diagnóstico y estrategias para su rehabilitación. Ed. Panamericana 2010
- Carol David, Jill Lloyd. Rehabilitación reumatológica. Ed. Harcourt 2001
- Le Muscle nouveaux concepts. François Bonnel Thierry Marc Ed. Sauramps Medicale
Període d'avaluació
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:
- E1 09/01/2020 10:00h
- E2 01/07/2020 10:00h
Material didàctic