Assignatura

Mètodes Específics d'intervenció a Fisioteràpia Reumatològica

  • codi 08250
  • curs 2
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Mòdul: Mètodes específics d'intervenció a fisioteràpia

Matèria: Mètodes específics d'intervenció en fisioteràpia reumatològica

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès,

Horari
 Sem.1  DJ 10:00 12:00 

Professorat

Responsable

Dp. Gary Siuming LAU - glau@uic.es

Horari d'atenció

Per qualsevol dubte durant el curs es pot escriure correu electronic al professor( glau@uic.es) o parlar personalment abans o al finalitzar la classe.

Presentació

En l'actualitat la Fisioterapia en reumatologia incremento de presentación de la ONU en la Demanda d'atenció, ates l'incremento de la població GERIATRICA una causa de l'aumentar de l'Expectativa de Vida i el Descens de la taxa de natalitat, i per la Millora del nivell de Vida. Finalment, l'interes de la persona vers la Salut de les il'ampliació cobertures d'Assistència públiques importante privades com. Importante por, és imprescindibles Una formació de Tècniques de Fisioterapia por al tractament del dolor, la inflamació, la deformitat, la capacitat funcional i per la possibilitat d'incapacitat funcional i / o de crónica procès, en EL calidad El fisioterapeuta ha d'assolir El rol més adient Davant la repercussió en persona la, la família i en la Societat d'una búsqueda tipus de malalties.

Requisits previs

No s'estableixen

Objectius

L'alumnat ha de ser capaç de:

  • Entendre el rol de la fisioteràpia vers els pacients que pateixen processos crònics
  • Assolir la capacitat d’establir un diagnòstic simptomàtic i funcional del pacient reumàtic.
  • Planificant el tractament de fisioteràpia vers el dolor i la inflamació.
  • Restablir, conservar i/o millorar la capacitat funcional.
  • Prevenir les deformacions i reeducar les activitats de la vida diària.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 - Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • 02 - Tenir capacitat per organitzar i planificar.
  • 05 - Tenir capacitat de gestió de la informació.
  • 17 - Treballar amb responsabilitat, la qual cosa suposa ésser capaç de fer front a les activitats del lloc de treball sense necessitat d'una estricta supervisió.
  • 28.1 - Ésser capaç de comunicar-se de forma oral i escrita en la llengua nativa.
  • 28.3 - Manifestar respecte, valoració i sensibilitat pel treball aliè.
  • 30.1 - Tenir les capacitats necessàries per a treballar en equip.
  • 43 - Conèixer els procediments fisioterapèutics basats en mètodes i tècniques específics d'actuacions fisioterapèutiques a aplicar a les diferents patologies de tots els aparells i sistemes, i a totes les especialitats de medicina i cirurgia, així com a la promoció i conservació de la salut, i a la prevenció de la malaltia.
  • 48 - Ésser capaç de determinar el diagnòstic en fisioteràpia d'acord amb les normes reconegudes internacionalment i amb els instruments de validació internacionals.
  • 48.2 - Ésser capaç de jerarquitzar les necessitats del pacient/usuari per tal d'atendre amb prioritat les que comprometin més el procés de recuperació.
  • 49 - Ésser capaç de dissenyar el pla d'intervenció en fisioteràpia.
  • 50 - Saber executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció en fisioteràpia, atenent el principi de la individualitat de l'usuari i utilitzant les eines terapèutiques pròpies de la fisioteràpia.
  • 50.1 - Saber establir i aplicar els mitjans físics terapèutics en els tractaments que es facin als usuaris de totes les especialitats de medicina i cirurgia en què l'aplicació d'aquests mitjans sigui necessària.
  • 53 - Tenir capacitat per intervenir als àmbits de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
  • 55 - Tenir capacitat per incorporar la recerca científica i la pràctica basada en l'evidència com a cultura professional.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Atenent els objectius i competències treballades, l’estudiant finalitzades les clases:

  • Sap demostrar coneixement i comprensió de les principals afeccions reumàtiques 
  • Sap valorar l’estat funcional del pacient reumàtic, així com disenyar un pla d’intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d’adequació, validesa i eficiencia
  • Coneix i sap descriure el tractament de fisioteràpia de les principals afeccions reumàtiques
  • Es capaç de participar en l’elaboració de protocols assistencials de fisioteràpia per tal de restablir, conservar i/o millorar la capacitat funcional dels pacients

Continguts

0. Presentació

1. Generalitats

2. Valoració i raonament clínic

3. Mètodes de tractament

4. Artrosis: tipus, causes, valoració, clinica i tractament fisioterapèutic.

               4.1 Pròtesis genoll

               4.2 Pròtesis maluc

               4.3 Taller vendatje compressiu i Kinesiotapping.

5. Artritis reumatoide: tipus, causes, valoració, clinica i tractament fisioterapèutic.

6. Osteoporosis: causes,  clinica i tractament fisioterapèutic.

7. Fibromialgia: causes, clinica i tractament fisioterapèutic.

8. Espondilitis anquilosant: tipus, causes, valoració, clinica i tractament fisioterapèutic.

9. Sindrome regional complexe(Sudeck): causes, clínica i tractament fisioterapèutic.

10.Gota: causes, clínica i tractament fisioterapèutic.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Classes expositives amb suport informàtic. Classes participatives: anàlisis de casos, articles i presentació de treballs.

ACTIVITAT FORMATIVAMETODOLOGIACOMPETÈNCIESCRÈDITS ECTS
classes teòriques
aprenentatge cooperatiu
mètode expositiu / lliçó magistral
mètode del cas
01 02 05 28.1 28.3 30.1 43 48 48.2 50 50.1 1,2
activitats d'autoaprenentatge
contracte d'aprenentatge
17 49 53 55 0,6
estudi independent de l'alumne
43 49 55 1,2

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Exàmen escrit 80%. Exàmen valorat sobre 8 punts. Preguntes de desenvolupament. NO tipu test.

- Trevall 10%.

- Casos clinics de classe 10%.

L'examen consistirà en 8 preguntes escrites, aquests exàmen es valorarà sobre 8 punts, s'ha d'obtenir un 4 sobre 8 per a que es pugui fer mitja amb el trevall i els casos clinics de classe.

El trevall consistirà en presentar un travall expossat per el professor durant el curs, aquest trevall es valorarà sobre 1 punto que s'afegirà a la nota de l'exàmen.

Durant l'assignatura s'aniran realitzant casos clinics a l'aula, aquests es presentaran al professor al finalitzar la classe, d'aquets trevalls s'obtindrà l'altre punt que falta per completar els 10 que val l'assignatura.

Per exemple:

Nota exàmen: 4,5 sobre 8

Nota trevall: 0,8 sobre 1.

Casos clinicos classe: 0,7 sobre 1.

Nota final de l'assignatura:  4,5+0,8+0,7= 6 sobre 10.

Bibliografia i recursos

 

  • Manual SER de las enfermedades reumáticas. Sociedad Española de Reumatología.5ª Edición Madrid. Ed. Panamericana 2008
  • Buckup, Klaus. Pruebas clínicas para patología ósea, articular y muscular. Masson, 1997
  • Enrique R. Mora Amérigo. Rehabilitación y Enfoque Fisioterápico en afecciones reumáticas. 2ª Edición Ed. Aula Médica 2008
  • Quesnot, Chanussot. Rehabilitación del Miembro superior. Ed. Panamericana 2010
  • C. Ayán Pérez. Fibromialgia. Diagnóstico y estrategias para su rehabilitación. Ed. Panamericana 2010
  • Carol David, Jill Lloyd. Rehabilitación reumatológica. Ed. Harcourt 2001
  • Le Muscle nouveaux concepts. François Bonnel Thierry Marc Ed. Sauramps Medicale

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 09/01/2020 10:00h
  • E2 01/07/2020 10:00h

Material didàctic

      Webs d'interès
             http://www.genou.com 
             http://www.aeartroscopia.com 
             http://www.efisioterapia.net 
             http://www.shoulder.com 
             http://www.sfre.org 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00