Assignatura
Dinàmiques de Grup
- codi 08481
- curs 1
- període Semestre 1
- tipus OB
- credits 1
Mòdul: Global Trends
Matèria: Dinámicas de grupo
Llengua d'impartició principal: castellà
Professorat
Presentació
El factor emocional el podem perfilar o dissenyar per tal que generi uns determinats sentiments en l'audiència. En l'àmbit del periodisme i la comunicació és necessari aprendre a gestionar les emocions, no només dels espectadors sinó dels futurs professionals dels mitjans. El bon comunicador fa servir el seu cos i la seva ment com a eines de treball, en les quals incideixen l'estat d'ànim i els sentiments. Es fa necessari, en aquest sentit, dotar els alumnes de recursos adients perquè es coneguin a si mateixos i interactuïn amb els seus companys, de tal manera que aprenguin a optimitzar la seva capacitat comunicativa. Per tot això, hem dissenyat l'assignatura de dinàmiques de grups, que s'imparteix una setmana abans de començar el primer curs del grau. Els estudiants que afronten la seva primera experiència a la universitat acostumen a patir petits períodes de crisi i estrés. El contacte inicial, el canvi, la recerca de nous amics, els prejudicis, la timidesa... En aquests moments és quan la dinàmica de grups pot ajudar com a estratègia.
Requisits previs
Aquesta assignatura no té requisits previs.
Objectius
- Generar l'autoconeixement en l'alumne.
- Actitud positiva davant el treball en equip.
- Ruptura de prejudicis sociales en la presentació dels nous companys.
- Gestionar els estats d'ànim.
- Pensament proactiu.
- Consciència d'equip.
- Optimització de resultats a través de la gestió emocional.
- Consciència corporal.
- Coneixement i aplicació de tèniques d'autorelaxació i autoactivació.
- Coneixement i aplicació de la canalització d'energia.
- Estimulació de l'autoreflexió.
- Presa de consciència i reflexió sobre els estats d'ànim d'altres persones.
- Millora de la presa de decisions, treballar la por a allò desconegut i l'acceptació social.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 02 CG - Capacitat per aprendre i actuar autònoma i responsablement
- 03 CG - Capacitat per treballar en equip
- 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 12 CG - Capacitat d'escolta
- 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Adquiriran els recursos necessaris per conèixer-se i gestionar les seves emocions.
- Seran capaços de resoldre positivament situacions de conflicte.
- Posaran en pràctica el lideratge d'equips i l'obtenció de bons resultats en treballs col·lectius.
- Treballaran l'automotivació, la cerca de l'excel·lència i la qualitat professional a través de la gestió de les emocions pròpies i alienes.
- Aprofundiran en la cultura i el pensament contemporani i les seves influències en dinàmiques personals i col·lectives.
- Coneixeran les lleis que regeixen la producció, distribució i recepció d'informació.
- Utilizaran les diferents teories que intenten explicar el funcionament dels processos de comunicació en totes les seves dimensions (emissor, missatge, canal, receptor, ús, efecte, etc.).
- Prioritzaran la creació d'una imatge social i/o corporativa de qualsevol iniciativa amb dimensió pública.
- Facilitaran les relacions entre persones, grups de persones, institucions, organismes, etc.
A més a més, els estudiants:
- Desenvoluparan capacitats per relacionar-se amb els altres, treballar en equip, crear sinergies positives i consciència global de la diferència.
Continguts
BLOC I
- Prejudicis i rols grupals
- Respiració diafragmàtica
- Autorelaxaxió
- Consciència de l'eix corporal
- Test de Kersey
- Tipus de percepció personal
BLOC II
- Autoestima y motivació
- Lideratge d'equips
- Resolució de conflictes
- Autocontrol emocional
- Gestió emocional d'equips
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
| 0.8 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
| 0.2 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|
Treballs Individuals
| 100% |
Bibliografia i recursos
Test de Kersey
Audioguía de relajación Jackobson
Ventana de Johari
Fast, J., & Bastos, V. (1971). El lenguaje del cuerpo (Vol. 1). kairos.