Assignatura

Anglès General

  • codi 08485
  • curs 1
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Mòdul: Anglés

Matèria: English for academic purposes

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Lda. Doris STANGER - dstanger@uic.es

Horari d'atenció

Hores convingudes.

Presentació

L'objectiu principal del programa és dotar els estudiants dels coneixements i les habilitats necessàries per a què puguin realitzar tasques lingüístiques relacionades amb el contingut del programa del grau en anglès. Es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats lingüístiques d'expressió oral i escrita i s'utilitzaran texts curts per reforçar el coneixement i la comprensió de les estructures de la llengua i l'ús de nou vocabulari.

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, treball en grups i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en l'expressió oral i escrita, tot treballant en la realització de tasques relacionades amb diversos aspectes del programa del grau. Les treballs en grups s'enfoquen al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització de dos treballs de grups a avaluar. L'última part és l'aprenentatge autònom, el qual se centra bàsicament en la consolidació dels continguts estudiats a classe, la consolidació de la gramàtica i l'adquisició d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

Les tres parts s'han dissenyat específicament perquè l'estudiant tingui les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se en anglès amb seguretat i de manera eficaç.

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.

Objectius

Classe magistral:

  • Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per a comunicar-se d'una manera eficaç en anglès, tant en situacions quotidianes com en un context acadèmic o professional.
  • Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, utilitzant  diversos estímuls, així com facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

Treball en grups:

  • Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar amb els companys i companyes, tant en la llengua nativa com en l’estrangera.

Aprenentatge autònom:

  • Desenvolupar les habilitats receptives i productives, a més de consolidar l'ús de la gramàtica. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 06 CG - Capacitat de lectura, anàlisi i síntesi
  • 08 CG - Capacitat de reflexió i memorització
  • 15 CE - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els estudiants hauran d'adquirir una de les competències abans esmentades, en un nivell B1. 

Els estudiants:

  1. Llegiran i entendran bibliografia i literatura de l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa.
  2. Coneixeran i faran servir la terminologia i les estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la comunicació.
  3. Realitzaran exposicions de forma oral i / o escrita en llengua anglesa.
  4. Analitzaran i sintetitzaran informació de forma oral i / o escrita.
  5. Demostraran capacitats per treballar en equip.
  6. Demostraran capacitats per a l'aprenentatge autònom d'una llengua.
  7. Demostraran com planificar i organitzar el treball.
  8. Demostraran habilitats en les relacions interpersonals.

Continguts

Com a base per a aquest curs s'utilitza el llibre de text 'Cambridge English for the Media'. Aquest llibre consta de 8 unitats i cadascuna durarà aproximadament 2 setmanes. Es dóna èmfasi a les situacions de la vida real, llenguatge i contextos davant els quals els estudiants es podrien trobar en el seu camp d'estudi o futures carreres. Totes les unitats contenen exercicis i pràctiques amb gramàtica i vocabulari, així com comprensió oral i comprensió lectora.

Temes i contingut de les unitats:

  • Unitat 1 'Diaris' - Formació de preguntes, vocabulari general sobre diaris, titulars, entrevistes.
  • Unitat 2 'Ràdio' - Vocabulari relacionat amb la ràdio i la seva organització, presentació i procés, 'phrasal verbs' (verbs proposicionals), preguntes directes i indirectes.
  • Unitat 3 - 'Revistes' - Temps verbals en general i 'reporting verbs', vocabulari i llenguatge relacionat amb l'organització, la planificació i l'escriptura de revistes.
  • Unitat 4 'Televisió' - Vocabulari relacionat amb la televisió i la producció de documentals, enregistraments, edició i verbs modals
  • Unitat 5 'Cinema' - Vocabulari relacionat amb les pel·lícules, producció i distribució, també llenguatge de crítiques de cinema.
  • Unitat 6 'Nous Mitjans' - Vocabulari relacionat amb els llocs web, blogs i podcasts.
  • Unitat 7 'Publicitat' - Vocabulari relacionat amb la indústria de la publicitat, el llenguatge d'eslògans i anuncis, l'ús d'infinitiu i / o gerundi.
  • Unitat 8 'Màrqueting' - Vocabulari relacionat amb la comercialització. Les tendències del mercat i el llançament d'un producte. Temps verbals: pretèrit perfecte simple i el passat.


Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Coaching (CO) 4 hores - breus reunions ocasionals amb els estudiants de manera individual per comentar i treballar en les àrees problemàtiques de cada un amb l'idioma. Per exemple, comentar sobre la pronunciació, el vocabulari, l'ús d'habilitats de llenguatge i escriptura.
  • Seminaris (SM) 14 hores - Treball en petits grups a l'aula donant-li èmfasi a l'expressió oral a través de jocs de rol, debats i discussions en petits grups.
  • Tallers (TA) 8 hores de treball - Treball guiat pel professor de petits grups ampliant els materials bàsics que es troben en el llibre amb èmfasi en l'escriptura, l'expressió oral i la interacció.
  • Workshops (WO) 4 hores - Presentacions on els estudiants mostren la seva comprensió i desenvolupament dels diferents temes i assumptes relacionats amb el material que es troba en el llibre. Els estudiants també han de demostrar la seva capacitat per expressar-se en anglès, així com un ús correcte del llenguatge i la pronunciació.
  • Classes Magistrals (CM) 30 hores - Introducció dels temes i el llenguatge a través de l'ús del llibre 'Mitjans de comunicació'. Tota la classe és guiada a les explicacions gramaticals, centrant-se en els sectors més pertinents del llibre de manera que es pugui utilitzar en la forma més beneficiosa per als estudiants.
ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
0.4
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
1.4
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
0.8
Workshop: tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa.
0.4
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
3

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Avaluació de l'assignatura

Quizzes  - 5%

Competències 8,15,41

Consisteix en breus qüestionaris  sobre el vocabulari i la gramàtica de les unitats 1 a 3 i 4 a 6, respectivament, i serveix com práctica per a l'examen final.

Examen final - 20%

Competències 6, 8,15,41

Consisteix en un examen del llibre sencer que posa a prova la gramàtica i el vocabulari del llibre i inclou la lectura i comprensió oral sobre temes relacionats amb els del llibre.

4 projectes en grups petits - 40%

Competències 6,8,15,41

Consisteix en 4 presentacions en grups petits. Els temes de les presentacions es basen en les unitats del llibre. Els grups han de treballar de forma independent i després donar una curta (10 a 15 minuts) presentació a classe. Seran avaluats l'ús de l'anglès, l'organització i el treball en grup.

 4 activitats d'escriptura en línia - 10% 

Competències 6,15,41

Consisteix en 4 exercicis curts d'expressió oral temàticament relacionats amb el llibre. Els estudiants han de pujar las gravacions a la plataforma Moodle dins de les dates establertes.

3 activitats d'escriptura en classe - 15% 

Competències 6,15,41

Consisteix en 3 exercicis curts d'escriptura temàticament relacionats amb el llibre. 

Participació a classe - 10%

Competències 8,15,41

Consisteix en la participació activa i la col·laboració en les activitats i discussions a classe.

Criteris de segon convocatòria

Els estudiants amb una nota final entre 4 i 4,9 a la primera convocatòria només tindrà dret per compensar el material suspès o no lliurat en la segona convocatòria.

Els estudiants amb una nota inferior a 4 en la primera convocatòria hauran de compensar el 100% de l'assignatura en la segona convocatòria fent el següent:

  • Examen final (50%).
  • Tasques d’expressió escrita I oral fetes en el dia del examen final (50%)

En ambdues convocatòries els estudiants han de demostrar un nivell B1.1 d'anglès per a superar l'assignatura.

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Examen parcial
5%
Examen Final
20%
Treballs en grup
40%
Treballs Individuals
15%
Treballs Individuals
10%

Bibliografia i recursos

Material de clase:

Ceramella, Nick, Elisabeth Lee and Jeremy Day. Cambridge English for the Media. Cambridge University Press

  •  A fi d'assolir els objectius del programa el professor proporcionarà material de suport adicional.
  • Material virtual d’intranet i internet per a l’aprenentage autònom.
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00