Assignatura

Idioma Modern: Anglès

  • codi 08494
  • curs 2
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Mòdul: Didàctic i Disciplinar

Matèria: Ensenyament i aprenentatge de les llengues

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Horari
 Sem.1 tarda DL 16:00 18:00 G103
 Sem.1 tarda DL 16:00 18:00 G103
 Sem.1 matí DT 12:00 13:30 G103
 Sem.1 matí DT 12:00 13:30 
 Sem.1 matí DT 12:00 13:30 G203
 Sem.1 tarda DC 16:00 18:00 G203
 Sem.1 tarda DC 16:00 18:00 G203
 Sem.1 matí DJ 12:00 13:30 G203
 Sem.1 matí DJ 12:00 13:30 
 Sem.1 matí DJ 12:00 13:30 G103

Professorat

Responsable

Dr. Enric VIDAL - evidal@uic.es
Lda. Rosa Maria FÀBREGA - rmfabrega@uic.es

Horari d'atenció

Matí: Dilluns i Dimecres de 13:45 a 14:15

Tarda: Dilluns i Dimecres de 17:30 a 18:00

Cal concertar cita prèvia amb el professor.

Presentació

 

En les darreres dècades, l'anglès s'ha consolidat com la lingua franca de la comunicació acadèmica i la divulgació científica, i com a una eina de gran utilitat en el diàleg intercultural entre els pobles. A més a més, els nous graus ens esperonen cap a un model de docent amb una mentalitat plurilingüe, capaç de fer ús de diverses llengües en la seva activitat professional.

Aquesta assignatura pretén activar la competència lingüística en llengua anglesa de l'alumnat, acostant-lo cap al nivell B1 segons el Marc Europeu de Referència per a les Llengües, en compliment del requisit lingüístic marcat pel Ministeri d'Educació per als Graus de Mestre en Educació Primària.

Requisits previs

 

Posseir el nivell A2 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

 

Objectius

 

1. Assolir el nivell B1 d'anglès segons el Marc Comú de Referència per a les Llengües.

2. Afavorir l'aprenentatge autònom.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

CG03-Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell B1, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

CEM-52 - Expressar-se oralment i per escrit en una llengua estrangera.

  • CG-03 - Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell b1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.
  • CEM-52 - Expressar-se, oralment i per escrit, en una llengua estrangera.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'alumne/a s'expressa en llengua anglesa oralment i per escrit a nivell B1.

 

 

 

 

Continguts

Aquesta assignatura té com a llibre de text el següent material:

English File Intermediate MultiPack B

Oxford University Press

ISBN: 978-0-19-459712-8

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació d'aquesta assignatura serà continuada, i de caire eminentment presencial. L'alume/a que no assisteixi a més d'un 80% de les sessions perdrà el dret a acollir-se a l'avaluació continuada, i haurà de realitzar una prova objectiva al final del semestre.

La possessió d'un títol oficial de nivell B1 o superior no comporta la convalidació de l'assignatura.

A les classes es farà servir l'anglès com a llengua vehicular des del primer moment. Per tal d'optimitzar al màxim les oportunitats d'aprenentatge, l'alumnat haurà d'expressar-se en llengua anglesa durant les sessions de docència.

El llibre de text que es farà servir a l'assignatura és: 

English File Intermediate MultiPack B

Oxford University Press

ISBN: 978-0-19-459712-8

L'avaluació continuada està composta per diverses activitats formatives, repartides tot al llarg del semestre, que donaran evidències al professorat del procés d'assoliment de la competència, traduïda en el resultat d'aprenentatge que ja hem explicitat.

L'avaluació continuada girarà a l'entorn dels següents components:

Reading (20%)

Writing, Vocabulary and Grammar (30%)

Listening (20%)

Speaking (20%)

Portafoli (10%)

 

Per tal d'aprovar l'assignatura, cal haver aprovat tots els components esmentats per separat. Aquesta norma és aplicable tant a la primera com a la segona convocatòria.

En cas de suspendre la primera convocatòria, l'alumnat només haurà de recuperar aquelles destreses que no hagin superat.

L'assignatura, a banda de les sessions presencials, comporta unes 120 hores de treball personal; el treball autònom, per tant, és essencial per tal d'assolir l'assignatura.


 

 

SPEAKING

L'aspecte oral de la llengua s'avaluarà principalment a través de l'observació dins l'aula. De manera regular, l'alumnat haurà de realitzar activitats orals dins de les classes que seran avaluades. L'avaluació de la part oral serà continuada i presencial, posant èmfasi en el progrés final de l'alumne. Per tant, no es realitzarà cap prova oral específica al final del semestre.

 


READING, WRITING, VOCABULARY, GRAMMAR, LISTENING

Aquests components s'avaluaran de manera continuada a través de proves objectives.

 


PORTAFOLI

El portafoli de l'assignatura és un diari de camp en el qual l'alumnat haurà de consignar de manera regular:

-el seu progrés en la competència específica treballada en l'assignatura, desglossat en les diferents destreses: escoltar, parlar, llegir i escriure. Cal fer servir la rúbrica de l'assignatura per reflexionar sobre el progrés en l'assignatura.

-el seu treball autònom, segons les indicacions que anirà rebent.

-el seu treball addicional, és a dir, el que l'alumne/a fa de manera totalment voluntària per ampliar o consolidar el seu progrés en l'assignatura.

A totes les entrades del diari de camp cal fer constar la data en què s'ha realitzat una activitat o s'ha consignat un comentari i/o reflexió sobre l'assignatura.

El diari de camp ha d'estar escrit amb un processador de textos, amb una mida de lletra 12 Times New Roman i un interliniat d'1,5. El diari de camp s'ha d'escriure en anglès.

El diari de camp ha de tenir una extensió màxima de 30 folis. Cal lliurar-lo al final de l'assignatura, en format paper i enquadernat. A banda dels components esmentats, el diari de camp ha d'incloure:

-un índex

-una reflexió inicial sobre els aspectes a treballar a nivell individual de cada alumne.

-una valoració final de l'assignatura i del progrés de l'alumne.

 

RELACIÓ ENTRE L’ASSIGNATURA IDIOMA MODERN I LA PROVA DE NIVELL D’ANGLÈS

Els alumnes que superin l’assignatura Idioma Modern amb una nota de 8 o superior obtindran la qualificació d’APTE  a la prova de nivell d’anglès anual.

Bibliografia i recursos

MURPHY, Raymond.- English Grammar in Use, Cambridge University Press (with answers) 3rd Edition

http://www.cambridge.org/es/elt/catalogue/subject/project/item404854/English-Grammar-in-Use/?site_locale=es_ES

 

SWAN, Michael & WALTER, Catherine.- How English Works - A grammar practice book- (with answers) Oxford University Press, 1997

http://www.oupeltpromo.com/grammar_selector/

 

BOLTON, David & GOODEY, Noel.- English Grammar in Steps, Richmond Publising, 2007 (with answer key)

http://www.richmondelt.com/international/catalogue/grammar/english_grammar_in_steps.htm

Material didàctic

      Materials
            Learning Record Sheet learning_record_sheet-portf..pdf 
            RÚBRICA rubricaidiomamodern.pdf 
            TEMPORALITACIÓ DIMARTS/DIJOUS idiomamodern_coursebreakdown_tuesdays_thursdays.pdf 
            TEMPORALITZACIÓ DILLUNS/DIMECRES idiomamodern_coursebreakdown_mondays_wednesdays.pdf 
      Webs d'interès
            BBC LEARN ENGLISH http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/ 
            BRITISH COUNCIL http://learnenglish.britishcouncil.org/  
            EXERCICIS D'AUDICIÓ http://www.elllo.org/months/levels.htm  
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00