Didàctica de les Llengües 2
Mòdul: Didàctic i Disciplinar
Matèria: Ensenyament i aprenentatge de les llengues
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Sem.1 matí | DL | 10:00 11:30 | D203 | |
Sem.1 tarda | DT | 16:00 18:00 | D203 | |
Sem.1 matí | DC | 10:00 11:30 | D203 | |
Sem.1 tarda | DJ | 16:00 18:00 | D203 |
Responsable
Dr. Francesc Xavier URETA - fxureta@uic.es
Horari d'atenció
Per a qualsevol consulta, o per concertar una entrevista, us podeu adreçar al professorat a través del correu electrònic.
Aquesta assignatura pretén donar les bases que permetin als futurs ensenyants una intervenció didàctica centrada en l’alumnat i els seus processos d’aprenentatge. Es posarà especial atenció en la correlació teoria-pràctica per tal de fer comprendre el rerefons metodològic i científic que justifiqui la intervenció i l’aplicació didàctica en l’àrea de Llengua.
Els processos d’ensenyament/aprenentatge s'entenen com a processos actius i recíprocament interactius, en què el professor adopta el paper de coordinador al mateix temps que es reforça el seu paper com innovador de la pràctica educativa basada en el treball en equip, l’estudi i la recerca.
1. Identifica els conceptes fonamentals de la matèria i la situa en el context propi dels estudis.
3. Comprèn la importància de la llengua en la societat i el seu tracte a l’escola.
5. Coneix, comprèn i relaciona les habilitats lingüístiques amb les competències que marca el currículum actual.
6. Programa l’àrea de llengua i literatura partint de les competències marcades en el currículum de primària i s’orienta a la qualitat.
7. Estableix criteris i sistemes d’avaluació de l’àrea.
8. Utilitza estratègies metodològiques de foment d’escriptura i de lectura.
9. Coneix i aplica recursos didàctics existents per a l’àrea de forma creativa.
10. Estableix plans concrets per treballar en entorns multilingües, amb esperit emprenedor.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-46 CET-1 CET-2 CET-3 CET-5 CET-7 CG-01 CG-10 CG-11 | estudi de casos resolució d'exercicis i problemes | seminaris tallers |
CEM-47 CET-1 CET-2 CET-6 CG-02 | aprenentatge basat en problemes | classes pràctiques |
CEM-48 CET-1 CET-2 CET-3 CET-5 CET-7 CG-02 CG-11 | aprenentatge orientat a projectes | tutories |
CEM-49 CET-1 CET-2 CET-3 CET-5 CET-7 CG-01 CG-04 CG-10 CG-11 | estudi de casos resolució d'exercicis i problemes | seminaris tallers |
CEM-51 CET-1 CET-2 CET-3 CET-4 CET-5 CET-6 CET-7 CG-01 CG-04 CG-10 | aprenentatge cooperatiu | estudi i treball en grup |
CEM-53 CET-2 CET-3 CET-4 CET-6 CET-7 CG-01 CG-02 CG-09 CG-10 CG-11 | aprenentatge orientat a projectes | estudi i treball individual / autònom |
En el marc dels estudis de Grau, l'avaluació és continuada. La informació que arriba a l'alumnat és de caràcter qualitatiu (Excel·lent, Notable, Aprovat i No Aprovat). La nota final numèrica que atorga el professorat serà el fruit de les competències demostrades, i de tota una sèrie de variables que s'hauran tingut en compte:
Participació
Interès i seguiment
Treballs individuals
Treballs en grup
Exercicis i proves
Domini de la competència comunicativa
Aprofundiment en els conceptes
Puntualitat en el lliurament
etc.
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
1. Identifica els conceptes fonamentals de la matèria i la situa en el context propi dels estudis. | proves objectives |
3. Comprèn la importància de la llengua en la societat i el seu tracte a lescola. | proves objectives |
5. Coneix, comprèn i relaciona les habilitats lingüístiques amb les competències que marca el currículum actual. | treballs i projectes presentacions orals |
6. Programa làrea de llengua i literatura partint de les competències marcades en el currículum de primària i sorienta a la qualitat. | presentació d'un treball |
7. Estableix criteris i sistemes davaluació de làrea. | treballs i projectes |
8. Utilitza estratègies metodològiques de foment descriptura i de lectura. | disseny d'activitats |
9. Coneix i aplica recursos didàctics existents per a làrea de forma creativa. | disseny d'activitats |
10. Estableix plans concrets per treballar en entorns multilingües, amb esperit emprenedor. | disseny d'activitats |