Música, Expressió Plàstica i Corporal 1
Mòdul: Didàctic i disciplinar
Matèria: Música, expressió plàstica i corporal
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès
Responsable
Dra. Carmen CARRILLO - ccarrillo@uic.es
MsU Núria MOLINS - nmolins@uic.es
Horari d'atenció
Hora a concertar previ avís per correu electrònic (ccarrillo@uic.cat)
En aquesta assignatura es proporciona a l'alumnat una formació en els àmbits de la música i la seva didàctica per tal que aquest pugui valdre's del llenguatge musical en el dia a dia de la seva pràctica professional, d'acord amb l'important paper que juga la música a l'etapa d'educació infantil (0 - 6).
No hi ha requisits previs.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-53 CET-2 CET-3 CG-04 | Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes teòriques |
CEM-54 CEM-55 CEM-58 CET-1 CET-2 CG-02 CG-09 CG-10 | Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques |
CEM-53 CEM-55 CEM-56 CEM-58 CET-1 CET-4 CG-01 CG-02 CG-09 CG-10 CG-11 | Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes | Estudi i treball en grup Tutories |
CEM-53 CET-7 CG-01 CG-02 CG-09 CG-10 CG-11 | Contracte d'aprenentatge | Estudi i treball individual / autònom Tutories |
L'avaluació de l'assignatura tindrà en compte l'assoliment de les competències a través de l'anàlisi de les aportacions de l'alumnat: treballs individuals i col·lectius, proves, presentacions i participació activa a classe, principalment. Per tal de superar l'assignatura cal assistir a un mínim del 80% de les classes.
Per avaluar de forma continuada els diferents aspectes parcials durant el semestre, es farà servir les qualificacions orientatives següents: Excel·lent, Notable, Aprovat, Insuficient, Deficient i No Corregit. La nota final serà numèrica i tindrà en compte totes les activitats que s'hagin realitzat al llarg del semestre.
Els criteris d'avaluació específics seran detallats durant la primera sessió del curs i quedaran penjats a l'aula moodle de l'assignatura.
Bibliografia bàsica
AAVV (1983). Tocatimbal 1-5. Barcelona: Eufònic.
Alsina, P.; Díaz, M. i Giráldez, A. (2008). La música en la escuela infantil (0-6). Barcelona: Graó.
Frega, A. L. (2009). Música para maestros. Barcelona: Graó.
Gassul, C.; Godall, P. i Martorell, M. (2010). La veu: orientacions pràctiques. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat.
Hargreaves, D. J. (2008). Música y desarrollo psicológico. Barcelona: Graó.
Hemsy de Gainza, V. (1999). La iniciación musical del niño. Buenos Aires: Ricordi.
Hemsy de Gainza, V. (1982). Ocho estudios de psicopedagogía musical. Buenos Aires: Paidós.
Malagarriga, T. i Martínez, M. [eds] (2010). Tot ho podem expressar amb música. Els nens i nenes de 4 a 7 anys pensen la música, parlen de música, fan música. Barcelona: Dinsic Publicacions musicals.
Malagarriga, T.; Parés, M. i Carbajo, E. (2007). Dites i cançons instrumentades pels més petits. Barcelona: Amalgama.
Malagarriga, T.; Pérez, J.; Ballber, L. i Roca, C. (2011). Tireu confits! Propostes per a fer música amb infants de 0 a 3 anys. Volum I, Els més petits. Barcelona: Amalgama.
Malagarriga, T. i Valls, A. (2003). La audición musical en la Educación Infantil. Propuestas didácticas. Barcelona: Ediciones CEAC.
Tafuri, J. (2006).¿Se nace musical? Cómo promover las aptitudes musicales de los niños. Barcelona: Graó.
Willems, E. (1994). El valor humano de la educación musical. Barcelona: Paidós.
Bibliografia complementària
AAVV (2007). Vocabulari: didàctica de l’educació musical. Barcelona: Xarxa Vives d’Universitats.
AAVV (2008). Cantajoc 1: jocs musicals. Madrid: DiverMusic.
AAVV (2009). La música en la escuela: la audición. Barcelona: Graó.
Alsina, P. (2008). El área de educación musical: propuestas para aplicar en el aula. Barcelona: Graó.
Badia, M.i Vidal, À. (2007). Recull de moixaines, jocs i cançons per a infants. Tarragona: Arola Editors.
Blaser, A.; Froseth, J. O. i Weikart, Ph. (2009). Música y movimiento: actividades rítmicas en el aula. Barcelona: Graó.
Díaz, M. i Giráldez, A. (coords.) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical : una selección de autores relevantes. Barcelona: Graó.
Ekker, E. i Eisenburger, D. (2009). Franz Schubert: un álbum musical. Salamanca: Lóguez Joven Música.
García, P. (2009). La brujita mifasol: música, poesía y creatividad en el primer ciclo de primaria. Madrid: Editorial CCS.
Gelabert, D. (2001). Cançons per aprendre. Barcelona: Discmedi Blau.
Heumann, M. i Humann, H. G. (2007). Historia de la música para niños. Madrid: Siruela.
Malagarriga, T. i Busqué M. (2005). La música al parvulari i al jardí d'infància 1: continguts. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat.
Malagarriga, T., Martínez, M. i Viladot, L. (col.) (2006). Els músics més petits, 4 i 5 anys. Barcelona: Dinsic.
Mayer-Skumanz, L. (2009). G. F. Händel: un álbum musical. Salamanca: Lóguez Joven Música.
Meyrick, K. (2006). The musical life of Gustav Mole. Childs Play.
Storms, G. (2010). 101 juegos musicales: divertirse y aprender con ritmos y canciones. Barcelona: Graó.