Psicologia
Mòdul: Global Trends
Matèria: Psicologia
Llengua d'impartició principal: català
L'assignatura s'endinsa a l'alumnat a les principals teories sobre el comportament humà, aprofundint en la psicologia de la comunicació humana. Contempla el fenomen de la publicitat des de les perspectives evolutiva, individual i social, aportant mètodes per a l'anàlisi de social del món de la Publicitat i de les Relacions Públiques.
No s'estableix cap requisit previ pel seguiment d'aquesta assignatura.
En finalitzar l'assignatura l'alumnat ha de ser capaç de:
Interpretar des d'una perspectiva psicològica la realitat personal, social i professional
Saber gestionar les relacions intra i interpersonals.
1 Introducció a la Psicologia
2 El llenguatge dels sentits
3 Comportament de l'consumidor
4 Persuasió i canvi d'actituds
Alternarem classes magistrals amb classes plenàries per poder fomentar les diferents competències de la matèria. Aquestes competències se centraran en tres grans eixos: Anàlisi (interpretació, síntesi i abstracció), Debat (reflexió, actitud crític-propositiva i deliberació), Treball cooperatiu i individual (per fomentar el desenvolupament de l'autonomia i l'ètica).
Per fer més efectiu el treball de les classes magistrals els alumnes hauran de realitzar breus lectures temàtiques. Aquestes lectures els permetran obtenir recursos per obtenir major rigor conceptual a l'hora de participar a les classes plenàries de forma rigorosa mostrant l'assimilació de les competències. Per a això la participació activa a les classes plenàries serà imprescindible per obtenir els coneixements necessaris per a la matèria.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Aprenentatge entre iguals: Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. | 0.2 |
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 3 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.1 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0,2 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.2 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 0.2 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 0.1 |
40% Examen final. Per poder fer mitjana, la nota de l’examen ha de ser igual o superior a 4.
60% Pràctiques (a classe i a casa). Per poder fer mitjana, la nota final de les practiques ha de ser igual o superior a 5. Les practiques no presentades tindran una qualificació de zero.
Es valorarà l'assistència i la participació a classe.
Tant els treballs com els exàmens a lliurar hauran de seguir les següents pautes:
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 30 |
Pràctiques | 70 |
Bringué, X. (2010). Nacidos digitales. Una generación frente a las pantallas. Madrid: Rialp.
Briñol, P. (2001). Qué es Persuasión. Madrid: Biblioteca Nueva
Bur, R. & Nine, L. (2003). Psicología para principiante. México: Era Naciente
Cyrulnik, B. (2009). El murmullo de los fantasmas. Barcelona: Gedisa.
Garcia, S. (2011). Psicología Aplicada a la Publicidad. Madrid: Dykinson.
Girbau, D. (2014). Psicología de la comunicación. Barcelona: Ariel
Martínez, M. (2012). Psicología de la comunicación. http://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/30802/7/PsicologiaComunicaci%C3%B3nMMartinez_M.pdf
McGonigal, K. (2012). Autocontrol. Barcelona: Urano.
Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Publicaciones y Divulgación Científica Universidad de Málaga
Méndiz, A. (2013). Teoría de la Publicidad. Valencia: Pasión por los libros.
Quintanilla, I. (2006). Psicología del consumidor. Barcelona: Pearson
Schiffman, R. (2010). Comportamiento del consumidor. Barcelona: Pearson
Slater, L. (2006). Cuerdos entre locos: grandes experimentos psicológicos del siglo XX. Barna: Alba.