Assignatura

Soundtrack

  • codi 08531
  • curs 2
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Mòdul: Tècniques de creació audiovisual

Matèria: Soundtrak

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Isabel VILLANUEVA - ivillanueva@uic.es

Horari d'atenció

L'horari d'atenció personal es posarà a disposició de l'alumne la primera setmana de classe. Es recomana parlar personalment amb el professor per acordar la disponibilitat d'aquest o altres horaris extres.

Presentació

Soundtrack és una assignatura de 3 ECTS que s'imparteix durant el segon quadrimestre del segon curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques.

La banda sonora és un dels elements narratius més importants de qualsevol projecte vinculat a la comunicació. la banda sonora publicitària (tant des de la música com des de la veu, els efectes sonors i el silenci) suposa una eina clau en matèria persuasiva.

L'assignatura busca transmetre a l'alumne aquesta importància i dotar-lo dels coneixements necessaris des de la història i la teoria, així com des de la pràctica. I ho fa des de tots els llenguatges possibles, especialment el relatiu a les noves tecnologies (realitat virtual, YouTube, xarxes socials...).

 

Requisits previs

No son necesarios requisitos previos. 

Objectius

L'assignatura té com a objectiu principal proporcionar a l'alumne els coneixements necessaris sobre el tractament del so en projectes publicitaris, així com l'ús de les eines per dur aquests coneixements a la pràctica.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 74 - Coneixement i domini dels missatges multimèdia
  • 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
  • 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives
  • 90 - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 41 - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques d'il·luminació i so de la producció cinematogràfica
  • 46 - Capacitat per entendre i aplicar els diferents recursos lumínics, gràfics i de muntatge
  • 48 - Capacitat per entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies
  • 52 - Capacitat de concepció i crítica d'un guió audiovisual
  • 60 - Coneixement i domini de les tècniques de transmissió de continuïtat en la narració
  • 67 - Coneixement i domini de la cultura digital
  • 93 - Saber gestionar el temps

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Pensar en el so, conèixer les seves propietats i aprofitar el seu potencial comunicatiu.
  • Conèixer casos específics i pràctics de diferents maneres de treballar la música, la veu, els efectes sonors i el silenci en la publicitat.
  • Analitzar la publicitat des de la narrativa audiovisual.
  • Utilitzar les eines d'edició i muntatge audiovisual.
  • Capacitat per crear projectes publicitaris individuals i en grup.
  • Ús del llenguatge sonor a internet.
  • Coneixement dels diferents canals de difusió musical a internet
  • Utilització de les eines tecnològiques en la creació publicitària.
  • Potenciar el costat creatiu en la concepció de nous projectes culturals.
  • Capacirtat per crear campanyes publicitàries atenent a diferents productes musicals.

Continguts

Bloc 1 - El so i les noves tecnologies: usos, eines i noves experiències en el camp publicitari

1.1  Realitat virtual: un nou llenguatge audiovisual i les experiències immersives.

1.2  Interactivitat i so: com relacionem la música més enllà de l'escolta i el ball.

1.3  Els canals de difusió de la música: la promoció d'un projecte musical.

 

Bloc 2 - La banda sonora publicitària: identitat, màrqueting i persuasió

2.1  Escoltar la publicitat: una història de les grans bandes sonores del consum.

2.2  Música, publicitat i persuasió: com afecta la música al consumidor/usuari?

2.3  La identitat sonora: veus, estils musicals i marques.

2.4  Màrqueting, artistes i productes musicales a internet

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVA
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social).
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació de l'assignatura consta dels següents elements:

- Pràctiques realitzades dins i fora de l'aula:60%

- Examen final sobre el contingut del programa: 40%

Bibliografia i recursos

ADORNO, T. W, Eisler, H (2003): El Cine y la Música. Fundamentos: Madrid.

BETÉS RODRÍGUEZ, K. (2002): El Sonido de la persuasión : relatos publicitarios en la radio. Valencia : Universidad Cardenal Herrera-CEU.

CHION, M. (1999): El sonido: Música, cine, literatura… Paidos: Barcelona.

GERTRUDIX BARRIO, M. (2003): Música y narración en los medios audiovisuales. Laberinto. Madrid, 2003.

GUIJARRO, T., MUELA, C. (2000): La Música, la voz, los efectos y el silencio en publicidad: la creatividad en la producción del sonido. Madrid: CIE-Dossat.

GUSTEMS, J. (coord.) (2012): Música y sonido en los audiovisuales. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.

STORR, Anthony: La música y la mente (Paidos, Barcelona, 2008) 

STRAVINSKY, Igor: Poética musical (El Acantilado, Barcelona, 2006)

Material didàctic

      Materials
            ARTÍCULOS sonidoenelspot.pdf 
            ARTÍCULOS sonidoenelspot.pdf 
            ARTÍCULOS interrelacionmusicaypublicidad.pdf 
            ARTÍCULOS publicidadenradio.docx 
            SESIONES soundtrack4alumnos.pptx 
            SESIONES soundtrack7alumnos.pptx 
            SESIONES soundtrack2alumnos.pptx 
            SESIONES soundtrack6alumnos.pptx 
            SESIONES soundtrack3alumnos.pptx 
            SESIONES soundtrack5alumnos.pptx 
            SESIONES  soundtrack1alumnos.pptx 
            SPOTS anuncios2.docx 
            SPOTS anuncios1.docx 
      Webs d'interès
               http://www.filmsound.org http:// 
            ESLOGAN PERSUASIVO http://www.ucm.es/info/circulo/no6/pena.htm?ref=klasshop.com 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00