Soundtrack
Mòdul: Tècniques de creació audiovisual
Matèria: Soundtrak
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Dra. Isabel VILLANUEVA - ivillanueva@uic.es
Horari d'atenció
L'horari d'atenció personal es posarà a disposició de l'alumne la primera setmana de classe. Es recomana parlar personalment amb el professor per acordar la disponibilitat d'aquest o altres horaris extres.
Soundtrack és una assignatura de 3 ECTS que s'imparteix durant el segon quadrimestre del segon curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques.
La banda sonora és un dels elements narratius més importants de qualsevol projecte vinculat a la comunicació. la banda sonora publicitària (tant des de la música com des de la veu, els efectes sonors i el silenci) suposa una eina clau en matèria persuasiva.
L'assignatura busca transmetre a l'alumne aquesta importància i dotar-lo dels coneixements necessaris des de la història i la teoria, així com des de la pràctica. I ho fa des de tots els llenguatges possibles, especialment el relatiu a les noves tecnologies (realitat virtual, YouTube, xarxes socials...).
No son necesarios requisitos previos.
L'assignatura té com a objectiu principal proporcionar a l'alumne els coneixements necessaris sobre el tractament del so en projectes publicitaris, així com l'ús de les eines per dur aquests coneixements a la pràctica.
Bloc 1 - El so i les noves tecnologies: usos, eines i noves experiències en el camp publicitari
1.1 Realitat virtual: un nou llenguatge audiovisual i les experiències immersives.
1.2 Interactivitat i so: com relacionem la música més enllà de l'escolta i el ball.
1.3 Els canals de difusió de la música: la promoció d'un projecte musical.
Bloc 2 - La banda sonora publicitària: identitat, màrqueting i persuasió
2.1 Escoltar la publicitat: una història de les grans bandes sonores del consum.
2.2 Música, publicitat i persuasió: com afecta la música al consumidor/usuari?
2.3 La identitat sonora: veus, estils musicals i marques.
2.4 Màrqueting, artistes i productes musicales a internet
ACTIVITAT FORMATIVA |
---|
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. |
L'avaluació de l'assignatura consta dels següents elements:
- Pràctiques realitzades dins i fora de l'aula:60%
- Examen final sobre el contingut del programa: 40%
ADORNO, T. W, Eisler, H (2003): El Cine y la Música. Fundamentos: Madrid.
BETÉS RODRÍGUEZ, K. (2002): El Sonido de la persuasión : relatos publicitarios en la radio. Valencia : Universidad Cardenal Herrera-CEU.
CHION, M. (1999): El sonido: Música, cine, literatura… Paidos: Barcelona.
GERTRUDIX BARRIO, M. (2003): Música y narración en los medios audiovisuales. Laberinto. Madrid, 2003.
GUIJARRO, T., MUELA, C. (2000): La Música, la voz, los efectos y el silencio en publicidad: la creatividad en la producción del sonido. Madrid: CIE-Dossat.
GUSTEMS, J. (coord.) (2012): Música y sonido en los audiovisuales. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.
STORR, Anthony: La música y la mente (Paidos, Barcelona, 2008)
STRAVINSKY, Igor: Poética musical (El Acantilado, Barcelona, 2006)