Comunicació Institucional
Mòdul: Creació
Matèria: Comunicació institucional
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Després de 1945, la comunicaicó institucional es va consolidar als Estats Unitas com activitat professional en el mercat de la informació, sense que això signifiqui que va arribar a desenvolupar el seu model definitiu. A Europa, degut a la diversitat cultural i al fet de que totes les nacions han viscut sota un mateix sistema de govern durant el S.XX, l'activitat de comunicaicó institucional ha arribat a diferents nivells de desenvolupament i coineixement. Però, en el s.XXI es pot afirmar que qualssevol insitució tant de caràcter públic com privat, que busqui una certa permanència en el temps, conta amb la figura del director de comunicació per transmetre la seva missió i identitat corporativa.
No s'exigeixen requisits previs.
1r Dominar l'estratègia de comunicació.
2n Comprendre les diferents fases que hi ha en un programes de comunicació institucional.
3r Conèixer les eines de comunicació institucional.
4t Saber aplicar les principals tècniques de comunicació institucional.
5è Reflexionar sobre com practiquen la comunicació diversos tipus d'institucions
Estudiaran els principis aplicats de la comunicació institucional.
Entendran els principis de la cultura corporativa.
Dominaran l'estratègia de comunicació.
Gestionaran programes de comunicació institucional.
I ª Fonaments de la comunicació institucional.
II ª Estratègia de comunicació.
1.1. Delimitació conceptual.
1.2. Fases.
IIIa Programes de comunicació.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 2,0 |
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1,2 |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 1,0 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0,6 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1,2 |
Los alumnos que estén en 1ª y 2ª convocatoria seguirán este sistema de evaluación:
40% examen final.Es necesario aprobar el examen final para poder hacer la media.
20% casos
40% plan de comunicación
Los alumnos que estén en 3ª, 4ª y 5º convocatoria seguirán este sistema de evaluación:
100% examen final.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 20 |
Pràctiques | 60 |
Focused Praxis | 10 |
Taller | 10 |
Bibliografía Obligatoria:
Sotelo, Carlos, capítulo 1, "Delimitación conceptual", Introducción a la comunicación institucional. Ariel. Barcelona, 2001
La Porte, José Mª, "El plan de comunicación: la estrategia en movimiento", págs. 95-122, en Mora, Juan Manuel (ed.), 10 ensayos de comunicación institucional, Eunsa, 2009.
Buil, P, "La comunicación en tiempos de crisis", en Roger, O. y Buil, P. Manual de Comunicación Ambiental, Eunsa, Pamplona, 2014.
En la carpeta Materiales, están los capítulos de los autores Buil, La Porte y Sotelo en un pdf. También podéis encontrar todos estos materiales en libros que hay en la biblioteca.
Bibliografía Recomendada: