Assignatura

Comunicació Persuasiva

  • codi 08538
  • curs 2
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 4

Mòdul: Comunicació

Matèria: Comunicació persuasiva

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Montserrat VIDAL - mvidalm@uic.es

Horari d'atenció

Per a qualsevol dubte podeu contactar amb mi mitjançant el meu correu electrònic.

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

En aquesta assignatura els estudiants treballaran en profunditat la comunicació persuasiva a través, d'una banda, de l'estudi i anàlisi de la comunicació com a disciplina pròpia, i d'altra banda, de la planificació estratègica i pràctica del discurs persuasiu.    

Requisits previs

No són necessaris requisits previs.

Objectius

  • Integrar la planificació estratègica en la comunicació persuasiva.
  • Establir un marc teòric bàsic sobre el model de comunicació integral.
  • Dominar el discurs amb intenció.
  • Distingir entre la informació, la comunicació i la persuasió.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 05 - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
  • 10 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 11 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 12 - Capacitat de complir amb els terminis previstos, desenvolupar la puntualitat i el respecte pels recursos humans, tècnics i material
  • 13 - Capacitat de crear comunicació oral i escrita
  • 14 - Coneixement i domini de la retòrica i oratòria per comunicar idees pròpies
  • 15 - Coneixement i domini de l'expressió corporal i la tècnica de locució
  • 16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
  • 20 - Coneixement i domini bibliogràfic mediàtic
  • 22 - Coneixement i domini de la distinció entre opinió i informació/ registres col·loquials i cultes.
  • 24 - Capacitat de planificació i organització de projectes a curt i llarg termini
  • 25 - Capacitat de potenciar al màxim el desenvolupament creatiu
  • 27 - Capacitat d'adaptació als diferents públics i mercats audiovisuals
  • 37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
  • 44 - Capacitat per adaptar-se als nous formats audiovisuals
  • 49 - Capacitat per escriure amb fluïdesa textos, escaletes o guions
  • 50 - Capacitat per adaptar-se, entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies i els seus canvis futurs
  • 51 - Coneixement i domini del funcionament de la Comunicació Corporativa i Institucional
  • 53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès

Continguts

  • El discurs persuasiu
    • Pràctica. La marca personal i les històries poderoses
    • Pràctica. La candidatura pública
  • La negociació
    • Taller. El globus aerostàtic
    • Pràctica. El cara a cara
  • L'assertivitat
    • Taller. L'entrenament assertiu
  • La comunicació integral
    • Pràctica. La comunicació integral
  • La planificació estratègica
    • Pràctica. La comunicació organitzacional
  • El concepte creatiu
    • Pràctica. La venda directa

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Classes Magistrals. En les classes magistrals, el professor, no sols transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
  • Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per a aconseguir els objectius fixats.
  • Focused Praxi. Lliurament periòdic d'exercicis per a aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a les circumstàncies.
  • Classes Magistrals. En les classes magistrals, el professor, no sols transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Actitud (10%)
  • Pràctiques (50%) 
  • Examen final (40%)

Altres convocatòries: 100% examen final.


Bibliografia i recursos

  • Alcat, Enrique. (2011). Influye. Barcelona: Alienta.
  • Almenara, Jaume (Coord.) (2012). Comunicación interna en la empresa. Barcelona: UOC.

  • Campo, Manuel. (2008). Por qué los españoles comunicamos tan mal. Barcelona: Plaza & Janes.

  • Gan, Federico y Trigine, Jaume. (2013). Comunicación interna. Madrid: Díaz De Santos.

  • Carnegie, Dale. (2000).  El camino fácil y rápido para hablar eficazmente. Barcelona: Elipse.
  • Carnegie, Dale. (1997). Cómo hablar bien en público y convencer. Barcelona: Edhasa.
  • Heinrichs, Jay. (2007). Gracias por discutir: Lo que Aristóteles, Lincoln y los Simpson pueden enseñarte sobre el arte de la persuasión. Madrid: Empresa Activa. 
  • Losada, José Carlo.s (coord.) (2010). Gestión de la comunicación en las organizaciones: comunicación interna, corporativa y de marketing. Barcelona: Ariel. 
  • Pintado, Teresa. (2014). Nuevas tendencias en comunicación estratégica. Libros profesionales. Barcelona: ESIC.

  • Ramon-Cortés, Ferran. (2007). La isla de los 5 faros. Barcelona: RBA.

  • Rubio, Joana y Puigpelat, Francesc. (2019). Com parlar bé en públic. Barcelona: LABUTXACA.

  • Salenbacher, Jürgen. (2010). Creative persona branding. Charleston: CPB LAB. 

  • Sánchez, Cristina. (2014). Planificación estratégica. Madrid: Universitas.

  • Sebastián, Carmen. (2006). Comunicación emocional. Madrid: ESIC. 

  • Studer, Jürg. (2013). Oratoria, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El Drac.

  • Tessi, Manuel. (2015). Comunicación interna integrada. Chile: Zigzag.

  • Villafañe, Justo. (2011). La gestión profesional de la imagen corporativa. Madrid: Pirámide.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00