Assignatura

Postproducció i Muntatge

  • codi 08542
  • curs 2
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 4

Mòdul: Creació cinematogràfica

Matèria: Postproducció i muntatge

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dp. Jose Luis ROMEU - jromeu@uic.es

Horari d'atenció

El horario de atención personal se pondrá a disposición del alumno la primera semana de clase. Se recomienda hablar personalmente con el profesor para acordar la disponibilidad de este u otros horarios extras.

Presentació

Postproducción y montaje es una asignatura de 4 créditos ECTS que se imparte durante el segundo semestre del segundo curso del grado en Comunicación Audiovisual.

Su justificación se encuentra en que la postproducción es una fase clave para la creación del discurso audiovisual en los diferenes formatos y géneros televisivos. El dominio de las convenciones propias del montaje y la postproducción son las que permiten articular un programa de televisión en su totalidad. La asignatura Postproducción y Montaje pretende despertar en los alumnos una sensibilidad visual y técnica para construir y perfeccionar proyectos creativos en el mundo audiovisual.

Requisits previs

No son necesarios requisitos previos.

Objectius

Dar a conocer las diferentes técnicas avanzadas de edición, así como las diferentes técnicas de expresión del lenguaje audiovisual a través del montaje. Introducción de la corrección de color, texturas y filtros en los diferentes productos audiovisuales. Así como la aplicación de efectos digitales e inserción de grafismo. Dar a conocer a su vez las diferentes opciones en las autorías y compresiones.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 44 - Capacitat per adaptar-se als nous formats audiovisuals
  • 45 - Capacitat per conèixer i dominar les tècniques de la narrativa audiovisual
  • 46 - Capacitat per dominar els recursos de la imatge (fotografia, il·luminació…) i el so
  • 47 - Capacitat de conèixer i executar eines de retoc digital, efectes especials, disseny i grafisme en postproducció
  • 48 - Coneixement i domini de les tècniques de realització i muntatge
  • 50 - Capacitat per adaptar-se, entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies i els seus canvis futurs
  • 53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 54 - Capacitat de fer us amb habilitat la bibliografia, terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la Comunicació.
  • 01 - Capacitat d'adaptació a circumstàncies variables
  • 02 - Capacitat de comprensió, acceptació de critiques i correcció d'errors
  • 03 - Capacitat per administrar i gestionar recursos humans i tècnics
  • 04 - Capacitat per treballar en equip i autònomament
  • 05 - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 06 - Capacitat de desenvolupar rigor acadèmic, responsabilitat, ètica i professionalitat
  • 07 - Capacitat per aplicar la deontologia i el respecte pel gremi audiovisual
  • 08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
  • 09 - Capacitat per objectivar i quantificar i interpretar (dades, estadístiques…)
  • 10 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 11 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 12 - Capacitat de complir amb els terminis previstos, desenvolupar la puntualitat i el respecte pels recursos humans, tècnics i material
  • 13 - Capacitat de crear comunicació oral i escrita
  • 21 - Coneixement i domini de la cultura digital
  • 24 - Capacitat de planificació i organització de projectes a curt i llarg termini
  • 25 - Capacitat de potenciar al màxim el desenvolupament creatiu
  • 26 - Capacitat de desenvolupar sentit del gust i la perfecció en l'acabat final i estètica dels projectes
  • 30 - Capacitat d'estudi de la viabilitat d'un producte audiovisual
  • 31 - Capacitat de comprendre els sistemes de finançament dels grups i empreses de comunicació
  • 32 - Capacitat d'afrontar projectes audiovisuals i cinematogràfics en totes les seves fases (preproducció, rodatge, postproducció, distribució)
  • 33 - Capacitat per crear i dirigir
  • 34 - Capacitat per conèixer i respectar els diferents rols de l'equip artístic i tècnic
  • 35 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de la indústria audiovisual
  • 40 - Capacitat per defensar i respectar l'autoria i propietat intel•lectual
  • 41 - Capacitat de coneixement i funcionament dels diferents elements agents del sector audiovisual
  • 42 - Capacitat de distingir, analitzar, i dominar els diferents gèneres i formats televisius, cinematogràfics, i radiofònics

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Los alumnos, tras cursar la asignatura, podrán demostrar estos resultados de aprendizaje:

Trabajarán con naturalidad en una sala de edición y postproducción.

Manejarán con soltura los software de edición de vídeo y postproducción.

Dominarán el lenguaje audiovisual.

Utilizarán con criterio las diferentes técnicas de edición.

Desarrollarán el gusto y estilo por el diseño digital.

Dearrollarán el aprendizaje del trabajo en equipo.

Potenciarán la creatividad y originialidad personal.

Continguts

 

El programa teórico-práctico de la asignatura está compuesto por los siguientes contenidos:

1. Criterios en la edición y el papel del montador.

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

2. Técnicas básicas de edición en Final Cut.

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

3. Creación de discursos y uso expresivo de la imagen en el montaje.

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

4. Técnicas avanzadas de edición en Final Cut.

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

5. Control de los diferentes recursos sonoros en el montaje.

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

6. Introducción a la postproducción

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

7. Técnicas avanzadas en la postproducción

(Contenidos impartidos mediante seminarios teórico-prácticos.)

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

dkfvhjl hl.klñ hj.lnk. nj,.

ACTIVITAT FORMATIVA
Aprenentatge entre iguals: Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític.
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
E-learning: Es facilitarà l'aprenentatge no presencial fonamentat en les TIC.
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
Mentoring programme. per fomentar el repàs i l'aprofundiment en competències i coneixements, així com en el desenvolupament d'hàbits de compromís social i responsabilitat, els alumnes més avantatjats guiaran a alumnes de cursos inferiors, especialment si aquests tenen algun tipus de minusvalia personal (física, etc.).
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social).
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

La evaluación será continuada. Los alumnos deberán entregar varios proyectos de contenido audiovisual de forma quincenal. Estos trabajos tendrán un desarrollo individual o en un grupo en función de los contenidos tratados.

Se hará uso parcial de la multievaluación, una metodología que permitirá realizar un seguimiento de los alumnos según el listado de los siguientes criterios: actitud, aptitud, trabajo en equipo, plazos y entregas, creatividad, diseño, contenido, rigor académico o colocación en el mercado.

La evaluación constará de los siguientes bloques:

1.Proyecto individual (1) 25% de la nota.

2.Proyectos comunes (5-7) 35% de la nota.

3.Trabajos individuales de análisis (5) 15% de la nota.

4.Examen teórico (1) 10% de la nota.

5.Examen práctico (1) 15% de la nota.

Es necesario aprobar cuatro de los cinco bloques para superar la asignatura.

 

Bibliografia i recursos

 

PANADERO, J. / SARMIENTO, A. / MARTÍNEZ, M. / ALVERA, P. Final Cut 7. (Anaya Multimedia, Barcelona, 2009)

CASE, Dominic. Nuevas tencologías aplicadas a la postproducción cinematográfica (ECV Andoain Guipúzcoa, 2003)

FERNÁNDEZ, Manuel. Influencias del monatje en el lenguaje audiovisual. (Ediciones libertarias, Madrid 1997).

LOUVEAU, Raymond. Le montage de Film. (IDHEC, Paris, 1967)

MCGRATH, Decían. Montaje & Postproducción. (Océano, Barcelona, 2001)

OHANIAN, T.A. Edición digital no lineal (IORTV, Madrid, 1996)

REISZ, Karel. Técnica del montaje cinematrográfico (Taurus, Madrid, 1980)

REY DEL VAL, Pedro del. Montaje. Una profesión de cine. (Ariel Cine, Barcelona, 2002)

SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente. Una cultura de la fragmentación. Pastiche, relato y cuerpo en el cine y la televisión. (Filmoteca de la Generalitat Valenciana, Valencia, 1995)

MASCELLI, J.V. Los cinco principios básicos de la cinematografía. Manual del monatdor de cine. (Ed. Bosch, Barcelona, 1998)

MURCH, Walter. En el momento del parpadeo. (Ediciones Ocho y Medio. 2003)

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00