Ètica i Legislació a Fisioteràpia
Mòdul: Legislació, salut pública i administració sanitària
Matèria: Ètica i legislació en fisioteràpia
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Sem.1 | DL | 08:00 10:00 | ||
Sem.1 | DV | 08:00 11:00 |
Responsable
Dr. Ignacio MACPHERSON - imacpherson@uic.es
Horari d'atenció
Dr. Ignacio MACPHERSON: imacpherson@uic.es
I. ÉTICA FUNDAMENTAL
Bases racionals de l'Ètica
El fenomen moral
Llibertat i autonomia
El bé i la dignitat
Racionalitat ètica i judicis morals
La consciència humana
Modalitats de consciència
Principis per seguir la consciència.
L'acció humana
Principis intrínsecs
El mal menor
El doble efecte
Cooperació al mal
Les virtuts i valors
Naturalesa i adquisició de la virtut.
Les virtuts fonamentals
Principis metodològics de les decisions ètiques
Components ètics dels actes humans
Anàlisi de la decisió moral del professional de la salut
Etapes en el procés de presa de decisions
Ètica de la vida social
La integritat física i la violència
La discriminació racial / sexual
El respecte a la intimitat
II. ÉTICA I LEGISLACIÓ
La llei i els drets
La Llei moral. Característiques i continguts
Distinció moralitat-legalitat
Els Drets humans
Legislació de la praxi clínica
Principis d'actuació
Històries Clíniques
Consentiment informat (CI)
El secret professional
Responsabilitat jurídica
Capacitat jurídica i contractes
L'objecció de consciència
Comitès d'Ètica Assistencial
Límits en les intervencions
Codis Ètic-deontològics
Tema En moodle
Tendrá un valor revelante la asistencia y participación del alumno en el Congreso Universitario AEBI 2015 organizado en la Universitat Internacional de Catalunya 12 de noviembre
ACTIVITAT FORMATIVA | METODOLOGIA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|---|
activitats d'autoaprenentatge classes pràctiques classes teòriques seminaris teòrico-pràctics tutories | aprenentatge basat en problemes aprenentatge cooperatiu mètode expositiu / lliçó magistral | 01 06 07 09 10 11 12 15 16 17 28.1 28.2 28.3 29.1 30.1 |
- Assistència, participació en classes i anàlisi de textos: 25%
- Realització d'un exercici individual: 15%
- Examen final: 60%
Per fer mitjana entre les tres parts de l'assignatura, cal haver obtingut com a mínim un 4 en l'examen final
La còpia, falsificació o frau en els treballs escrits individuals o en equip, en l'assistència a classes, en els exàmens escrits o orals és una falta greu que comporta el suspens immediat de l'assignatura. En cas de repetir-se s'obrirà un expedient sancionador l'autor / s. Veure: NORMATIVA DE RÈGIM DISCIPLINARI DELS ESTUDIANTS UNIVERSITAT INTERNACIONAL DE CATALUNYA. CAPÍTOL I. DE LES FALTES DISCIPLINÀRIES. Article 2. g) h)
ALVIRA, R., Lo común y lo específico de la crisis moral actual. Cuadernos de Empresa y Humanismo. 1995, Cuaderno 57, Pág.2-16. http://hdl.handle.net/10171/3942.
AYLLON, J. R., Desfile de modelos. Análisis de la conducta ética, Rialp, Madrid 1998.
FERNÁNDEZ A., "La dimensión ética de la persona humana". Scripta Theologica. Año 1998, vol. 30 (1), p. 137-155. http://hdl.handle.net/10171/13308
D'AGOSTINO, F., Ética y Derecho entre lo moderno y lo postmoderno. Persona y Derecho, 42 (2000): 17-31. http://hdl.handle.net/10171/14122
LÉONARD, A., El fundamento de la moral: ensayo de ética filosófica general, Madrid, BAC, 1997.
LLANO, A., La vida lograda, Barcelona, Ariel, 2008.
LUÑO, A., Ética general, Eunsa, Pamplona 2001
PALACIOS, Juan Miguel , Bondad moral e inteligencia ética. Nueve ensayos de la ética de los valores. Encuentro, Madrid, 2008
RODRÍGUEZ LUÑO, Á., Ética general, Pamplona, EUNSA, 2010
SÁNCHEZ-MIGALLÓN, S., Ética filosófica: un curso introductorio, Pamplona, EUNSA, 2010.
SPAEMANN, R., Ética: cuestiones fundamentales, Pamplona, EUNSA, 2010 / Basic moral concepts, London, Routledge, 1989.
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: