Cures a l'adult II
Mòdul: Mòdul Cures des de l'inici de la vida a la mort
Matèria: Cures de l'adult
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Sem.2 | DL | 10:00 14:00 | ||
Sem.2 | DT | 10:00 14:00 | ||
Sem.2 | DC | 10:00 14:00 | ||
Sem.2 | DJ | 10:00 14:00 | ||
Sem.2 | DV | 10:00 14:00 |
Responsable
Dr. Alberto GALLART - agallart@uic.es
Horari d'atenció
Els alumnes podran posar-se en contacte amb els professors preferentment de 9.50 a 10/10 (prèvia cita a través de correu electrònic), o en acabar les classes.
CURES DE L'ADULT II
Mòdul: Mòdul III. Cures des de l'inici de la vida a la mort
Llengua d'impartició: Català, Castellà, Anglès.
HORARI
Sem.
DL 10:10 h a 14:00 h
DM 10:10 h a 14:00 h
DC 10:10 h a 12:00 h
(excepte setmana 6 i 7 que és de 10 a 14h)
DJ 10:10 h a 12:00 h
(excepte setmana 8 que és de 10 a 14h)
DV 10:10 h a 12:00 h
L'assignatura Cures a l'Adult II pretén donar les eines per a programar i realitzar activitats d'infermeria dirigides a la prevenció i promoció de la salut i a la cura dels problemes nefrològics, endocrins, múscul articulars, traumatològics, dermatològics, oftalmològics, otorrinolaringològics y neurològics. Endemés, amb aquesta matèria, es capacitarà a l'estudiant per a realitzar una atenció integral a la persona que pateixi una afecció aguda o crònica dels sistemes anteriorment mencionats.
No es requereixen. Encara que per cursar satisfactòriament l'assignatura, es considera important repassar els coneixements sobre anatomia i fisiopatologia dels sistemes nefrològics, endocrins, músculs articulars, traumatològics, dermatològics, oftalmològics, otorinolaringològics i neurològics.
En finalitzar la matèria de Cures de l'Adult I l'alumne serà capaç de:
Tema 1. IMMUNITZACIONS EN L'ADULT
Tema 1.1. Immunitzacions en l'Adult.
Tema 2. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS ENDOCRINES
Tema 2.1. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia endocrina.
Tema 2.2. Atenció a la persona en processos aguts de patologia endocrina.
Tema 3. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS RENALS
Tema 3.1. Atenció a la persona en processos aguts de patologia renal.
Tema 3.2. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia renal.
Tema 4. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS NEUROLÒGIQUES
Tema 4.1. Atenció a la persona en processos aguts de patologia neurològica.
Tema 4.2. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia neurològica.
Tema 5. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS DERMATOLÒGIQUES
Tema 5.1. Atenció a la persona en processos aguts de patologia dermatològica.
Tema 5.2. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia dermatològica
Tema 6. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS MÚSCULARTICULARS
Tema 6.1. Atenció a la persona en processos aguts de patologies múscul-articulars.
Tema 6.2. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia múscul-articular.
Tema 7. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS OFTALMOLÒGIQUES
Tema7.1. Atenció a la persona en processos aguts de patologia oftalmològica.
Tema 7.2. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia oftalmològica
Tema 8. ATENCIÓ D'INFERMERIA A LA PERSONA AMB ALTERACIONS OTORRINOLARINGOLÒGIQUES
Tema 8.1. Atenció a la persona en processos aguts de patologia otorinolaringològica.
Tema 8.2. Prevenció, promoció de la salut i seguiment des d'Atenció Primària de Salut, a la persona que presenta una patologia otorrinolaringològica.
Tema 9. ATENCIÓ D'INFERMERIA EN SITUACIONS D'EMERGÈNCIA
Tema 9.1. Atenció a la persona en casos d'emergències.
Tema 10. CASOS EN L’ATENCIÓ PRIMÀRIA
Tema 11. ATENCIÓ D'INFERMERIA EN CURES PAL·LIATIVES
Tema 11.1. Les Cures Pal·liatives: Introducció (o conceptes bàsics de cures pal·liatives)
Tema 11.2. Cures pal·liatives a la persona adulta
A la taula adjunta es pot observar la relació entre els ECTS i la càrrega de treball en hores d'aprenentatge en funció de les diferents metodologies que s'utilitzaran en Cures del Adult 2. L'assignatura es desenvoluparà a través de sessions teòriques (classes magistrals), sessions pràctiques, aprenentatge virtual guiat i autònom.
En aquesta matèria cada ECTS equival a 10h en les quals el docent té un paper presencial. Aquesta càrrega docent es pot realitzar mitjançant la Classe Magistral on el professor exposarà les principals idees i fomentarà la participació i el discurs. El contingut de les classes magistrals consistirà en el desenvolupament dels principals temes i conceptes de l'assignatura detallats en el temari. Pel que fa a les classes pràctiques s'utilitzarà la Metodologia de Casos des de la perspectiva comunitària i clínica mitjançant Treballs Cooperatius i Individuals fomentant el treball entre iguals i on s'acompanyarà l'alumne en el procés d'aprenentatge, orientant, aconsellant i assessorant.
La resta de les hores de 15h fins 25h d'1 ECTS, es distribueixen:
En el treball autònom l'alumne aprendrà a resoldre problemes pel seu compte amb el reforç del material donat i la informació rebuda en les classes presencials. Hi haurà hores destinades a la recerca d'informació, elaboració de treballs i d'estudi individual, tot això per arribar a assolir els coneixements desitjats.
Crèdits 11 ECTS (11x25H = 275h).
Mètodes d'ensenyament / aprenentatge en modalitat mixta
L'assignatura Manteniment de l'Adult 2 desenvoluparà un mètode d'ensenyament / aprenentatge mixt amb la intenció d'impulsar, tutelar i avaluar un aprenentatge continuat i participatiu de l'alumne amb l'ús d'hores del seu treball actiu durant les classes presencials i també amb l'ús de les TIC a les classes virtuals.
Durant aquestes classes es realitzaran:
El motiu d'aquesta modalitat mixta és combinar la presentació i explicació de tots els temes pel professor, però que al mateix temps l'alumne tingui la possibilitat d'aprofundir en el mateix tema gràcies a metodologies que l'ajudin a interioritzar ia fer seu el contingut.
Per poder desenvolupar aquest mètode cal destacar que es van a haver de superar alguns desafiaments tant per part del docent com l'alumne ja que tots dos hauran de incorporar al seu horari de treball, no només les hores i calendari de l'horari presencial, sinó que tots dos hauran de reservar-se en la seva agenda un espai per a les hores de treball virtual. Per descomptat, el treball virtual no tindrà una hora exacta en què fer, però si recomanar a l'alumne i professor que es marquin una hora concreta (que podran canviar segons imprevistos que els pugui sorgir). Així mateix, hauran de presentar el seu treball sempre en un període màxim d'una setmana, com es veurà en el cronograma.
Per desenvolupar aquesta assignatura disposem de suport institucional a través de suport tecnològic amb la plataforma Moodle, la tutoria docent a classe i així com espais físics i aules adequades.
METODOLOGIA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|
Classe magistral | 11. E 12. B 15. B 16. G 1. G 20. B 24. G 25. E 2. E 3. E 4. B 5. G 6. E 7. B 8. B | 7 |
Tutories grupals | 20. B 24. G 25. E | 0.2 |
Lectura crítica | 12. B 24. G 25. E 2. E | 1.1 |
Mètode del cas | 11. E 12. B 15. B 20. B 25. E 2. E 3. E 4. B 5. G 6. E 7. B 8. B | 2.7 |
Mètode del cas Aprenentatge virtual | 11. E 15. B 20. B 25. E 2. E 3. E 4. B 5. G 6. E 7. B 9. E | 1.2 |
Aprenentatge virtual | 16. G 1. G 24. G 25. E 3. E | 2.1 |
La matèria serà avaluada durant el semestre mitjançant avaluació continuada a través de 1) Treball autònom a) virtual: qüestionaris, exercicis i lectura crítica; b) no virtual: casos clínics realitzats i participació a classe i 2) Proves escrites distribuïdes al llarg de l'assignatura.
Relació de l'enfocament d'avaluació amb les competències i els resultats d'aprenentatge
El mètode d'avaluació inclourà totes les metodologies educatives ja que d'una banda es recollirà el treball individual i síntesi en les proves individuals, però també el treball continuat i en equip, així com la síntesi de la informació amb les discussions a classe, la lectura de literatura i la realització d'exercicis.
Pes relatiu de cada instància d'avaluació en el conjunt de l'avaluació
La matèria serà avaluada durant el semestre mitjançant sistemes d'avaluació continuada que disposarà de:
Criteris generals d'avaluació
Esquema d'avaluació a utilitzar
Es realitzarà una avaluació continuada i s'aniran penjant les notes contínuament en intranet perquè l'alumne pugui anar valorant el seu aprenentatge. Els qüestionaris es retroalimentaran amb les respostes encertades perquè l'alumne pugui aprendre i avaluar al mateix temps.
Segona avaluació
La matèria serà avaluada amb una prova escrita que tindrà un valor del 60% si l'examen comprèn el temari del parcial 1 i del parcial 2 al mateix temps; o bé del 30% si l'examen només comprèn un dels dos parcials (o parcial a 1 o parcial 2), en aquest cas es mantindrà la nota del parcial aprovat i lliurat a la primera convocatòria.
Pel que fa al 40% restant:
La nota definitiva de l'assignatura serà el resultat d'aplicar les mitjanes de l'assignatura. En qualsevol cas, caldrà aprovar la prova escrita amb un 5.
No es concediran matrícules d'honor en 2ª convocatòria.
Tercera i Quarta avaluació (i extraordinàries)
La matèria serà avaluada amb el mateix sistema que en primera i segona convocatòria i en cap cas es guardarà nota d'un curs per l'altre.
Normes que regeixen el curs
Encara que l'assistència a classe no és obligatòria, és important destacar que aquells dies on es realitzi treball a classe, especialment els exercicis, suposarà una gran ajuda, de manera que la no assistència a les mateixes dificultarà l'alumne la superació de l'assignatura.
Durant la realització de treballs dels alumnes es comprometen a ser creatius i evitar plagis.
És important complir amb el calendari que s'adjunta per poder anar al ritme de les classes (s'adjunta calendari en guia docent).
Webs d'interès
Com citar documents
http://www.uic.es/es/citar-documentos?seccio=2
Com citar recursos electrònics
http://www.ub.edu/biblio/citae-e.htm
Criteris de Vancouver
http://www.fisterra.com/recursos_web/mbe/vancouver.asp
Estil APA: http://www.udg.edu/Serveis/Formacioenlinia/Comcitardocuments/EstilAPAencatala/tabid/11972/language/ca-ES/Default.aspx
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: