Fundamentos de la Comunicación Humana II
Módulo: Global Trends
Materia: Antropología
Lengua de impartición principal: catalán
Otras lenguas de impartición: castellano
Responsable
La publicitat i les relacions públiques tenen lloc en un context comunicatiu que les condiciona. Aquest context, en efecte, condiciona les companyies i finalment també la seva presa de decisions. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva publicitat i les relacions públiques.
La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.
En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, aquest denominador comú.
No s’estableixen requisits previs
Aquesta assignatura vol proporcionar un coneixement teòric sobre els principals elements que conformen el context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la naturalesa humana, i deixant en segon pla –encara que sense oblidar- els factors merament tècnics.
Junt amb el coneixement teòric, l’assignatura confia proporcionar elements per incorporar aquest coneixement de context a la presa de decisions dels diferents processos d’elaboració de continguts: creativitat, redacció de textos, grafismes, planificació, etc.
Classes magistrals: 18 hores
Tema 1
Comunicació: motivacions, posicionament i escenaris
Cas: una acció de comunicació de la llibreria La Central.
Tema 2
Identitat i imatge: coherència, confiança i gestió de les expectatives comunicatives
Cas: escolta de la conversa sobre el Barça a Twitter.
Tema 3
Planificació i riscos vs volativitats i fragilitats
Cas: Procter & Gamble i els rumors sobre satanisme.
Tema 4
La credibilitat com a condició de persuasió i fortalesa davant les crisis
Cas: els serveis europeus de la BBC a la Segona Guerra Mundial.
Tema 5
La credibilitat i l’oficialitat de la informació
Cas: la lluita de les ONG per esdevenir referent informatiu.
Tema 6
Factors de credibilitat relacionats amb l’emissor
Cas: El compte corrent fals de l’alcalde Trias a un banc suís.
Tema 7
Factors de credibilitat relacionats amb el missatge
Cas: les cadenes de missatges (email, whattsapp, etc).
Tema 8
Factors de credibilitat relacionats amb el context de recepció
Cas: l’estrena de la pel·lícula de Sony The interview sobre Kim Jong Un.
Tema 9
Factors de credibilitat relacionats amb el receptor
Cas: el “wishful thinking” en la cobertura informativa de lliuraments de premis.
Taller: 8 hores
Disseny i creació d’un compte de Twitter amb l’objectiu d’introduir-se i participar en la conversa a la xarxa sobre un tema en concret. La dinamització del compte serà el treball principal de l’assignatura.
Coaching: 4 hores
Els alumnes faran un examen final en el qual s’avaluarà, mitjançant preguntes teòriques i casos pràctics, els continguts i competències treballats a l’assignatura.
També faran els alumnes un exercici en cadascuna de les classes, vinculat al cas pràctic que s’hagi analitzat.
A més, s’avaluarà el darrer dia de l’assignatura el resultats obtinguts pel compte de Twitter creat en el taller de l’assignatura.
En la qualificació final, la nota del examen pesarà un 50%, la dels exercicis vinculats a casos pràctics un 20% y la del compte de Twitter un 30%. Per aprovar l’assignatura és imprescindible aprovar l’examen, obtenir almenys un 4 en el conjunt dels casos pràctics i passar l’avaluació del compte de Twitter.
S’aplicarà la normativa d’ortografia de la facultat a l’examen i als exercicis.
Seran definits en cadascuna de les sessions.
E: fecha de examen | R: fecha de revisión | 1: primera convocatoria | 2: segunda convocatoria: