Asignatura

Fundamentos de la Comunicación Humana II

  • código 09267
  • curso 3
  • periodo Semestre 2
  • tipo OB
  • créditos 3

Módulo: Global Trends

Materia: Antropología

Lengua de impartición principal: catalán

Otras lenguas de impartición: castellano

Profesorado

Presentación

La publicitat i les relacions públiques tenen lloc en un context comunicatiu que les condiciona. Aquest context, en efecte, condiciona les companyies i finalment també la seva presa de decisions. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva publicitat i les relacions públiques.

La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.

En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, aquest denominador comú.

Requisitos previos

No s’estableixen requisits previs

Objetivos

Aquesta assignatura vol proporcionar un coneixement teòric sobre els principals elements que conformen el context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la naturalesa humana, i deixant en segon pla –encara que sense oblidar- els factors merament tècnics.

Junt amb el coneixement teòric, l’assignatura confia proporcionar elements per incorporar aquest coneixement de context a la presa de decisions dels diferents processos d’elaboració de continguts: creativitat, redacció de textos, grafismes, planificació, etc.

Competencias / Resultados de aprendizaje de la titulación

  • 10 - Capacidad de desarrollar una actitud ética
  • 11 - Capacidad para emitir juicios y valoraciones críticas bien argumentadas
  • 13 - Capacidad de lectura
  • 14 - Capacidad de análisis
  • 15 - Capacidad de síntesis
  • 05 - Capacidad para aprender autónomamente
  • 06 - Capacidad de actuar autónoma y responsablemente
  • 07 - Capacidad para trabajar en equipo
  • 17 - Capacidad para afrontar dificultades y resolver problemas
  • 18 - Capacidad para trabajar bajo presión
  • 22 - Capacidad para generar debate y reflexión
  • 30 - Capacidad para contextualizar y analizar críticamente la realidad actual
  • 75 - Conocimiento y dominio de las funciones del lenguaje
  • 76 - Capacidad y habilidad para ejercer como profesionales que se encargan de la atención al cliente
  • 77 - Capacidad y habilidad para responsabilizarse del área de comunicación de un organismo
  • 79 - Capacidad y habilidad para el ejercicio liberal de la profesión
  • 85 - Capacidad y habilidad para ejercer como expertos en la gestión de estratégica de la imagen corporativa
  • 89 - Capacidad de crear sinergias en los equipos de trabajo
  • 91 - Preparación para asumir riesgos
  • 92 - Capacidad de análisis, de síntesis y juicio crítico
  • 93 - Saber gestionar el tiempo

Contenidos

Classes magistrals: 18 hores

Tema 1

Comunicació: motivacions, posicionament i escenaris

Cas: una acció de comunicació de la llibreria La Central.

 

Tema 2

Identitat i imatge: coherència, confiança i gestió de les expectatives comunicatives

Cas: escolta de la conversa sobre el Barça a Twitter.

 

Tema 3

Planificació i riscos vs volativitats i fragilitats

Cas: Procter & Gamble i els rumors sobre satanisme.

 

Tema 4

La credibilitat com a condició de persuasió i fortalesa davant les crisis

Cas: els serveis europeus de la BBC a la Segona Guerra Mundial.

 

Tema 5

La credibilitat i l’oficialitat de la informació

Cas: la lluita de les ONG per esdevenir referent informatiu.

 

Tema 6

Factors de credibilitat relacionats amb l’emissor

Cas: El compte corrent fals de l’alcalde Trias a un banc suís.

 

Tema 7

Factors de credibilitat relacionats amb el missatge

Cas: les cadenes de missatges (email, whattsapp, etc).

 

Tema 8

Factors de credibilitat relacionats amb el context de recepció

Cas: l’estrena de la pel·lícula de Sony The interview sobre Kim Jong Un.

 

Tema 9

Factors de credibilitat relacionats amb el receptor

Cas: el “wishful thinking” en la cobertura informativa de lliuraments de premis.

 

Taller: 8 hores

Disseny i creació d’un compte de Twitter amb l’objectiu d’introduir-se i participar en la conversa a la xarxa sobre un tema en concret. La dinamització del compte serà el treball principal de l’assignatura.

Coaching: 4 hores

Sistemas y criterios de evaluación

Modalidad totalmente presencial en el aula

Els alumnes faran un examen final en el qual s’avaluarà, mitjançant preguntes teòriques i casos pràctics, els continguts i competències treballats a l’assignatura.

També faran els alumnes un exercici en cadascuna de les classes, vinculat al cas pràctic que s’hagi analitzat.

A més, s’avaluarà el darrer dia de l’assignatura el resultats obtinguts pel compte de Twitter creat en el taller de l’assignatura.

En la qualificació final, la nota del examen pesarà un 50%, la dels exercicis vinculats a casos pràctics un 20% y la del compte de Twitter un 30%. Per aprovar l’assignatura és imprescindible aprovar l’examen, obtenir almenys un 4 en el conjunt dels casos pràctics i passar l’avaluació del compte de Twitter.

S’aplicarà la normativa d’ortografia de la facultat a l’examen i als exercicis. 

Bibliografía y recursos

Seran definits en cadascuna de les sessions.

Periodo de evaluación

E: fecha de examen | R: fecha de revisión | 1: primera convocatoria | 2: segunda convocatoria:

  • E1 25/05/2015 08:00h b602
  • R1 08/06/2015 09:00h Sala 1 - Ethos - Beta 3
  • E2 25/06/2015 08:00h b603
  • R2 10/07/2015 09:00h Sala 1 - Ethos - Beta 3
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contáctenos | Privacidad y Protección de datos | Propiedad intelectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00