Estructura del Sistema Audiovisual
Mòdul: Tècniques de creació audiovisual
Matèria: Estructura del sistema audiovisual
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
En aquesta assignatura els estudiants coneixeran com s'organitza el mercat publicitar; s'identificaran els principals subjectes, empreses i institucions que participen en el procés de creació d'una campanya de publicitat. Aquesta realitat s'analitzarà tant des d'una perspectiva externa a les empreses de comunicació com des d'una perspectiva interna. Així, els estudiants comprendran la relació entre els factors estructurals de la indústria mediàtica i les decisions que es prenen en la gestió i organització de les empreses de comunicació.
No n'hi ha.
Estructura del sistema publicitari
1) L'anunciant:
2) L'agència de publicitat:
3) Altres agents:
4) L'agència de mitjans
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1.6 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1.8 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0.4 |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.2 |
* En totes les activitats d'avaluació s'aplicarà la normativa ortogràfica i d'assistència de la Facultat.
** Per aprovar la segona convocatòria (i posteriors), i en cas que no es vulgui seguir l'avaluació continuada, serà necessari presentar el treball final, que serà específic, i fer l'examen final.
BUSTAMANTE, Enrique (coord.) (2003) Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación. Las industrias culturales en la era digital. Barcelona: Gedisa.
ESTAÑOL, E. (coord.), SERRA, C.; CASTELLBLANQUE, M. (2015). ¿Quién se esconde detrás de una campaña publicitaria? Barcelona:
FERRER, I.; MEDINA, P. (2014). Gestión empresarial de la agencia de publicidad. Madrid: Díaz de Santos.
INSTITUT DE LA COMUNICACIÓ (In-Com UAB). Informe de la comunicació a Catalunya 2011-2012.
MEDINA, M. (2011, 2002). Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Navarra: EUNSA.
NIETO, A.; IGLESIAS, F. (2000). Empresa Informativa. Barcelona: Ariel.
PÉREZ-LATRE, F.J., SÁNCHEZ-TABERNERO, A. (2012). Innovación en los medios. La ruta del cambio. Pamplona: Eunsa.
PICARD, R. (2011). The economics and financing of media companies. New York: Forham University Press.
SÁNCHEZ-TABERNERO, A (2003). Estructura y actividades de las empresas de comunicación, en BEL-MALLÉN, I. y CORREDOIRO, L. Derecho de la información.
SANTANA, E. (2017). Tapas de publicidad. Promopress, Turquía.
VICTORIA MAS, J. S. (coord.): Reestructuras del sistema publicitario, Barcelona, Ariel, 2005.