Fotografia i Disseny Aplicats a la Publicitat
Mòdul: Creació
Matèria: Fotografia i disseny aplicats a la publicitat
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Joaquim ROSER I - jroser@uic.es
Horari d'atenció
Mitjançant el sistema de cita prèvia per a una correcte organització dels temps.
En les classes de fotografia i disseny aplicats a la publicitat s'explicarà l'importància de les imatges com ara un dels elements centrals del llenguatge de la comunicació visual aplicada a la venda de productes.
La fotografia és un llenguatge per si sol com també ho pot ser acompanyat d'altres elements gràfics en la comunicació publicitària. La idea és donar els coneixements generals de la funció de la fotografia en la societat i com aplicar-la a aquesta disciplina.
El resultat que s'espera és millorar el sentit crític i explicatiu de les imatges fotogràfiques i treballar el procés de creació d'una imatge corporativa en l'exercici final de l'assignatura i complementada amb la part de disseny.
FOTOGRAFIA
1. - Presentació i introducció de l'assignatura: La imatge, de l'estètica al coneixement
2. - Funcions de la imatge: Artística. Informativa. Comercial
3. - La comunicació visual: La semiòtica. Llenguatge visual i missatge visual. Encàrrec dels projectes finals
4. - Sintaxi de la imatge:Forma, color, llum i textura. Teoria de la Gestald. Seguiment dels projectes finals.
5. - La fotografia com a eina per al llenguatge visual: La composició. Llegir una imatge. Anàlisi i criteri. Presentació dels projectes finals
6. - Creació d'una fotografia comercial I: Direcció d'art. Producció. Execució. Sessions de fotos dels projectes finals
7. - Creació d'una fotografia comercial II:Edició. Post producció. Exhibició i difusió. Edició de les fotos dels projectes finals
DISSENY GRÀFIC
1. Fotografia i Disseny aplicats a la publicitat
La imatge i el disseny com a llenguatges de comunicació:
Michael Jordan, l'agència Routers, Wieden & Kennedy i Nike.
2. Eines digitals per al disseny gràfic
Illustrator, Photoshop i altres programes de disseny gràfic: usos i aplicacions pràctiques.
3. Projecte final
Creació i desarollo dels conceptes indispensables per a la realització del projecte.
Comprendre, explicar i aplicar durant les classes tots aquests conceptes a través d'exercicis pràctics.
4. Concepte Creatiu
Què és un concepte creatiu? Com s'aconsegueix?
Exercicis pràctics de creació de conceptes creatius aplicats al projecte final.
a. Llenguatge visual
La Imatge: valors que representa, connotacions, lectures, interpretacions, percepcions.
Estètica de la imatge: harmonia i balanç.
5. Disseny Gràfic
Direcció d'Art.
Autoedició: exercicis pràctics aplicats al projecte final.
Color: significats i usos. Harmonia cromàtica.
Sinestèsia: escoltar colors, veure sons.
6. Tipografia
Què s'ha de tenir en compte a l'hora de seleccionar una tipografia?
Exercicis pràctics de selecció de tipografies aplicades al projecte final.
7. - Logotip
Què és un logotip? Varietats i formes.
Exercicis pràctics de creació de logotip aplicats al projecte final.
8. Eslógan
Què és? Com obtenir-los?
Exercicis pràctics de creació de eslógan aplicats al projecte final.
9. Identitat de Marca i Imatge Corporativa
La Identitat de marca versus la imatge corporativa. Diferències i usos.
Exercicis pràctics de creació d'identitat de marca aplicats al projecte final.
Es realitzarà una sessió fotogràfica en la qual els alumnes, en petits grups, hauran de planificar, produir, modelar i editar el projecte final, que es complementarà amb la resta d'assignatura de disseny.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Aprenentatge entre iguals. Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. | 0,7 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,5 |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0,8 |
Laboratori. Grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 1,2 |
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 0,8 |
20% assitència a classe
20% participació durant les classes
60% projecte fotogràfic final
EL LENGUAJE VISUAL - Marúa Acaso Ed. Paidós 2006
LA FOTOGRAFÍA COMO DOCUMENTO SOCIAL - Gisèle Freund, Ed.Gustavo Gili 1976
SOBRE LA FOTOGRAFÍA - Susan Sontag, Ed.Eldhasa 1981
PENSAR CON IMÁGENES - Enric Jardí, Ed. Gustavo Gili
LA LECTURA DE LA IMAGEN - Lorenzo Vilches, Ed. Paidós 1992