Assignatura

Workshop. Programes de Relacions Públiques I

  • codi 09274
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 5

Mòdul: Creació

Matèria: Workshop. Programes de relacions públiques

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Maria Olga ROGER - oroger@uic.es

Horari d'atenció

A petició

Presentació

El mòdul “Relacions amb els mitjans de comunicació” ofereix una visió general sobre el funcionament d'un gabinet de premsa, tant des d'una empresa privada, una agència de Relacions Públiques, una associació sense ànim de lucre o una Administració. En ell s'expliquen de forma teòric-pràctica els objectius que es persegueixen, l'estratègia a seguir, les diferents eines per treballar amb els mitjans de comunicació, la formació de portaveus i l'avaluació dels treballs realitzats. També s’analitza com funciona un gabinet de premsa online.

Requisits previs

Cap

Objectius

- Conèixer el funcionament d'un Gabinet de Premsa, enunciar objectius i dissenyar un Pla de Mitjans.

- Utilitzar les eines amb les quals treballa un Gabinet de Premsa.

- Aplicar l'eina més adequada en cada circumstància i amb cada mitjà de comunicació.

- Guanyar confiança en la relació amb periodistes coneixent i evitant els errors més comuns.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 - Capacitat de planificar recursos tècnics
  • 02 - Capacitat de planificar recursos humans
  • 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals…)
  • 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
  • 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
  • 07 - Capacitat per treballar en equip
  • 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 10 - Capacitat de desenvolupar una actitud ètica
  • 11 - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
  • 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
  • 13 - Capacitat de lectura
  • 14 - Capacitat d'anàlisi
  • 15 - Capacitat de síntesi
  • 16 - Capacitat per detectar fets noticiables
  • 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 18 - Capacitat per treballar sota pressió
  • 20 - Capacitat de concreció
  • 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
  • 34 - Capacitat per objectivar i quantificar (dades, estadístiques, etc.)
  • 48 - Capacitat per entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies
  • 55 - Capacitat de concepció i crítica d'un discurs informatiu
  • 73 - Coneixement i domini de les tècniques d'acostament a les fonts d'informació
  • 75 - Coneixement i domini de les funcions del llenguatge
  • 77 - Capacitat i habilitat per responsabilitzar-se de l'àrea de comunicació d'un organisme
  • 78 - Capacitat i habilitat per establir un pla de comunicació
  • 79 - Capacitat i habilitat per a l'exercici liberal de la professió
  • 80 - Capacitat relacional per establir una interacció competent entre anunciant i agència
  • 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
  • 85 - Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió d'estratègica de la imatge corporativa
  • 86 - Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l'empresa
  • 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives
  • 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
  • 90 - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític
  • 93 - Saber gestionar el temps
  • 96 - Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Responsabilitzar-se d'un Gabinet de Premsa tradicional i online, coneixent com dissenyar un Pla de Mitjans i executant-ho utilitzant les eines més adequades per aconseguir els objectius plantejats.

Continguts

 - Gabinets de premsa: què són, objectius, funcions i tipus.

- Conèixer per a qui es treballa i les necessitats de comunicació de l'entitat.

- Base de dades de periodistes.

- Principals errors amb periodistes

- Eines de comunicació: notes de premsa, conferències de premsa, dossier de premsa, viatges, exclusives.

- Formació de portaveus.

- Localització i redacció de notícies.

- Avaluació dels objectius del Gabinet de Premsa.

- Departament de premsa online

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Al llarg del curs es realitzen diverses activitats del Gabinet de Premsa, s'ofereixen exemples de la vida real i testimonis de persones que treballen en gabinets de premsa d'empreses, agències de relacions públiques i Administració. Les classes són teòric-pràctiques, donant gran importància als exercicis que han de realitzar els alumnes des d'un suposat Gabinet de Premsa.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Assistència i participació en classe (10%).

- Lectures complementaries (10%).

- Exercicis al llarg del seminari (40%).

- Examen parcial (20%).

- Exercici final: Pla estratègic de ggabinet de Premsa(20%).

Bibliografia i recursos

-      “Gabinets de Comunicació. Periodistes a l’altre banda”, Goretti Palau, segona edició 2010. Ed. Pòrtic, Eines de periodistas.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00