Anglès Escrit
Mòdul: Anglés
Matèria: English for academic purposes
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
Lc. Martyn Russell BAKER - mbaker@uic.es
Altres professors
Lda. Jean VILANOVA - jean@uic.es
Lda. Doris STANGER - dstanger@uic.es
Lda. Ann SWINNEN - aswinnen@uic.es
Lc. Joseph Edward BARR - jbarr@uic.es
Lda. Selina Inonge KAMPHUIS - skamphuis@uic.es
Horari d'atenció
Hores convingudes.
L'objectiu principal del programa és unir les disciplines de lectura i d'expressió escrita, en un marc internacional i multicultural. El programa del curs està dissenyat en base a el principi segons el qual l'alumne adquireix el llenguatge acadèmic i les competències a través de la utilització del llenguatge com a mitjà per comprendre i construir el coneixement (adquirint el llenguatge tot plasmant les idees per escrit). Així mateix s'anima l'estudiant a que relacioni els seus coneixements i experiències amb les lectures i activitats que realitzarà a classe.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en el desenvolupament de les habilitats acadèmiques de lectura i expressió escrita dels estudiants, guiant-los a través del procés de producció de texts. Les tutories se centren en el desenvolupament de les habilitats de l'estudiant i en les seves destreses interpersonals i inclouen la realització d'un treball en grup a avaluar. L'última part la constitueix l'aprenentatge autònom, el qual se centra bàsicament en el desenvolupament de l'expressió escrita i la comprensió lectora, així com en l'ús de les eines de consulta i autoavaluació.
Les tres parts s'han dissenyat específicament per dotar l'estudiant de les habilitats, el coneixement i els recursos necessaris que li permetin comunicar-se amb seguretat i eficaçment en anglès.
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B2.1.
Classe magistral:
Tutories:
Aprenentatge autònom:
Els estudiants demostraran que han adquirit les següents competències:
Competècies lingüístiques en anglès
Competències no lingúístiques
Els estudiants:
Bloc 1 (2 a 4 setmanes) - Introducció general a les tècniques i habilitats d'escriptura (pluja d'idees i creació d'idees, esquemes, introducció, oracions temàtiques, formació de paràgrafs, cos i conclusions).
Bloc 2 (10 a 12 setmanes) - Diferents tipus d'escriptura: comparativa, la causa i l'efecte, persuasiva, una noticia, un article, una nota de premsa.
Bloc 3 (2 setmanes) - Producció final amb un projecte en grup i un examen final basat en tipus d'escriptura.
Coaching (CO) 16 hores - Reunions amb els estudiants de manera individual per comentar i treballar en les àrees problemàtiques individuals amb l'idioma anglès en relació a l'escriptura. Per exemple, l'organització, estructures i ús de l'anglès.
Seminaris (SM) 8 hores - Treball a classe en parelles o petits grups donant-li èmfasi a la revisió per pars (peer review) i a l'auto-correcció.
Tallers (TA) 8 hores de treball - Treball guiat en grups petits amb èmfasi en les habilitats i l'organització necessàries per al treball en grup, revisió per pars , crítica constructiva i autoreflexió sobre el treball propi i el treball dels altres.
Workshops (WO) 16 hores - Treballar en les habilitats necessàries per a escriure amb èxit i aprendre de forma autònoma. Desenvolupar idees a través del brain storming, l'escriptura lliure, l'esquematització i la revisió dels pars.
Classes Magistrals (CM) 12 hores - Introducció del material que serà utilitzat i utilitzat en els projectes i escriptura d'un diari. Amb èmfasi tant en les habilitats necessàries per a l'escriptura en anglès com amb l'ús del llenguatge i l'organització, abastant temes com el desenvolupament de paràgrafs, oracions temàtiques i diferents tipus de composicions.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 3.8 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1.2 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1 |
Avaluació de l'assignatura
Textos individuals - 60%
Competències - 6,8,15,41
Sis textos individuals escrits (cinc s'avaluen amb un valor d'un 12% cadascun) sobre la base de materials i conceptes tractats a classe. Tot el text avaluat ha de ser escrit en la classe.
Projecte en grup - 20%
Competències - 6,8,15,41
Un projecte en grup. Per a la culminació i extensió dels projectes individuals.
Examen final - 20%
Competències - 6,15,41
Un assaig de 500 paraules, d'un dels tipus practicats a classe, triat a l'atzar en el dia de l'examen, que els estudiants han d'escriure en les dues hores previstes. L'assaig s'ha d'escriure a mà i està prohibit l'ús de qualsevol tipus de tecnologia. EL únic recurs permès són els diccionaris de paper.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 20% |
Projecte | 20% |
Treballs Individuals | 60% |
Materials de classe:
Proporcionada pel professor, amb base en les habilitats d'escriptura necessaris.