Assignatura

Comunicació Empresarial

  • codi 09315
  • curs 99
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

Divendres de 10.00 a 12.00 h. Es recomana quedar prèviament a través del correu electrònic. pbuil@uic.es

Carme Padilla Pineda (Comunicació Institucional) cpadilla@cir.uic.es 

Angela Elía Garcia (Creatividad) aelia@cir.uic.es / angela.elia.garcia@gmail.com

 

Presentació

Las empreses i  institucions, tant de caràcter públic com privat, compten amb la figura del professional de la comunicació corporativa  per transmetre la missió i  identitat de la companyia. La comunicació corporativa, entesa com "la direcció de comunicació entre una organització i els seus públics", ocupa un paper  cada cop més rellevant i influent en las societats contemporànies. En aquests moments s’estima que hi ha uns tres milions de persones al  mundo que es dediquen  professionalment al campo de la comunicació corporativa.

Objectius

 

L’assignatura vol mostrar les grans línies de la Corporate Communication i de la comunicació personal, imprescindibles en el treball diari d’un directiu d’empresa. S'’estudiaran temes reals sobre la comunicació que el directiu ha de saber per prendre decisions. No és un curs per saber fer notes de premsa o com funciona un gabinet de comunicació.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 07 - Conèixer les característiques bàsiques de l'economia espanyola, tant des del punt de vista estructural com de les polítiques econòmiques.
  • 08 - Comprendre el funcionament dels grans pols de l'economia mundial, les institucions que els regeixen i les interrelacions que s'estableixen.
  • 09 - Identificar les economies emergents així com el món subdesenvolupat i analitzar les polítiques de creixement aplicades.
  • 10 - Identificar els factors del creixement econòmic a llarg termini i comprendre l'impacte de la globalització.
  • 24 - Ser capaç de desenvolupar una anàlisi del medi econòmic, social i històric en el qual se situa l'empresa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 35 - Ser capaç d'analitzar sèries temporals.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 59 - Adquirir destresa en l'ús d'eines informàtiques i de les TIC.
  • 68 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibiltat vers temes relacionats amb el benestar social.

Continguts

 

Creació i posicionament de la cultura empresarial i de la imatge corporativa, les relacions institucionals i la capacitat de fer lobby davant les administracions, eines per conèixer i dominar els fluxos de comunicació dins i fora de l’empresa, la relació amb els mitjans de comunicació, com comunicar en situacions de crisi, com elaborar un pla de comunicació davant el llançament d’un nou producte o servei, quan és millor fer publicitat, promocions, patrocinis o mecenatges, les tècniques necessàries per comunicar i negociar amb eficàcia, el treball en equip, etc.

 

I.                    Naturalesa de la Comunicació

1.1.Breus apunts històrics

1.2.Notes teòriques

1.3.Gestió estratègica de la imatge corporativa

 

II.                  Pla de comunicació

2.1.Investigació

2.2.Planificació

2.3.Execució

2.4.Evaluació

 

III.                Creativitat en comunicació

3.1.La creativitat.

3.2.El concepte creatiu.

3.3.Aplicació de la creativitat als nous entorns.

3.4.El luxe com a concepte creatiu

 

IV.                Programes de comunicació

4.1.Comunicació de riscos. Gestió de crisis.

4.2.Relacions amb els medis de comunicació.

4.3.Comunicació interna.

4.4.Comunicació global.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Cada capítol teòric anirà acompanyat d’un cas pràctic que es dialogarà a classe.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Exposició final: 60%

Cas pràctic: 40%

 

Bibliografia i recursos

 

Bibliografia Obligatòria: Dins la carpeta Materials, estàn aquests capítols en un pdf.

La Porte, José Mª, "El pla de comunicació: l'estratègia en moviment", pàgs. 95-122, a Mora, Juan Manuel (ed.), 10 assaigs de comunicació institucional, Eunsa, 2009.

De la Cierva, Yago, "La comunicació en temps de crisis", pàgs. 161-189, a Mora, Juan Manuel (ed.), 10 assaigs de comunicació institucional, Eunsa, Pamplona, 2009.


Bibliografia Recomanada: Dins la carpeta Materials, estàn aquests capítolIs en un pdf.

  • ARTGENTI, Paul y FORMAN J., The power of Corporate Communication, Mc. Graw-Hill, New York, 2002.
  • BEL, José Ignacio (coord.). Comunicar para crear valor. Edit. Eunsa. Pamplona, 2004.
  • HEATH, R.L., COOMBS, W.T., Today's Public Relations: an introduction, Ed. Thousand Oaks, Sage, 2006.
  • JACOBY, Standofrd M., The embedded Corporation, Princeton University Press, New Jersey, 2005.
  • LOSADA, J.C. Gestión de la comunicación en las organizaciones, E. Ariel, 2004.
  • MALLISON, B., Public Lies and Private Truths, Cassell, London, 1996.
  • MANUEL, Fernando de; MARTÍNEZ-VILANOVA, Rafael. Comunicación y negociación comercial. Edit. Esic. Madrid, 1995.
  • MARTÍN MARTÍN, Fernando. Comunicación Empresarial e Institucional. Edit. Universitas, Madrid 2003.
  • PALAU, Goretti. Gabinets de comunicació. Periodistes a l’altra banda. Edic. Pòrtic. Barcelona, 2003.
  • WILCOX, D.L., CAMERON G.T. y Xifra J. (2007), Relaciones Públicas. Estrategias y Tácticas, Ed. Pearson.

 

Material didàctic

      Materials
             crisis.pptx 
             crisis.pptx 
            Calendario temario12-13.docx 
            Calendario temario12-13.docx 
            Caso bonÀrea casobonarea.doc 
            Caso bonÀrea casobonarea.doc 
            Caso DIBA casoxbibliotequesmdiputacibarcelona-1.doc 
            Caso DIBA casoxbibliotequesmdiputacibarcelona-1.doc 
            Com. de crisis comunicacioncrisis_10ensayos.pdf 
            Com. de crisis comunicacioncrisis_10ensayos.pdf 
            Com. Interna com.interna.ppt 
            Com. Interna com.interna.ppt 
            Comunicació Institucional 1 comunicacioninstitucional1.pdf 
            Comunicació Institucional 1 comunicacioninstitucional1.pdf 
            Comunicació Institucional 2 comunicacioninstitucional2.pdf 
            Comunicació Institucional 2 comunicacioninstitucional2.pdf 
            Comunicació Institucional 3 comunicacioninstitucional3.pdf 
            Comunicació Institucional 3 comunicacioninstitucional3.pdf 
            Comunicació Institucional 4 comunicacioninstitucional4.pdf 
            Comunicació Institucional 4 comunicacioninstitucional4.pdf 
            Comunicació Institucional 5 comunicacioninstitucional5.pdf 
            Comunicació Institucional 5 comunicacioninstitucional5.pdf 
            Comunicació Institucional. Continguts i Bibliografia/recursos guiadocente.pdf 
            Comunicació Institucional. Continguts i Bibliografia/recursos guiadocente.pdf 
            Creativitat. Classe 01 Aprèn a lligar - Apunts clase01-aprende_a_ligar_apuntes.pdf 
            Creativitat. Classe 01 Aprèn a lligar - Apunts clase01-aprende_a_ligar_apuntes.pdf 
             Creativitat. Classe 01 Aprèn a lligar - Presentació clase01-aprendealigarvideo.pdf 
             Creativitat. Classe 01 Aprèn a lligar - Presentació clase01-aprendealigarvideo.pdf 
            Creativitat. Classe 02. Creativitat pura i dura. apunts creatividadpuraydura.pdf 
            Creativitat. Classe 02. Creativitat pura i dura. apunts creatividadpuraydura.pdf 
            Creativitat. Classe 02. Creativitat pura i dura. Presentaciò creatividadpurayduravideo.pdf 
            Creativitat. Classe 02. Creativitat pura i dura. Presentaciò creatividadpurayduravideo.pdf 
            Creativitat. Classe 03. La publicitat ha mort. apunts lapublicidadhamuerto.pdf 
            Creativitat. Classe 03. La publicitat ha mort. apunts lapublicidadhamuerto.pdf 
            Creativitat. Classe 03. La publicitat ha mort. presentació lapublicidadhamuertopresentacion.pdf 
            Creativitat. Classe 03. La publicitat ha mort. presentació lapublicidadhamuertopresentacion.pdf 
            Creativitat. Classe 04. Are you on the list? areyouonthelist.pdf 
            Creativitat. Classe 04. Are you on the list? areyouonthelist.pdf 
            Creativitat. Classe 04. Are you on the list? presentació areyouonthelistvideo.pdf 
            Creativitat. Classe 04. Are you on the list? presentació areyouonthelistvideo.pdf 
            Creativitat. Classe 05. Efecto Fan. efectofan.apuntes.pdf 
            Creativitat. Classe 05. Efecto Fan. efectofan.apuntes.pdf 
            Creativitat. Classe 05. Efecto Fan. Persentació efectofan.pdf 
            Creativitat. Classe 05. Efecto Fan. Persentació efectofan.pdf 
            Pautas caso pautascaso.docx 
            Pautas caso pautascaso.docx 
            Plan de comunicación plancomunicacion_10ensayos.pdf 
            Plan de comunicación plancomunicacion_10ensayos.pdf 
            Programación calendariopdi.docx 
            Programación calendariopdi.docx 
            Recuperación 2ª convocatoria recuperacion.docx 
            Recuperación 2ª convocatoria recuperacion.docx 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00