Comunicació Empresarial
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Horari d'atenció
Divendres de 10.00 a 12.00 h. Es recomana quedar prèviament a través del correu electrònic. pbuil@uic.es
Carme Padilla Pineda (Comunicació Institucional) cpadilla@cir.uic.es
Angela Elía Garcia (Creatividad) aelia@cir.uic.es / angela.elia.garcia@gmail.com
Las empreses i institucions, tant de caràcter públic com privat, compten amb la figura del professional de la comunicació corporativa per transmetre la missió i identitat de la companyia. La comunicació corporativa, entesa com "la direcció de comunicació entre una organització i els seus públics", ocupa un paper cada cop més rellevant i influent en las societats contemporànies. En aquests moments s’estima que hi ha uns tres milions de persones al mundo que es dediquen professionalment al campo de la comunicació corporativa.
L’assignatura vol mostrar les grans línies de la Corporate Communication i de la comunicació personal, imprescindibles en el treball diari d’un directiu d’empresa. S'’estudiaran temes reals sobre la comunicació que el directiu ha de saber per prendre decisions. No és un curs per saber fer notes de premsa o com funciona un gabinet de comunicació.
Creació i posicionament de la cultura empresarial i de la imatge corporativa, les relacions institucionals i la capacitat de fer lobby davant les administracions, eines per conèixer i dominar els fluxos de comunicació dins i fora de l’empresa, la relació amb els mitjans de comunicació, com comunicar en situacions de crisi, com elaborar un pla de comunicació davant el llançament d’un nou producte o servei, quan és millor fer publicitat, promocions, patrocinis o mecenatges, les tècniques necessàries per comunicar i negociar amb eficàcia, el treball en equip, etc.
I. Naturalesa de la Comunicació
1.1.Breus apunts històrics
1.2.Notes teòriques
1.3.Gestió estratègica de la imatge corporativa
II. Pla de comunicació
2.1.Investigació
2.2.Planificació
2.3.Execució
2.4.Evaluació
III. Creativitat en comunicació
3.1.La creativitat.
3.2.El concepte creatiu.
3.3.Aplicació de la creativitat als nous entorns.
3.4.El luxe com a concepte creatiu
IV. Programes de comunicació
4.1.Comunicació de riscos. Gestió de crisis.
4.2.Relacions amb els medis de comunicació.
4.3.Comunicació interna.
4.4.Comunicació global.
Cada capítol teòric anirà acompanyat d’un cas pràctic que es dialogarà a classe.
Exposició final: 60%
Cas pràctic: 40%
Bibliografia Obligatòria: Dins la carpeta Materials, estàn aquests capítols en un pdf.
La Porte, José Mª, "El pla de comunicació: l'estratègia en moviment", pàgs. 95-122, a Mora, Juan Manuel (ed.), 10 assaigs de comunicació institucional, Eunsa, 2009.
De la Cierva, Yago, "La comunicació en temps de crisis", pàgs. 161-189, a Mora, Juan Manuel (ed.), 10 assaigs de comunicació institucional, Eunsa, Pamplona, 2009.
Bibliografia Recomanada: Dins la carpeta Materials, estàn aquests capítolIs en un pdf.