Assignatura

Investigació de Mercats Qualitativa

  • codi 09318
  • curs 3
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

mardeus@emedeeme.com

Presentació

 

Cal conèixer sempre el comportament del consumidor i els perquès del consum, independentment del lloc que s'ocupi en una empresa.

Requisits previs

No hi ha

Objectius

 

L'objectiu central de l'assignatura és conèixer la utilitat de la investigació de mercat, quan i per què utilitzar-així com la seva relació amb l'empresa i el màrqueting

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
  • 35 - Ser capaç d'analitzar sèries temporals.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 68 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibiltat vers temes relacionats amb el benestar social.
  • 11 - Conèixer els principals conceptes i teories sobre l'home i la societat.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.

Continguts

1. Context general; la relació empresa-consumidor.

  • Entorn socio-cultural
  • Tendències dominants,emergents i residuals.
  • La relació empresa-consumidor.
                - El vincle emocional.

2. Nocions bàsiques de psicologia.

  • Rol i tasca de la psicologia.
  • Escoles principals.
  • Psicologia i empresa.
  • Psicologia i consum.

3. El rol de l’Institut de recerca.

  • El paper de l’investigador.
  • Tipus demanda d’empresa
    - Manifesta

- Latent

  • Tasques principals
  • Elaboració del projecte del treball de camp i de l’Estudi.

4. El procés d’un Estudi.

1. Demanda client.
    -Elaboració briefing.

2. El projecte d’investigació.
    - Elaboració projecte
    - Objectius i metodologia.
    -Altres aspectes: timing, materials, pressupost...

3. L’Estudi.
    - Treball de camp.
         Focus groups, entrevistes, mistery shopping, etc.
    - Anàlisi de resultats
    - Elaboració informe pel client.
    - Presentació de resultats.


Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La investigació de mercat s'aprèn gradualment i sobretot a través de casos. Per això la part pràctica adquireix molta importància en l'assignatura.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Actitud i implicació a classe 20%

- Treballs realitzats 30%

- Examen final 50%

Bibliografia i recursos

Apunts que inclouran bibliografia bàsica

- Exemples i materials reals aportats per EmedeEme

- A través dels treballs realitzats durant l'assignatura s'ha d'emplenar un CD amb tots els materials elaborats per grups

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00