Investigació de Mercats Quantitativa
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: anglès
Responsable
L’àrea de marketing en una organització s’encarrega de determinar diferents estratègies per a establir el preu d’un producte, el mercat objectiu, la segmentació del mercat, el canal de distribució, o una campanya publicitària. Aquestes estratègies han d’estar recolzades per una anàlisi adequada de dades.
En aquest curs, els estudiants aprendran a recolectar dades a través de diferents mètodes, a aplicar tècniques bàsiques d’investigació, i a analitzar dades i transformar-les en insights per a la definició d’estratègies de marketing.
Aquest curs s’enfoca a aplicar l’anàlisi de dades a l’àrea del marketing, i a entendre la connexió entre aquests dos conceptes (l’anàlisi de dades i el marketing) i la presa de decisions.
Tema I: Investigació de Mercats
El procés de la investigació de mercats
Tipus d’investigació de mercat
Investigació exploratòria, descriptiva i causal
Qüestions ètiques en la investigació de mercats
Tema II: Tècniques d’Investigació de Mercats
Fonts d’informació
Disseny de questionaris i formats
Mostratge
Tema III: Mètodes avançats
Regressions
Anàlisi factorial
Multi-Dimensional Scaling
Conjoint analysis
Cluster analysis
Tema IV: Preparació de Reports i Presentació
Estructura de l’informe
Preparació de l’informe
Presentació de les dades
Assistència i participació a classe |
10% |
Avaluació continuada (treballs, exercicis) |
15% |
Examen parcial (26 de abril) |
25% |
Examen final (25 de maig) |
50% |