Assignatura

Investigació de Mercats Quantitativa

  • codi 09319
  • curs 4
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: anglès

Professorat

Responsable

Presentació

L’àrea de marketing en una organització s’encarrega de determinar diferents estratègies per a establir el preu d’un producte, el mercat objectiu, la segmentació del mercat, el canal de distribució, o una campanya publicitària. Aquestes estratègies han d’estar recolzades per una anàlisi adequada de dades.

En aquest curs, els estudiants aprendran a recolectar dades a través de diferents mètodes, a aplicar tècniques bàsiques d’investigació, i a analitzar dades i transformar-les en insights per a la definició d’estratègies de marketing.

Aquest curs s’enfoca a aplicar l’anàlisi de dades a l’àrea del marketing, i a entendre la connexió entre aquests dos conceptes (l’anàlisi de dades i el marketing) i la presa de decisions. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 31 - Desenvolupar la capacitat per identificar i interpretar dades numèriques.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 35 - Ser capaç d'analitzar sèries temporals.
  • 36 - Ser capaç d'interpretar dades quantitatives i qualitatives i d'emprar eines matemàtiques i estadístiques aplicables a processos empresarials.
  • 37 - Tenir capacitat per aplicar tècniques, mètodes i eines de gestió.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 40 - Ser capaç de seleccionar el mètode estadístic adequat d'acord amb l'objecte d'anàlisi.
  • 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
  • 43 - Adquirir habilitat en l'ús de programari estadístic.
  • 66 - Capacitat de recuperar i tractar informació.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.

Continguts

Tema I: Investigació de Mercats

El procés de la investigació de mercats

Tipus d’investigació de mercat

Investigació exploratòria, descriptiva i causal

Qüestions ètiques en la investigació de mercats

 

Tema II: Tècniques d’Investigació de Mercats

Fonts d’informació

Disseny de questionaris i formats

Mostratge

 

Tema III: Mètodes avançats

Regressions

Anàlisi factorial

Multi-Dimensional Scaling

Conjoint analysis

Cluster analysis

 

Tema IV: Preparació de Reports i Presentació

Estructura de l’informe

Preparació de l’informe

Presentació de les dades

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Assistència i participació a classe

10%

Avaluació continuada (treballs, exercicis)

15%

Examen parcial (26 de abril)

25%

Examen final  (25 de maig)

50%

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00