Assignatura

Economics Survey

  • codi 09331
  • curs 2
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dr. Pedro GARCÍA - pgarcia@uic.es

Horari d'atenció

-Pedro García del Barrio (pgarcia@cir.uic.es)
Atenció: Dijous de 12.00 h a 13.30 h.(Qualsevol dia amb cita prèvia per e-mail).

Daniel Ferres (dferres@gmail.com)
Atenció: Divendres, de 8:30 h a 10:00 h. (Qualsevol dia amb cita prèvia per e-mail).

Presentació

 

Qualsevol individu que exerceixi una tasca professional al món de l’economia o de l’empresa necessita conèixer l’entorn econòmic on es desenvolupa la seva tasca. Si bé en la presa de decisions no hi ha receptes infal·libles, és de capital importància tenir la millor informació disponible sobre la situació econòmica.

 

Requisits previs

No hi ha cap requisit.

Objectius

L'objectiu d'aquesta assignatura és familiaritzar els alumnes en com operen els mercats i les economies dels països. El curs aborda el tractament dels principals fets i qüestions que preocupen als responsables de la política econòmica, adoptant el punt de vista
dels economistes i fent un particular èmfasi en l'economia pública.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 02 - Adquirir la capacitat de comprensió, anàlisi i síntesi
  • 05 - Ser capaç de desenvolupar habilitats per treballar en equip
  • 12 - Tenir capacitat d'organització i planificació
  • 13 - Desenvolupar el raonament crític
  • 29 - Ser capaç de reunir i interpretar documentació econòmica
  • 31 - Desenvolupar conceptes i eines bàsiques de la ciència econòmica a fi de comprendre els fenòmens econòmics
  • 01 - Adquirir la capacitat d'entendre les idees principals i participar en conferències o lliçons magistrals en un context acadèmic

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Habrá desarrollado la capacidad de confeccionar un cronograma de trabajo ante un plazo fijado y preclusivo
  • Comprenderá bibliografía y literatura económica en inglés
  • Manejará la terminología y estructuras lingüísticas de la lengua inglesa relacionadas con el ámbito de la Economía
  • Será capaz de reunir e interpretar documentación económica relativa al ámbito de esta materia
  • Será capaz de trabajar de forma autónoma y de planificar y organizar su aprendizaje
  • Conocerá y comprenderá las nociones básicas de la Economía
  • Sabrá relacionar los distintos conceptos económicos entre sí
  • Sabrá interpretar gráficos y modelos económicos
  • Comprenderá las principales variables macroeconómicas
  • Habrá adquirido el conocimiento crítico de las distintas políticas económicas
  • Habrá adquirido destreza en el uso de las TIC's

Continguts

 

Part I. Preliminary Concepts

Chapter 1. Main Economic Issues

1.1. The economic way of thinking.

1.2. Circular flow and theory of income.

1.3. Macro-magnitudes and their calculation.

Chapter 2. The Monetary System

2.1. Notion and origin of money.

2.2. Financial accounts and banking system.

2.3. Amount of money, inflation and the CPI.

Chapter 3. Labour Market and Unemployment

3.1. Population groups in the labour market.

3.2. Concept, types and size of unemployment.

3.3. Labour market and per capita income.

Part II. Firms, Markets and Intervention

Chapter 4. Theory of the Firm and Competitive Markets

4.1. Consumers and the concept of demand.

4.2. Opportunity cost and the supply of goods.

4.3. Price setting and market equilibrium.

Chapter 5. Market Power and Regulation

5.1. The effect of price controls, taxes and subsidies.

5.2. Market power and price discrimination.

5.3. Social costs of the Monopoly.

Chapter 6. Externalities and Public Goods

6.1. Positive and negative externalities.

6.2. Market failures and public goods.

6.3. The public choice theory.

Part III. Issues on Economic Policy

Chapter 7. Economic Policy Debates

7.1. Goals and instruments of fiscal and monetary policies.

7.2. Money supply and monetary policy.

7.3. Supply-side type of policies.

Chapter 8. Open Economy and Trade

8.1. International trade and competitive advantage.

8.2. Balance of payments and exchange rate.

8.3. Currency and stock markets.

Chapter 9. Growth and Economic Development

9.1. Growth and distribution of wealth.

9.2. Population and development.

9.3. The role of institutions in economics.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La economia, com totes les disciplines de teoria econòmica, s’aprèn gradualment; el seu estudi es basa en la comprensió i capacitat d’anàlisi, més que no pas en la memòria. L’experiència ensenya que l’alumnat que treballa amb constància obté els millors resultats i, per això, el mètode d’avaluació adoptat en aquest curs té en compte l’assistència a classe i fomenta l’estudi continuat.

ACTIVITAT FORMATIVACOMPETÈNCIES
Presentación en el aula de los conceptos y su aplicación práctica
27 31
Actividades en el aula para el seguimiento de los alumnos (individual y en grupo)
10 27 29
Estudio independiente del alumno
11 12 27 28 29 31
Trabajos individuales y en grupo
10 11 12 27 28
Tutorías
12

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

La qualificació final de l’assignatura es compon de tres elements:

  • Avaluació continuada (i seminaris): 20% de la nota final.
  • Examens a classe: 20% de la nota final.
  • Examen final: 60% de la nota final.

El tipus de preguntes dels exàmens així com el contingut de l’avaluació continuada s’expliquen a les classes. La descripció detallada del sistema d’avaluació es troba en un document en format PDF al final d’aquesta pàgina.

Bibliografia i recursos

 

Main Textbook:

–  Gregory Mankiw (2008), 5th edition, “Principles of Economics”. South-Western College Pub. (ISBN-13: 978-1111399115. Previous editions are also acceptable and much cheaper).

Other References:

  • José Luis Alvarez Arce (2006), "El idioma de los precios: los pequeños secretos del dinero", CiE Inversiones Editoriales Dossat, Madrid.
  • Pedro García del Barrio (2009), "Entender el mercado de trabajo ¿Tan difícil es combatir el paro?,"CiE Inversiones Editoriales Dossat, Madrid.
  • Paul Heyne, Peter J. Boettke and David L. Prychitko (2009), 12th Edition, “The Economic Way of Thinking”. Prentice Hall, Inc. New Jersey.

 

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 07/01/2013 15:00h b503
  • R1 25/01/2013 15:00h
  • E2 01/07/2013 15:00h b503
  • R2 17/07/2013 10:00h b503
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00