Economics Survey
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
|
Responsable
Dr. Pedro GARCÍA - pgarcia@uic.es
Horari d'atenció
- Hugo Zarco (hzarco@iese.edu)
Office hours: Thursday, from 10:00 to 12:00 hs. (or at any time, having contacted previously by e-mail).
- Pedro García del Barrio (pgarcia@uic.es)
Office hours: Tuesdays, from 12:00 to 14:00 hs. (or at any time, having contacted previously by e-mail).
Qualsevol individu que exerceixi una tasca professional al món de l’economia o de l’empresa necessita conèixer l’entorn econòmic on es desenvolupa la seva tasca. Si bé en la presa de decisions no hi ha receptes infal·libles, és de capital importància tenir la millor informació disponible sobre la situació econòmica.
No hi ha cap requisit.
L'objectiu d'aquesta assignatura és familiaritzar els alumnes en com operen els mercats i les economies dels països. El curs aborda el tractament dels principals fets i qüestions que preocupen als responsables de la política econòmica, adoptant el punt de vista
dels economistes i fent un particular èmfasi en l'economia pública.
Part I. Preliminary Concepts
Chapter 1. Main Economic Issues
1.1. The economic way of thinking.
1.2. Circular flow and theory of income.
1.3. Macro-magnitudes and their calculation.
Chapter 2. The Monetary System
2.1. Notion and origin of money.
2.2. Financial accounts and banking system.
2.3. Amount of money, inflation and the CPI.
Chapter 3. Labour Market and Unemployment
3.1. Population groups in the labour market.
3.2. Concept, types and size of unemployment.
3.3. Labour market and per capita income.
Part II. Firms, Markets and Intervention
Chapter 4. Theory of the Firm and Competitive Markets
4.1. Consumers and the concept of demand.
4.2. Opportunity cost and the supply of goods.
4.3. Price setting and market equilibrium.
Chapter 5. Market Power and Regulation
5.1. The effect of price controls, taxes and subsidies.
5.2. Market power and price discrimination.
5.3. Social costs of the Monopoly.
Chapter 6. Externalities and Public Goods
6.1. Positive and negative externalities.
6.2. Market failures and public goods.
6.3. The public choice theory.
Part III. Issues on Economic Policy
Chapter 7. Global Financial Crisis and Economic Policy
7.1. Goals and instruments of fiscal and monetary policies.
7.2. Money supply and monetary policy.
7.3. Main drivers of the 2008 financial crisis.
7.4. Recovering process in developed and emerging markets.
Chapter 8. Open Economy and Trade
8.1. International trade and competitive advantage.
8.2. Balance of payments and exchange rate.
8.3. Currency and stock markets.
Chapter 9. Growth and Economic Development
9.1. Growth and distribution of wealth.
9.2. Population and development.
9.3. The role of institutions in economics.
La economia, com totes les disciplines de teoria econòmica, s’aprèn gradualment; el seu estudi es basa en la comprensió i capacitat d’anàlisi, més que no pas en la memòria. L’experiència ensenya que l’alumnat que treballa amb constància obté els millors resultats i, per això, el mètode d’avaluació adoptat en aquest curs té en compte l’assistència a classe i fomenta l’estudi continuat.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
Presentación en el aula de los conceptos y su aplicación práctica | 27 31 |
Actividades en el aula para el seguimiento de los alumnos (individual y en grupo) | 10 27 29 |
Estudio independiente del alumno | 11 12 27 28 29 31 |
Trabajos individuales y en grupo | 10 11 12 27 28 |
Tutorías | 12 |
La qualificació global es compon dels següents elements:
● Avaluació Continuada: 20% de la nota final (inclou seminaris).
● Examen Parcial (conceptes): 10% de la nota.
● Examen Parcial (Macroeconomia): 20% de la nota.
● Examen Parcial (Microeconomía): 20% de la nota.
● Examen Final: entre 30% i 80% segons la nota dels parcials.
El tipus de preguntes dels exàmens i el contingut de l'avaluació continuada s'explicaran a classe.
Per a l'evaluació de la segona convocatòria es tindrà en compte l'evaluació continuada excepte quan perjudiqui l'alumne.
Main Textbook:
– Gregory Mankiw (2012), 6th edition, “Principles of Economics”. South-Western College Pub. (ISBN-13: 9780538453059. Previous editions are also useful and much cheaper).
Other References: